Tjena, funderar på att köpa ny hjälm och såg några billiga krosshjälmar på TS.se, dom ser rätt schyssta ut men verkar fett billiga så är det bra kvalleteeE? kostar ju typ 700-1200, tänkte bara kolla iaf om man trillar och slår i huvvet =D
Ja, slår du huvvet så slår du huvvet. Spelar ingen större roll vad du har för hjälm då. Men jag tror hjälmarna är dugliga, jag har inte fått intrycket att TS drar på sig massa b-grejer
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
hej, idag låna min polare min hjälm som jag hade köp för unge fär 3 veckor sen, och när han kommer tillbaka med hjälmen så har han lyckas laggt hjälmen mot röret så så hella skärmen hade smällt eller inte hella skärmen..... så jag undrar om det finns att köpa ny skärm till monster o'neal hjälmar , tacksamm för svar
yamaha aerox 06: (någon som vill byta rör med mig har ett proreplica som nytt )
SETUP:
stage6 - proReplica
stage6 - insug
stage6 - membran
malossi - reeds
malossi - 70cc sport
dellorto - 19mm black racing
ohrner1996 skrev:hej, idag låna min polare min hjälm som jag hade köp för unge fär 3 veckor sen, och när han kommer tillbaka med hjälmen så har han lyckas laggt hjälmen mot röret så så hella skärmen hade smällt eller inte hella skärmen..... så jag undrar om det finns att köpa ny skärm till monster o'neal hjälmar , tacksamm för svar
ohrner1996 skrev:hej, idag låna min polare min hjälm som jag hade köp för unge fär 3 veckor sen, och när han kommer tillbaka med hjälmen så har han lyckas laggt hjälmen mot röret så så hella skärmen hade smällt eller inte hella skärmen..... så jag undrar om det finns att köpa ny skärm till monster o'neal hjälmar , tacksamm för svar
finns men kostar nästan lika mkt som en ny hjälm
Och för att återgå till topicen så jag har med fått det intrycket, men varför skulle dom inte hålla lika bra som andra om Biltemas gör det
Motofinne skrev:Mitt råd är att köpa en lite bättre(dyrare) hjälm. Huvudet är det enda man inte får snåla med, det finns inga reservdelar till det ännu