Hjälmar på TS

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp

Hjälmar på TS

Inlägg av babel95 »

Tjena, funderar på att köpa ny hjälm och såg några billiga krosshjälmar på TS.se, dom ser rätt schyssta ut men verkar fett billiga så är det bra kvalleteeE? :P kostar ju typ 700-1200, tänkte bara kolla iaf om man trillar och slår i huvvet =D :lol:
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Ja, slår du huvvet så slår du huvvet. Spelar ingen större roll vad du har för hjälm då. Men jag tror hjälmarna är dugliga, jag har inte fått intrycket att TS drar på sig massa b-grejer ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Är dom godkända? ja absolut så är dom det så det är antagligen inga skit grejer.
Användarens profilbild
ohrner1996
Extra Varnad

Inlägg av ohrner1996 »

hej, idag låna min polare min hjälm som jag hade köp för unge fär 3 veckor sen, och när han kommer tillbaka med hjälmen så har han lyckas laggt hjälmen mot röret så så hella skärmen hade smällt eller inte hella skärmen..... så jag undrar om det finns att köpa ny skärm till monster o'neal hjälmar , tacksamm för svar :D
yamaha aerox 06: (någon som vill byta rör med mig har ett proreplica som nytt :D )

SETUP:

stage6 - proReplica
stage6 - insug
stage6 - membran
malossi - reeds
malossi - 70cc sport
dellorto - 19mm black racing
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

ohrner1996 skrev:hej, idag låna min polare min hjälm som jag hade köp för unge fär 3 veckor sen, och när han kommer tillbaka med hjälmen så har han lyckas laggt hjälmen mot röret så så hella skärmen hade smällt eller inte hella skärmen..... så jag undrar om det finns att köpa ny skärm till monster o'neal hjälmar , tacksamm för svar :D
Google is your friend...
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

ohrner1996 skrev:hej, idag låna min polare min hjälm som jag hade köp för unge fär 3 veckor sen, och när han kommer tillbaka med hjälmen så har han lyckas laggt hjälmen mot röret så så hella skärmen hade smällt eller inte hella skärmen..... så jag undrar om det finns att köpa ny skärm till monster o'neal hjälmar , tacksamm för svar :D
finns men kostar nästan lika mkt som en ny hjälm ;)

Och för att återgå till topicen så jag har med fått det intrycket, men varför skulle dom inte hålla lika bra som andra om Biltemas gör det ;)
Användarens profilbild
Motofinne
Elmoped

Inlägg av Motofinne »

Mitt råd är att köpa en lite bättre(dyrare) hjälm. Huvudet är det enda man inte får snåla med, det finns inga reservdelar till det ännu :)
Aprilia RS 125 -08
Yamaha Aerox -01
Honda Monkey -92
Kawasaki kxf 250 -10
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

Motofinne skrev:Mitt råd är att köpa en lite bättre(dyrare) hjälm. Huvudet är det enda man inte får snåla med, det finns inga reservdelar till det ännu :)
Håller med! Man har bara ett huvud.
Skriv svar