Har köpt ett ZX rör och satt ditt vikterna, men när jag kör varvar den inte ur den går skit segt!! Sen efter 150-200 meter drar den iväg, sen bromsar jag in och då är det lika seg igen, den varvar inte ur bara efter 150-200 m.
Förutom första gång då funkade den bra.... ända tills jag stannade, axxa bra o allt. Men om man väntar några minuter axxar den bra i början, men tappar om man bromsar och försöker sticka iväg igen
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Reeds behöver du inte, men vad har du för övrigt setup?
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Kan vara så att kopplingen slirar ? skaffa hårdare tryckfjäder t.ex. 15% hårdare, kopplingsfjädrar, och vikter ofc, köp många vikter o testadig fram tills du hittar rätt
/ Glenn
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
Röret är ur pluggat men har du ökat nått i strl på munstycke?
Strul med kopplingen hadde jag åxo..fick plocka bort allt å på andra försöket hamna visst sakerna rätt för då funka allt som de skulle(axxa segt å toppa dåligt på första försöket).
Ne, har inte bytt munstycke, har 80 hemma men tror det är förstort ? Tror jag ska köpa en ny koppling om det är den som slirar , (men allt började ju när ja satt på röret) När den är kall går den ju bra hela tiden.... Vad är det för fel ?
fjegge skrev:Kör 72 mun´styckte om det inte funkar kör 68
e du go elr! då kommer den ju skära ihop! börja någonstans runt 80 och så går du neråt i storlek litegranna i taget om du märker att den får för mkt soppa
[quote="Frullen_91"][quote="Aerox08"]JAg som kör orginal munstycke nu... kommer den skära ? [/quote]Ja om du kör med trimmröret så kommer den de[/quote]
haha tror inte det e ditt "munstycke" som e felet då jag körde med mitt orginal munstycke+ trimrör först Mk sp sen gianelli 2t körde med det i 400 mil utan att den skar, och min var lika pigg hela tiden och jag vet inte bra för motorn men det e inga som helst problem med motorn.. testa byt tändstift kopplingsfjädrar eller vikter.. skulle ja satsat på som alla andra har skrivit.. och inga kommentarer som "öh borde kolla kolven på din moppe för det e inga som helst problem med den. tack&hej
det tror inte jag för isåfall skulle ju det betyda att den aldrig drar på eftersom att du sa att när man kört 150-200 m även när den e varm sticker den?
Jag köpte det beg så fick inga med :/ har ju 4.3 på nu, ska testa 3.5 för lätt ? Men har beställt en hel racingkoppling från stage6 hoppas den går bättre då...
Aerox08 skrev:JAg som kör orginal munstycke nu... kommer den skära ?
Ja om du kör med trimmröret så kommer den de
vill bara säga en sak , jag körde med ett zx i ca en vecka , bytte inte munstycke . funkade hur bra som hälst , de är ju oftast om du ska byta till sportluft eller så som du byter munstycke på en annars orginal moppe.
Aerox08 skrev:JAg som kör orginal munstycke nu... kommer den skära ?
Ja om du kör med trimmröret så kommer den de
vill bara säga en sak , jag körde med ett zx i ca en vecka , bytte inte munstycke . funkade hur bra som hälst , de är ju oftast om du ska byta till sportluft eller så som du byter munstycke på en annars orginal moppe.
Men efter en vecka så skär den inte! Den går sämre o sämre tills den tillslut skär!! byt upp ca 3 storlekar
kom på en sak nu, är det svart sot på backarna på kopplingen?
LUGNARAAAJ
Kan va kopplingen, får hem en ny imorrn så ska testa om det blir bättre, dröjer innan jag får vikterna tyvärr.... men tror inte det e vikterna efter som det går bra när den är kall..... ?
Kong:har inte kollat hur backarna ser ut än ska göra när jag bytter
Backrna va helt borta^ Dom va bränd nästan och mycket på backarna var borta och kopplingsklockan var bränd!!?!?! Fick inte bort den där saken där kopplingsbackarna sitter Hur får ja bort den ?