Pluggen på Blaster's originalrör

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Pluggen på Blaster's originalrör

Inlägg av Felix616 »

Tjena ,undrar ifall någon vet var pluggen sitter på Blasters original rör? skulle va sjukt shyst om någon kunde visa på nån slags ritning eller någon som vet var de finns en ritning :) Tack !
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

30 eller 45 moppe ?
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

kollat i mynningen och mellan röret och ljuddämparen?
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

har kollat mynningen, men ej ljuddämparn och mellan röret .. ska kapa blindtarmen imorgon iaf. gör de mycket skillnad? :)
Användarens profilbild
kfredriksson
Varnad

Inlägg av kfredriksson »

Felix616 skrev:har kollat mynningen, men ej ljuddämparn och mellan röret .. ska kapa blindtarmen imorgon iaf. gör de mycket skillnad? :)
det gör inte så speciellt stor skillnad :) men värt det, för de e så fult me ett extra rör i onödan
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Är inte helt hundra på om den har någon annan plugg än blindtarmen, har vissa peugeot har inte det, t.ex. min jetforce ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Okej tack :)
Användarens profilbild
david1996
Svårstartad skrothög

Inlägg av david1996 »

blastern har en i luftburken/insuget minns inte vilket:/ och blind tarmen och v-ringen :)
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

david1996 skrev:blastern har en i luftburken/insuget minns inte vilket:/ och blind tarmen och v-ringen :)
luftburksplugg finns ingen, v-ringen redan dragen, insug och sånt skit orkar jag inte bry mig om då blaster går sjukt bara man drar på ett effektrör och drar v-ringen :)
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Felix616 skrev:
david1996 skrev:blastern har en i luftburken/insuget minns inte vilket:/ och blind tarmen och v-ringen :)
luftburksplugg finns ingen, v-ringen redan dragen, insug och sånt skit orkar jag inte bry mig om då blaster går sjukt bara man drar på ett effektrör och drar v-ringen :)
Varför undra du vart pluggen i orginalröret satt om du ska slänga på effektrör? :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Jetforce_Dahlin skrev:
Felix616 skrev:
Varför undra du vart pluggen i orginalröret satt om du ska slänga på effektrör? :P
Har haft effektrör på hela tiden, men såg originalröret ligga på hyllan i garaget en dag och då tänkte jag att de va lika bra att plugga ur skiten :D
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

oftasta på peugeot, 30km/h = plugg (ibland blindtarm) , 45km/h = blindtarm
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Felix616 skrev:
Insugets plugg gör en jävlit stor skillnad på acc ;)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Blindtarm gör visst skillnad, dock skiftar det från moped till moped. Helt olika, några exempel, kompisen kapade den på sin Derbi extreme 07, ifrån cirka 60 så gick den efteråt nästintill 70, den går som fan rent ut sagt. En annan kompis tog bort den ifrån sin aerox, ifrån 55 gick den 60 med ett jävla axx, så skillnad gör det, men vilken skillnad det kommer bli på ens EGNA moped får man helt enkelt ta att utforska.
Senast redigerad av Roxxen96 den 4 november 2011, 12:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Mmm, men blaster har ju ett ganska bra acc med original rör ändå, men tänker ändå ta bort de strypningar som finns :)
Larsolof
Elmoped

Inlägg av Larsolof »

helt onödigt att kapa blindtarmen på original röret om du inte ska använda det, du har ju effektrör. du förlorar bara värdet på moppen om det inte finns strypta original delar till moppen sen när du ska sälja den :P
Användarens profilbild
Felix616
Varnad

Inlägg av Felix616 »

Äsch, jag bryr mig inte i allafall :)
Skriv svar