Mycket möjligt att den passar, men högst olämpligt att använda den ändå. Dessa svänghjul är avsedda att tas loss med en avdragare som gängas fast i centrumet, det är den enda platsen på svänghjulet som är avsett att tåla de krafter som behövs för att få loss svänghjulet. 2/3-armade avdragare som drar i svänghjulets ganska veka kant kan lätt dra svänghjulet skevt.
Köp rätt avdragare från början, kostar inte ens en hundralapp.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Mycket möjligt att den passar, men högst olämpligt att använda den ändå. Dessa svänghjul är avsedda att tas loss med en avdragare som gängas fast i centrumet, det är den enda platsen på svänghjulet som är avsett att tåla de krafter som behövs för att få loss svänghjulet. 2/3-armade avdragare som drar i svänghjulets ganska veka kant kan lätt dra svänghjulet skevt.
Köp rätt avdragare från början, kostar inte ens en hundralapp.
okejokej, vet du på rak arm vilken som passar Derbi Senda r 02 ? Jag tänkte på det oxå, men efter som jag skulle till biltema imorgon så tänkte jag att den där kanske funkade tack för svar
skulle tipsa om en 2armad avdragare isf, jag fick inte plats med 3 armars så den skulle dra skiten snett. lr va lite fin och köp nån riktig sak. men det går!