Hejsan alla! det är så att jag ska ha cross om ett år då jag blir moppepöjk då:D men grejen är att jag är väldigt liten 155cm. och jag undrar vilka corssar som är små, vill inte ha scooter. //bananen
Bananpuckel skrev:Hejsan alla! det är så att jag ska ha cross om ett år då jag blir moppepöjk då:D men grejen är att jag är väldigt liten 155cm. och jag undrar vilka corssar som är små, vill inte ha scooter. //bananen
Hoppas Det ligger rätt nu
du bör inte ha crossmoppe då,
men drac e rätt låga org. men ja tror du får problem o komma upp på en sån till och med.
bästa e nog en monkybike, elr en scooter
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Yamaha DT50MX är inte särskilt höga, de flesta monterar höjningssatser på dom för att få upp dom ~9cm mer. Honda MT5 är ännu mindre moppar. Men dessa är ju relativt gamla nu, vissa vill åka nyare moppar...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Yamaha DT50MX är inte särskilt höga, de flesta monterar höjningssatser på dom för att få upp dom ~9cm mer. Honda MT5 är ännu mindre moppar. Men dessa är ju relativt gamla nu, vissa vill åka nyare moppar...
har samma problem, jag e 164 cm jag kör drd pro men drd racing är lägre än pro men evo är ändå lägst
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
PoWeRKinG skrev:bet inte vad ni tänker med om ni inte nämmt beta rr!
dom är 7kt små och låga. annars går det väll att sänka dom yttligare
men som sagt. beta rr är jävligt små
¨
Dom är inte alls så jävla låga? Möjligtvis lätta.
Yamaha DT50X/R är ganska låga, om dom inte är låga nog kan man till och med sänka dom (original) ca 1cm till. Dock väger dom nästan 100kg torrvikt så dom är lite små klumpiga
Edit : Gamla Yamaha DT50R är låga så inihelvete, dock gamla och fula...
har en polare som är typ 160cm lång och han kör runt på en dt0x så de är inga problem, sålänge du vill ha sm och inte cross. crossarna är ju högre än sm
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Råder dig till antingen en Rieju RRX, eller en lite äldre Yamaha DT
Jag tycker inte att Derbi Senda e speciellt låga, dock är rrx väldigt låga..
Exakt, sendor är högre än rrx. Tydligen är evo en aning lägre. Högst är drd pro, troligen högsta moppen på marknaden? förutom ev. udda modeller.
Dock spelar det ingen roll hur lång du är! Lär du dig bara hantera moppen så fungerar det ändå. Jag har sett både det ena och det andra, bland annat en liten kille runt 6 år, han åkte ktm 65 crolle och han hängde över sadeln i knävecket när han satte ner ena foten, men han körde som fan för de
Så haka inte upp dig allt för mycket på att du måste nå ner med båda fötterna, de går att kompensera
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Råder dig till antingen en Rieju RRX, eller en lite äldre Yamaha DT
Jag tycker inte att Derbi Senda e speciellt låga, dock är rrx väldigt låga..
Exakt, sendor är högre än rrx. Tydligen är evo en aning lägre. Högst är drd pro, troligen högsta moppen på marknaden? förutom ev. udda modeller.
Dock spelar det ingen roll hur lång du är! Lär du dig bara hantera moppen så fungerar det ändå. Jag har sett både det ena och det andra, bland annat en liten kille runt 6 år, han åkte ktm 65 crolle och han hängde över sadeln i knävecket när han satte ner ena foten, men han körde som fan för de
Så haka inte upp dig allt för mycket på att du måste nå ner med båda fötterna, de går att kompensera
Nej men man kan inte påstå att Derbi Senda är höga, har två kompisar, en med RRX och en med Derbi Senda, Derbi sendan är möjligtvis lite högre.
Min kompis är jävligt kort och han kör runt på en Derbi x-race, dom är lite högre än derbis:arna
Bananpuckel skrev:fan då, vill verkligen inte ha en scooter det är så omanligt och så jävla farligt om man ska trimma.
Omanligt med en scooter ? hahahahahahahahahhahahah den sämsta ursäken jag någonsin hört... finns lika många killar som kör scooter som kör crossmoppe, ta alla som stuntat som exempel ?...
Bananpuckel skrev:fan då, vill verkligen inte ha en scooter det är så omanligt och så jävla farligt om man ska trimma.
Omanligt med en scooter ? hahahahahahahahahhahahah den sämsta ursäken jag någonsin hört... finns lika många killar som kör scooter som kör crossmoppe, ta alla som stuntat som exempel ?...
Det är väl hans ensak om han tycker det.
Men de är väl coolare att stunta med en crossmoppe än en scooter ?
han ensak vad han vill köpa
men scooter är omanligt så det skriker om det
heters gonna hate. i know.
men det enklaste för dig är som jag sa tidigare att testsitta kompisars moppar sen är det inte vad som är rätt beroende av storlek utan även hur du sitter, hur den är i kurvorna, osv.
dom flesta moppar skulle inte vara problem för dig skulle jag tro