27kr/litern för Bensin i framtiden?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
luddemuregard
Kinaraket

Inlägg av luddemuregard »

Mm det är förjävligt säg så här vi är 9 miljoner människor här i sverige och bensinen kostar u 13,50 när jag tanka sist och när jag var i thailand för 1,1/2 månad sen så kostade bensinen 5 kr och dom är säg typ 20 miljoner människor samma i kina dom borde ju fixa till sånna land och dom har ju inte änns katalysator och sånt på bilarna där nere :S
Malossi hyper racing
1992acke
Elmoped

Inlägg av 1992acke »

USA och Kina håller inte på med dem här miljö sakerna, för att det inte finns nått hot. Det är faktiskt bara vi i Europa som håller på så här.

Det finns inga stärkande bevis att det är människornas fel att koldioxidhalten höjs, så att temperaturen höjs.

Det ändrade klimatet är faktiskt naturligt.

Många vet inte att för 20 år sedan så sa samma miljögubbar att det skulle bli en ny istid idag. Vad jag vet så har inte det inte blivit det än :P
Därför så kan man inte riktigt lite på dem...
Användarens profilbild
Marwoh
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Marwoh »

sverige har gått åt helvete varför alla höjjningar och hur ska vanligt folk kunna köra bil?
hur ska man kunna köpa en etanol bil om man inte kan sälja sin bensin bil?
27kr/l är för mycket för 1L bensin.

mvh
Stuntriding is not a sport, it's a lifestyle.

R.I.P DooD
En legend lever vidare.
Användarens profilbild
Glennish
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Glennish »

Bensin höjda priser + bil/mc/moppe = Tom plånbok = lokaltrafik = höjda avgifter där(dock inte tåg) = ännu tommare plånbok = Cykel/elbil xD

hohoh
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
haha big lol
killen1992
Elmoped

Inlägg av killen1992 »

Håller med om att det är sjukt.Läste någonstans att EU hade regler på hur mycket bensinskatt man fick ha per liter och sverige överstiger den gränsen,sjukt.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Marwoh skrev:sverige har gått åt helvete varför alla höjjningar och hur ska vanligt folk kunna köra bil?
hur ska man kunna köpa en etanol bil om man inte kan sälja sin bensin bil?
27kr/l är för mycket för 1L bensin.

mvh
du kan ju faktiskt konvertera en bil till e85 ;P, så just där är de inge problem...

Men egentligen så finns de EN liten fördel; vi kan ju ganska enkelt ersätta bensinen me etanol. Etanol ( Om ja inte minns fel ) tillverkas I sverige, så då slipper vi importera och då kommer våran bnp att växa förmodligen ;P ....

men de ä ändå sinnesjukt...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
moppe galen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppe galen »

det blir då att bygga om moppe till etanol då :?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

etanolen är ju billigare än vad den ska vara, den är ju finasierad av regerigen för att kunna stå i så lågt pris som den gör, igentligen är den dyrare... så den kommer höjas jämnt med bensinen om den höjs upp mycket för då kan de tjäna mer pengar...
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Glennish skrev:Bensin höjda priser + bil/mc/moppe = Tom plånbok = lokaltrafik = höjda avgifter där(dock inte tåg) = ännu tommare plånbok = Cykel/elbil xD

hohoh
Elbil kostar fasligt massa pengar, vist man spar ju in de av att det är så himla billigt att köra, men att köpa bilen kostar många dyra 1000lappar.
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Såg att dieseln kostar nästan 15 kr... Och det finns ju många miljöklassade dieslar? Hur fan går det ihop?
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Yamaha_rider skrev:Såg att dieseln kostar nästan 15 kr... Och det finns ju många miljöklassade dieslar? Hur fan går det ihop?
dieslar drar typ hälften så mkt som bensin... OCH är ett antal procent mer effektiva dessutom ;) så man tjänar på de....
chifen skrev:etanolen är ju billigare än vad den ska vara, den är ju finasierad av regerigen för att kunna stå i så lågt pris som den gör, igentligen är den dyrare... så den kommer höjas jämnt med bensinen om den höjs upp mycket för då kan de tjäna mer pengar...
Blir etanolen också dyrare, va finns de kvar då? Man kan inte höja den, för de skulle leda till minskat värde på kronan!. Blir de man köper dyrare, så måste man ha högre löner, vilket leder till högre pris på de man köper osv osv... Elbilar kan nog inte ersätta förbränningsmotorn riktigt än, eftersom elen fortfarande ä svag på vissa punkter.....
EU kan ju inte bara sitta och hitta på regler för att bättra på miljön, dom tänker faktiskt på konsekvenserna ( hoppas ja verkligen )....

Kollektivtrafiken: fortfarande beroende på förbrännningsmotorer: släpper ut lika mycke som bilar, och skulle bensin osv bli skitdyrt så blir buss skitdyrt. Även fast man nu skulle ge kollektivtrafiken bidrag för att ersätta bensinkostnaderna så sitter de chaufförer i bussarna som behöver högre lön liksom alla andra för att hänga med i valutaraset...

Slutsats: etanolen måste ligga kvar i pris om man inte vill vända upp och ner på Sverige....
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

de som kör deisel får ju dessutom betala någon jävla straffskatt, va de nu kan vara...5000 kr/ år har jag för mig
men hur fan går det ihop nu när deiseln är 1 kr
dyrare/liter??
vi lever i ett sjukt samhälle.. :shock: :? :shock:
Användarens profilbild
yamaha2
Elmoped

Inlägg av yamaha2 »

haha mitt problem är löst pappa jobbar på bensinmack och han får gratis bensin tills pappa byter jobb

I feel good
MVH Yamaha2
SMT-Ludde
Elmoped

Inlägg av SMT-Ludde »

ReijuMrx skrev:Det är ju fanimig sjukt!!
visst borde vi tänka på miljön,. men ofta de ska kosta 200-300 spänn för en tank :S jag tycker lixxom att 90 är dyrt för att fylla tanken !!!

bensinen idag kostar ca..12.50-13 kr i genomsanitt..
och i australien kostar den ju typ 5 kr litern...sjukt med 27 kr /litern.. :cry: :? :x
Ja den ligger på 5-5kr i USA med.Och dom gnäller där vissa
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

Många som kör moppe om 12år. HAHAHAHA
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

eriksson2k skrev:Många som kör moppe om 12år. HAHAHAHA
Vad vet du om de, kommer ju nya generasioner ju.

o kolla på mig jag kör moppe en 9 år senare, bara 3 år till 12år körning, hehehhe
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
ProTeam
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av ProTeam »

Visserligen tror jag det kommer kosta mycket men absolut inte över 20kr litern. visserligen är 20kr litern på tok för mycket också.

15 som allra högst anser jag, men 10kr är rimligt. det finns andra sätt att nå miljökraven man ska inte göra så det inte går köra bil längre.

just my 2 cents.

// ProTeam
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen

Inlägg av Gl3nn »

Jonas skrev:kul för den jäveln som kör en hummer, på ca 100l 2700:- för en tank ;)
Hummer har ju diesel va ja har förstått mig o finland är de ingen skatt på deras diesel av nån jävla konsti anledning så ja tror ja skaffar mig en sån :D

Men nu skall finnen fråga

Vad kostar bensinen nu i sverige? här kostar den 1.55€/L vilket är lite på 16kr/L
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Gl3nn skrev:
Jonas skrev:kul för den jäveln som kör en hummer, på ca 100l 2700:- för en tank ;)
Hummer har ju diesel va ja har förstått mig o finland är de ingen skatt på deras diesel av nån jävla konsti anledning så ja tror ja skaffar mig en sån :D

Men nu skall finnen fråga

Vad kostar bensinen nu i sverige? här kostar den 1.55€/L vilket är lite på 16kr/L
Fyfan..16kr/litern..
här kostar den 13:50-14 kr /litern och det tycker jag är dyrt..
rimligt pris borde ju vara 9 kr / litern !! :twisted:
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

Om jag får skriva vad jag tycker så tycker jag att detta är förjävligt... Jag har varit i Italien, där kör folk som idioter, bensinen kostar typ 5 kronor där. Mopederna gör 70-90 Km/h orginal. och ändå så är det mer olyckor i sverige... det är säär!

Sedan så har jag varit i Kina, Där så kunde man inte ens se solen för att det var så mycket avgaser och utsläpp... det registrerades 5000 bilar VARJE dag i kina :S SJUKA SIFFROR!!!

Så det är i grunden KINA och USA som är de stora j*vla idioterna när det gäller utsläpp!

Jag har hört att bensinpriset ligger på 4 Kr i tyskland så varför i hel*ete skulle inte priset vara desamma här i sverige?

Jag är så sjukt trött på att vi europeér skall vara så miljövänliga medans kina och usa smutsar ner lika mycket som ett hyper-race effekrör...

Detta gör mig så in i hel*etes förbannad! Det blir ingen skillnad på våra jord om inte ALLA hjälps åt!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

håller me bredmar ;)

men ja har Vääääääldigt svårt o tro att de ä fler olyckor i verige än i Italien, för där är dom verkligen idioter.....

Men höjningen beror ju somsagt på EU:s regler, så då ska alla länder i EU göra samma höjning, inte bara sverige. Så tyskarna kan inte åka runt på 4 kr inte. De kan dom glömma isåfall...
Live slow - Die whenever
Skriv svar