kör med ett RIKTIGT fett crossdäck i bak (dock jävligt sletet) och det är inga problem
du ska inte behöva oroa dig om det. det du behöver tänka på är att det kan verka som att det greppar bra, men det kan bara släppa i kurvor. sväng ganska försiktigt
jag tänkte att när man har däck med stora dubbar och kör i 50 så vibrerar de en jävla massa på asfalt och borde inte vibrationerna öka när man kör i 100 ? "hoppa"
PoWeRKinG skrev:kör med ett RIKTIGT fett crossdäck i bak (dock jävligt sletet) och det är inga problem
du ska inte behöva oroa dig om det. det du behöver tänka på är att det kan verka som att det greppar bra, men det kan bara släppa i kurvor. sväng ganska försiktigt
okej tack ! för jag ska skaffa en enduro hoj till vågen och lv regga så jag tänkte om man kunde köra med crossdäcken eller om man borde byte till sm
HyBriD^ skrev:jag tänkte att när man har däck med stora dubbar och kör i 50 så vibrerar de en jävla massa på asfalt och borde inte vibrationerna öka när man kör i 100 ? "hoppa"
nej. det minskar faktiskt
låt oss säga att du drar med en pinne på ett staket. drar du långsamt så får pinnen mer tid på sig att hamna imellan. drar du fort så minskar det betydligt
HyBriD^ skrev:jag tänkte att när man har däck med stora dubbar och kör i 50 så vibrerar de en jävla massa på asfalt och borde inte vibrationerna öka när man kör i 100 ? "hoppa"
nej. det minskar faktiskt
låt oss säga att du drar med en pinne på ett staket. drar du långsamt så får pinnen mer tid på sig att hamna imellan. drar du fort så minskar det betydligt
Är det inte svajigt att köra i typ 100+ med crossdäck? Riktiga crossdäck menar jag då, menar att nabbarna viker sig... åkt bakom ett antal crossar på asfalten och de svajar o har sig på
ktm_danielsson skrev:Kört med 125an på asfaltsväg, om det kändes helt okej så tror inte du behöver vara orolig
härligt ! har du en ktm eller ? hade nämligen tänkt skaffa en sådan :p
Ja det har han den är så jävla sjukt fräsch med vit plast men jag tror det är en KTM 125 exc
Stämmer bra.
PoWeRKinG skrev:rekomenderar sm om du kör 125:a för din säkerhet. då ligger du i betydligt högre hastigheter imellanåt
men snacka med ktm. han har en 125:a ktm vägreggad med SM- kit på så om du ska höra med någo så är han den rätta
Både SM och Enduro/cross ju! Men nog om den.
Ifall du undrar något om KTMs hojar tror jag nog jag är en av dom du kan snacka med på TSR om det.
Edit : Är du bra kan du köra med Supermotardäck i skogen, bara du håller dig till någorlunda dugliga stigar Tänk bara på att inte köra för fort då, kan bli lite knivigt när man ska bromsa då
HyBriD^ skrev:
härligt ! har du en ktm eller ? hade nämligen tänkt skaffa en sådan :p
Ja det har han den är så jävla sjukt fräsch med vit plast men jag tror det är en KTM 125 exc
Stämmer bra.
PoWeRKinG skrev:rekomenderar sm om du kör 125:a för din säkerhet. då ligger du i betydligt högre hastigheter imellanåt
men snacka med ktm. han har en 125:a ktm vägreggad med SM- kit på så om du ska höra med någo så är han den rätta
Både SM och Enduro/cross ju! Men nog om den.
Ifall du undrar något om KTMs hojar tror jag nog jag är en av dom du kan snacka med på TSR om det.
Edit : Är du bra kan du köra med Supermotardäck i skogen, bara du håller dig till någorlunda dugliga stigar Tänk bara på att inte köra för fort då, kan bli lite knivigt när man ska bromsa då
jarken skrev:Är det inte svajigt att köra i typ 100+ med crossdäck? Riktiga crossdäck menar jag då, menar att nabbarna viker sig... åkt bakom ett antal crossar på asfalten och de svajar o har sig på
Man kanske tror det ska vara svajit med det är det inte. Jag låg 120+ med crossen och de va inte nå värst svajit
Har crossdäck med höga dobbar både fram och bak, och när jag hade bara bak så märktes det inte alls, gick hur fint som helst, men när jag bytte ifram så kände jag att den blev rätt känslig när man låg i 100-120, behövdes inte mycket för att det skulle vingla.
Men man kör inte så fort så ofta, så man kan ta att de wobblar lite..