Derbi får "bensin slut"

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Derbi får "bensin slut"

Inlägg av DiNozzan »

Tja! :) Nu är det så att jag har köpt en Derbi Senda 04. När jag skulle åka och kolla på moppen så sa han som jag skulle köpa den av att den inte funkade, men han hade rengjort fögasaren Men vi åkte och kollade och när vi skulle starta den så gick den prima, inga fel alls. Så jag köpte den. Men sen igår när jag körde så började den att blöddra på 4an, femman och sexans växel om man gav den fullgas. Men idag när jag skulle köra te affären kom jag bara halvvägs för den la av efter 1 km, sen ville den inte starta :S Den lixom bara blöddar när man kickar, och om man springer igång den så går den igång men blöddrar så in i helvete och sedan dör. Jag har kollat knistan och den är ok. Jag funderar på om det är att den har förlitet munstycke, (men den gick ju igår!) Eller om det är något annat med förgasaren. Snälla hjälp mig, jag köpte den i lördags och jag vill kunna köra med den så snabbt som möjligt!!

Och ja! Jag har tankat!

(Skrev kanske lite mkt, men hoppas ni orkar läsa)

MVH
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

färg på stiftet?
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

vicke xX SMT skrev:färg på stiftet?
Brunt men blött...
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

DiNozzan skrev:
Brunt men blött...
då får den för mycket, testa att gå ner ett par storlekar på huvudmunstycket :) den slocknar för att den dränks.. eller så är det flottören som hänger sig på öppet läge
Senast redigerad av Ekman den 17 oktober 2011, 18:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

vicke xX SMT skrev:
DiNozzan skrev:
Brunt men blött...
då får den för mycket, testa att gå ner ett par storlekar på huvudmunstycket :) den slocknar för att den dränks
Funderar också på det, men den gick ju bra igår:s
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

kan va att han blanda för mycje olja o nu får den bara olja :wink:
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

vicke xX SMT skrev:
DiNozzan skrev:
Brunt men blött...
då får den för mycket, testa att gå ner ett par storlekar på huvudmunstycket :) den slocknar för att den dränks.. eller så är det flottören som hänger sig på öppet läge
får ta och kolla flottören någon dag :) farsan trodde också att det var det som var felet :P
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

wille95 skrev:kan va att han blanda för mycje olja o nu får den bara olja :wink:
idag så tankade jag med, så det är rätt mängd olja i den :)
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Det är väl munstycket. Om det är ett för litet eller stort vet jag inte, man måste man nästan höra hur den låter :) Det kan ju vara ett igentäppt luftfilter också :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

riejumikäl skrev:Det är väl munstycket. Om det är ett för litet eller stort vet jag inte, man måste man nästan höra hur den låter :) Det kan ju vara ett igentäppt luftfilter också :)
Men det funkade ju med det munstycket igår:/ tror inte att det byter sig själv;) eller den startade iaf:) och jag kör med org burken:D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

kan alltid rengöra förgasaren igen :) disel ska det vara! :D

annars så är det bara att felsöka :)

gnista?
rätt inställd förgasare?
bra bensin?
bra bensinflöde?

isåfall startar den :roll:
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

PoWeRKinG skrev:kan alltid rengöra förgasaren igen :) disel ska det vara! :D

annars så är det bara att felsöka :)

gnista?
rätt inställd förgasare?
bra bensin?
bra bensinflöde?

isåfall startar den :roll:
han rengjorde ju nyss förgasaren ju:P
gnistan är bra:)
ratt inställd, ja det är ju brunt stift, om det är något så äre väll munstycket. antar jag:P
bensinen är väl bra, eller hur fan kan den vara dålig. den är ju inte gammal iaf:P
bensinflödet är det nog inget fel på.
men jag ska kolla fllotören sen när det blir ljust:)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Du har la inte choken i va? ;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

DiNozzan skrev:
vicke xX SMT skrev:
DiNozzan skrev: Brunt men blött...
får ta och kolla flottören någon dag :) farsan trodde också att det var det som var felet :P
Brukar inte vara flottören. Antingen funkar den eller inte, eller så är den felinställd och ger konstant fel flottörnivå. Men det är värt att kolla. Kan vara så att stiftet ramlat bort eller något sådant om du har tur. Annars tycker jag att du ska kolla så bensinslang, bensinkanaler i förgasaren, vacuumslang och vacuumkran fungerar. Kan vara skit på filtret i tanken ( du får ta ur vacuumkranen för att komma åt filtret).
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

CaToXXo skrev:Du har la inte choken i va? ;)
har ingen choke ;)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

bensinskalle skrev:
DiNozzan skrev:
vicke xX SMT skrev: då får den för mycket, testa att gå ner ett par storlekar på huvudmunstycket :) den slocknar för att den dränks.. eller så är det flottören som hänger sig på öppet läge
Brukar inte vara flottören. Antingen funkar den eller inte, eller så är den felinställd och ger konstant fel flottörnivå. Men det är värt att kolla. Kan vara så att stiftet ramlat bort eller något sådant om du har tur. Annars tycker jag att du ska kolla så bensinslang, bensinkanaler i förgasaren, vacuumslang och vacuumkran fungerar. Kan vara skit på filtret i tanken ( du får ta ur vacuumkranen för att komma åt filtret).
hm, får kolla det med då :) Men det kan inte vara nålen i förgasaren då :) att den släpper igenom för mkt eller förlite bensin:P i detta fallet tror jag att den släpper i för mkt...
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Kolla nålen så den nt fadtnar, kolla även membranen. De va felet på min polares, gick ibland nån km sen dog den o ville nt starta.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
rkan
Hundfan

Inlägg av rkan »

kollat membranet?
Användarens profilbild
QviW
TSR:s snyggaste

Inlägg av QviW »

Min drd pro 09 gjorde också så här men jag testade att kicka med chok i och då gick den igång :) sedan dess har den funkar...
Skriv svar