Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
davidcarlberg
Elmoped
Inlägg: 33 Blev medlem: 30 juni 2011, 10:43
Inlägg
av davidcarlberg » 25 oktober 2011, 19:02
tja ska köpa en airsal 70 cc (sport) och en 21 mm fögasare och ska borra upp luft burken är det något mer som måste/behöver bytas? har även ett mk trhower (stavning?) rör
tacksam för svar snabba svar
har 48 bak och ska sätta på 15 fram.
Senast redigerad av
davidcarlberg den 26 oktober 2011, 14:24, redigerad totalt 1 gånger.
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah
Inlägg: 528 Blev medlem: 12 juli 2011, 21:17
Inlägg
av VoxuzZ » 25 oktober 2011, 19:03
nållager brukar vara bra o byta. Och drev?
EDIT: glöm inte munstycken och kopplingsfjädrar
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257 Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50
Inlägg
av difaren » 25 oktober 2011, 19:05
VoxuzZ skrev: nållager brukar vara bra o byta. Och drev?
EDIT: glöm inte munstycken och kopplingsfjädrar
Kopplingsfjädrar är ju inte det viktigaste när det gäller crossmopeder..
?
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah
Inlägg: 528 Blev medlem: 12 juli 2011, 21:17
Inlägg
av VoxuzZ » 25 oktober 2011, 19:07
difaren skrev: VoxuzZ skrev: nållager brukar vara bra o byta. Och drev?
EDIT: glöm inte munstycken och kopplingsfjädrar
Kopplingsfjädrar är ju inte det viktigaste när det gäller crossmopeder..
?
nejnej, men jag har för mig att man var tvungen att byta det när man körde på en starkare setup då kopplingen kan slira. eller?
Senast redigerad av
VoxuzZ den 25 oktober 2011, 19:07, redigerad totalt 1 gånger.
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724 Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga
Inlägg
av wille95 » 25 oktober 2011, 19:07
difaren skrev: VoxuzZ skrev: nållager brukar vara bra o byta. Och drev?
EDIT: glöm inte munstycken och kopplingsfjädrar
Kopplingsfjädrar är ju inte det viktigaste när det gäller crossmopeder..
?
annars kommer den ju slira -.-
kopplingen kommer ju inte ta
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Låser.
karlsson^ the one and only
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266 Blev medlem: 29 april 2010, 19:56
Inlägg
av Ekman » 25 oktober 2011, 19:08
VoxuzZ skrev: nejnej, men jag har för mig att man var tvungen att byta det när man körde på en starkare setup då kopplingen kan slira. eller?
orginal håller nog, men kan nog vara bra att byta om man vill vara säker på att kopplingen inte slirar
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257 Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50
Inlägg
av difaren » 25 oktober 2011, 19:08
wille95 skrev: difaren skrev: VoxuzZ skrev: nållager brukar vara bra o byta. Och drev?
EDIT: glöm inte munstycken och kopplingsfjädrar
Kopplingsfjädrar är ju inte det viktigaste när det gäller crossmopeder..
?
annars kommer den ju slira -.-
kopplingen kommer ju inte ta
Joo de är klart men inte direkt det viktigaste.. -.-'
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552 Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!
Inlägg
av willemedDERBIN » 25 oktober 2011, 19:12
vev
fögg
rör
drev
fjädrar
....
well thats it ...
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
davidcarlberg
Elmoped
Inlägg: 33 Blev medlem: 30 juni 2011, 10:43
Inlägg
av davidcarlberg » 26 oktober 2011, 14:21
davidcarlberg skrev: tja ska köpa en airsal 70 cc (sport) och en 21 mm fögasare och ska borra upp luft burken är det något mer som måste/behöver bytas? har även ett mk trhower (stavning?) rör
tacksam för svar snabba svar
är veven ett måste ? för kan det inte själv och känner ingen som kan och kostar ju piss mycket fall jag lämnar in den. vart sitter koplliningsfjädrar på en cross ? :S
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264 Blev medlem: 8 april 2009, 11:07
Inlägg
av siiimooon » 26 oktober 2011, 20:52
Munstycke är det enda.
Vev är absolut inget måste..
Kopplingsfjädrar kan du behöva byta om du har otur, men det kostar 100:- och tar 15 minuter att byta.