Tjena! jag beställde en Hebo ljuddämpare som kom idag. och ja såg då att jag inte fick något mellanrör med. och det orginal som sitter på nu är fast svetsat med ljuddämparen. har ni andra med Rieju rrx också så? och måste man kapa av orginal ljuddämparen och svetsa fast den andra?
Jo. jag fick med fäste till hebon så att den sitter. men kan man ta ett vanligt rör då? det sitter inga pluggar i mellanröret då?:P haha ja nu har jag lärt mig det tills nästa gång att alltid kolla upp saker innan jag köper det.
Jo. jag fick med fäste till hebon så att den sitter. men kan man ta ett vanligt rör då? det sitter inga pluggar i mellanröret då?:P haha ja nu har jag lärt mig det tills nästa gång att alltid kolla upp saker innan jag köper det.
ja du kan ta ett vanligt rör till de, ska inte sitta några pluggar där inte se till så du får hjälp med att kapa och svetsa fall du inte kan själv bara studera orginal röret och bygg ett nytt med samma mått som ser likadant ut
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Okej men ska jag vänta tills jag hittar ett rör och köpa det? eller ska jag kapa av den andra ljuddämparen och svetsa fast den andra? fast orginal dämparen blir ju ganska värdelös då hah vad tycker ni?
Turbo reju skrev:Okej men ska jag vänta tills jag hittar ett rör och köpa det? eller ska jag kapa av den andra ljuddämparen och svetsa fast den andra? fast orginal dämparen blir ju ganska värdelös då hah vad tycker ni?
Onödigt att sabba ett originalrör, dom kostar en del
jag tycker du ska lägga ner mer jobb och bygg ett helt nytt mellanrör till Hebo dämparen, bara gå till nån plåtslagare i närheten och hör vad de har, en vvs firma kanske oxå har.
spara alla org delar i org skick, blir bäst så
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Turbo reju skrev:Tjena! jag beställde en Hebo ljuddämpare som kom idag. och ja såg då att jag inte fick något mellanrör med. och det orginal som sitter på nu är fast svetsat med ljuddämparen. har ni andra med Rieju rrx också så? och måste man kapa av orginal ljuddämparen och svetsa fast den andra?
har också fast svetsat på min Rieju rrx, men jag gjorde ett eget mellanrör till min så nu kan jag sätta på vilken dämppare jag vill. mitt råd att du gör