katalysatorn

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Keff
Elmoped

katalysatorn

Inlägg av Keff »

tjena har en slider och jag undrar om katalysatorn stryper något och om man får bättre effekt om man tar bort den ?= :) förresten är katalysatorn samma sak som ekr ? :) det stter 2 slangar som går längs avgasröret och det är väll katalysatorn ?
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

en aktalysator sitter i avgasröret och är oftast gjord av ädelmetaller som tex paltina
ja den stryper

EGR är den saken som går som slangar ut från avgasröret till förgasaren
= den tar koldioxid från avgasröret och leder om den till förgasaren
ja den stryper

nej de är inte samma sak
Powerered by BRL
Keff
Elmoped

Inlägg av Keff »

okej tack så mycket för som snabba svare :D men min ekr sitter typ lite smått fastsvetsad i röret och ja vet inte om jag vill ta bort den isf , , är det svårt att ta bort katalysatorn ? vad behöver man för verktyg och vart sitter den i röret ? .,
dracen__93
Svårstartad skrothög

Inlägg av dracen__93 »

Keff skrev:okej tack så mycket för som snabba svare :D men min ekr sitter typ lite smått fastsvetsad i röret och ja vet inte om jag vill ta bort den isf , , är det svårt att ta bort katalysatorn ? vad behöver man för verktyg och vart sitter den i röret ? .,
menar du egr??
katalysatorn ger kanske 5 km/h i topp och bättre axx :wink:
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

Keff skrev:okej tack så mycket för som snabba svare :D men min ekr sitter typ lite smått fastsvetsad i röret och ja vet inte om jag vill ta bort den isf , , är det svårt att ta bort katalysatorn ? vad behöver man för verktyg och vart sitter den i röret ? .,
det bästa sättet är att du får ta en vinkel slip och skära av röret tabort katalysatorn och svetsa igen så det är lite svårt att utföra detta
för en svets brukar man inte ha hemma direkt :P
Keff
Elmoped

Inlägg av Keff »

tack så mycket för svaren :D:D !!! , men vart sitter katalysatorn ? sitter den mot cylindern eller vart ? :D
Låst