moppenet.nu vs tsr? varför?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
ic0rn
Varnad

Inlägg av ic0rn »

jag tycker mnf är det mest "omogna" forumet. medans här skriver man på alla möjliga trådar och får bra svar och hjälp direkt.
skrev en tråd på mnf om vad de tyckte jag skulle göra med min beta, och blev riktigt jävligt bemött asså, folk som leker coola och får +1 på "du kan ju börja med att köpa en riktig moppe, sen kan du lacka den rosa med sprayfärg och skriva love på den p12a".

imo så är moppenet skitforum och det mest omogna, och twostrokerider är det bästa <3
-ic0rn
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Sant... STRIKTARE REGLER!!

Och mer folk som är villiga att engagera sig i denna sida som är modd.. som tidigare så har jag bara sett BensinSkalle och Ktm_danielsson inne på denna sida ofta och hjälper/låser
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

ic0rn skrev:jag tycker mnf är det mest "omogna" forumet. medans här skriver man på alla möjliga trådar och får bra svar och hjälp direkt.
skrev en tråd på mnf om vad de tyckte jag skulle göra med min beta, och blev riktigt jävligt bemött asså, folk som leker coola och får +1 på "du kan ju börja med att köpa en riktig moppe, sen kan du lacka den rosa med sprayfärg och skriva love på den p12a".

imo så är moppenet skitforum och det mest omogna, och twostrokerider är det bästa <3
Får jag se tråden då, så kan jag ge dom smisk. :wink:

Visst finns det vissa nötskal på MNF som inte tycker om TSR och tar varje möjlighet att klanka ner. Men det är samma sak här på TSR, finns ju vissa här som klankar ner på MNF. Så situationen är detsamma oavsett vart man sitter.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

PoWeRKinG skrev:sällan jag ser någon annan mod än danielsson och benskiskalle :)

borde vara iallafall 10-15 i crew! och crew borde kunna låsa trådar i tex. en dag! och istället för att få varning så borde en varning vara 1 dag avstängning, 2 varningar i vecka avstängning och 3 en månad eller nåt! :D
japp det där med att crew skulle kunna låsa trådar skulle vara sjukt smart.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Victorh skrev:
PoWeRKinG skrev:sällan jag ser någon annan mod än danielsson och benskiskalle :)

borde vara iallafall 10-15 i crew! och crew borde kunna låsa trådar i tex. en dag! och istället för att få varning så borde en varning vara 1 dag avstängning, 2 varningar i vecka avstängning och 3 en månad eller nåt! :D
Bara för du är med i crew ;)..

nejdå jag håller helt med :D
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Victorh skrev:

hahahh wnb modd :D

nä men ibland sku de faktiskt behövas..
Användarens profilbild
Jonas
Legenden

Inlägg av Jonas »

Vi har haft den här diskussionen ett X antal gånger och jag kan inget annat än att säga, Vi är vi och dom är dom. Jag tycker moppenet är kanon och respekterar dom för vad de gör, vilket många gör! Och jag tror inte någon person har något emot varandra bara för att man kommer från antingen TSR eller MNF. Det är förmodligen av personliga orsaker någon hoppar på en användare.

Så ta inte upp det här något mer. Om någon säger "Ääh du är från MNF/TSR, sug *fult ord* din jävla *fult ord*" då är ju personen i sig efterbliven på riktigt och har bristande kunskaper på många plan som kommer göra hans fortsatta liv jobbigt. Har inget med själva forumet att göra. Idioter finns överallt och tyvärr syns dom för mycket.

Jag ser det inte som någon tävling, det ska inte ni göra heller. Vi har ALLA ett intresse och det är mopeder och andra fordon. Det finns säkert forum där själva grundiden är att smutskasta varandra. Gå dit och förenas!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Rexxy skrev:
ic0rn skrev:jag tycker mnf är det mest "omogna" forumet. medans här skriver man på alla möjliga trådar och får bra svar och hjälp direkt.

Får jag se tråden då, så kan jag ge dom smisk. :wink:

Visst finns det vissa nötskal på MNF som inte tycker om TSR och tar varje möjlighet att klanka ner. Men det är samma sak här på TSR, finns ju vissa här som klankar ner på MNF. Så situationen är detsamma oavsett vart man sitter.
är du förvånad? Det är då inte jag. Det här har pågått sedan TSR och MNF skapades, och sedan dess jämnt bubblat under ytan och dykt upp titt som tätt och luktat illa och hävt ur sig svavel.
Titta bara på hatkampanjen mot moppeforum.net? eller mot japanracing.se?
Inte nytt under solen, Rexxy.
Inte heller min MISSTRO, inte hat, mot MNF, det är en viss definitionsskillnad där.
Litar liksom inte mycket på det som kommer därifrån.

men men, ingen flaming, nog sagt om det (vilket jag även förutsätter att andra respekterar!), jag tror varken du Rexxy, eller Jonas här kan hejda dessa bubblare som hatar och flamar mer än temporärt, tyvärr.
Plockar ni bort en så kommer det minst en åter ur den grumliga sörjan underifrån.

Så Powerking, för att svara på din fråga om varför.
Det är en 100.000 kronorsfråga som jag tror varken Rexxy eller Jonas, eller nån av oss andra kan svara på. Åsikterna och tecknen att visa det är lika många som de som är de båda forumen, och rötäggen bubblar under ytan på båda sidor.
jag tror du får nöja dig med det svaret är jag rädd.

Jag tycker det nästan är konstigt att vi kunnat diskutera det här så länge nu denna gång utan att det blivit flaming av det. *vissel, säg inte för mycket nu....* :oops:
Forumets nippertippa! Puss på er!
DerbiSendan95
Elmoped

Inlägg av DerbiSendan95 »

difaren skrev:
willemedDERBIN skrev:jo men om vi nu går tebacks te det där med övriga frågor ...
då får ah njuh skit för det x) ??

och som du ser här så har vi jh faktist en dusktion av det faktum detta ämnet :O

och om jag får chansa lite vilt så skulle på mnf med denna tråden redan vara låst x) ??

man kan inte bara ...chilla :P

jo visst ...

det finns idioter här juh :D
det är bara för dem inte KOMMER IN på mnf ;)

betyder det vi ska höja standarden ?
JA och NEJ, om vi höjjer standarden, vart fan ska folket som vill ha hjälp ta vägen?

men ändå så tycker jag att man ska höjja standarden så inte det bara kommer in en massa underklassare,
Snälla du vad fan snackar du om? Är det någon som ska bli årets felpostare så är det fan du, dessutom skiter du i det när man säger till dig så där har du ingen talan.
Du har inte gjort forumet bättre på några sätt och vis.

Och skåningen... det var ju inte direkt oväntat att du skulle skriva massa inlägg här.

Alla dessa bråk mellan två JÄVLA forum är så jävla löjligt, antingen så är det dags att lämna datorn åt sidan och återvända till verkligheten eller växa upp och ge fan i att bråka.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Helt seriöst så fattar jag inte varför folk ens orkar bry sig om vilket forum som är bäst osv vafan varför kan inte alla bara bl sams istället för det eviga tjafset
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

DerbiSendan95 skrev:
difaren skrev:
willemedDERBIN skrev:jo men om vi nu går tebacks te det där med övriga frågor ...

och som du ser här så har vi jh faktist en dusktion av det faktum detta ämnet :O

och om jag får chansa lite vilt så skulle på mnf med denna tråden redan vara låst x) ??

jo visst ...

JA och NEJ, om vi höjjer standarden, vart fan ska folket som vill ha hjälp ta vägen?

men ändå så tycker jag att man ska höjja standarden så inte det bara kommer in en massa underklassare,
Snälla du vad fan snackar du om? Är det någon som ska bli årets felpostare så är det fan du, dessutom skiter du i det när man säger till dig så där har du ingen talan.

Och skåningen... det var ju inte direkt oväntat att du skulle skriva massa inlägg här.

Alla dessa bråk mellan två JÄVLA forum är så jävla löjligt, antingen så är det dags att lämna datorn åt sidan och återvända till verkligheten eller växa upp och ge fan i att bråka.
Du tog orden direkt från min mun !.
Men tyvärr så tror jag att det kommer aldrig att hända för att så fort någon enskild person gör något så drar det över på hela forumet..

Jag är medlem på MNF också men inte lika aktiv som vad jag är här, men jag gillar båda forumen lika mycket.
Mer korrekta och snabba svar på mnf och lite kunnigare folk men hemtrevligare och lite "roligare" om man nu kan kalla det så på tsr men endå få ett ordentligt svar någon gång ibland här.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Bråket är bra onödigt ja.

Men så länge det finns livsformer i dyngträsket, och det tycks inte vara någon brist på dem, så kommer detta tyvärr poppa upp från och till.

samtidigt så har jag en liten vadslagning med en person om när detta skall urarta till flaming.
jag har sagt att de här folket nu skall hålla sig lugna, men fan vet.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

DerbiSendan95 skrev:
difaren skrev:

jo visst ...

Alla dessa bråk mellan två JÄVLA forum är så jävla löjligt, antingen så är det dags att lämna datorn åt sidan och återvända till verkligheten eller
växa upp och ge fan i att bråka.

HAHAHAHA DerbiSendan95, vad snackar DUom jag får fråga, årets felpostare?

okej, man kan göra misstag men jag kan försäkra dig om att du inte hittar mer än 10-15 felpost med mig,
att du ens öppnar munnen är bara vidrigt?

men fram med felposten, länka gärna, skicka PM

Edit: och hur länge har du varit här emot dig?
vissa tillför mer eller mindre till forumet, utan oss hade det inte funnits nåt..
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

MrAndersson skrev:Håller med! MNF är mycket striktare o tråkigt. Men det är bättre och inte lika många småbarn som ställer frågor som typ vad är de för fel på min moppe? de lyser en lampa de är en aerox typ.

Skulle kunna behöva bans och avstängningar på TSR också! Och mer admins skulle rekomendera viktorh o wille95 då! :)

Bara min åsikt!
Min åsikt också, dock med den mjukvaran vi har nu så tar det typ skit långttid för att banna någon och sedan måste man komma ihåg att ta bort bannen igen eftersom det inte går automatiskt..
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

KarlssoN^ skrev:
MrAndersson skrev:Håller med! MNF är mycket striktare o tråkigt. Men det är bättre och inte lika många småbarn som ställer frågor som typ vad är de för fel på min moppe? de lyser en lampa de är en aerox typ.

Skulle kunna behöva bans och avstängningar på TSR också! Och mer admins skulle rekomendera viktorh o wille95 då! :)

Bara min åsikt!
Min åsikt också, dock med den mjukvaran vi har nu så tar det typ skit långttid för att banna någon och sedan måste man komma ihåg att ta bort bannen igen eftersom det inte går automatiskt..
Håller med er båda och mer mods/admins som kan styra upp läget och ta bort alla j*vla felpostade trådar sjukt jobbigt när man kollar typ Street tuning - styling och så är det 70% felpostade trådar som är låsta
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

KarlssoN^ skrev:

Bara min åsikt!
Det har vart en del bannar här på senare tid, trollen har ni tydligen lyckats skaffa ut.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

jag har oxå ett acc där, som jag varit inne på 2 gånger.
Jag diggar inte den sidan, man hittar ju INGENTING i stort sätt :P

Gamla hederliga TSR ska det va!<3
Årets Styrelsemedlem 2013
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Varför skall "standarden" höjas på detta forum? Det är ett moped forum, där ca 50% av dem som reggar sig aldrig varit reggat på ett forum tidigare. Förutom Fragbite och Hamsterpaj möjligtvis... Vi bedriver ingen politisk rörelse där allt man säger granskas flera gånger om. Om de är en eller två trådar för mycket vem bryr sig?

Kan hålla med om att de är lite drygt när de kommer in: Min moped startar inte vad är fel?
-hur FAN ska vi veta vad som är fel på DIN moped?

Men att posta rätt på sitt första forum är inte lätt, inte heller lätt att hålla en mogen grad i sina posts. Det kommer med åldern och erfarenheten, för de är väl inte alla 14 åringar som vet vad mognad och ansvar innebär.

Tillbaka till första stycket, varför skall standarden höjas? Det är väl medlemmarna som gör forumet, och de kan inte utgöras av ca 50 pers som tror sig är google om hur en moped fungerar, de måste även finnas folk som frågar saker. Vi har alla "been their ask'd that".

Ang. bemötningen på MNF så är den inte den bästa, jag frågade va de hade emot epor och alla eggade emot mig o sa att jag var en idiot... lixom... VAFAN? Deras argument mot epor var: Fula(första en av dem nämnde) och andra var typ "de går sakta"....
-De är en bil förfan... och om den går så sakta så kör om med din hyper resande Rieju TK edition då.

Sen grattis föresten, du är 21år och håller på med mopeder och hänger på mopedforum.

Låt MNF bedriva sitt forum och TSR sitt, det är ett mopedforum...god.

Gramma fel och dyl. bjuder jag på.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Alltså, forumet är till för oss alla, utan oss hade det inte funnits som jag nämnde tidagare ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Jag håller mig till TSR, då vet jag vad jag får.

:lol:

nä, anser ärligt sagt att folk försöker skjuta gummiankor på det andra forumet med luftvärnskanoner.

Lägg ner.
Skriv svar