moppenet.nu vs tsr? varför?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

moppenet.nu vs tsr? varför?

Inlägg av PK »

Sha!

jo, jag är i stort sett bara på tsr och kollar moppar men har ett acc på mnf också.

har tänkt bli aktiv där 2 gånger. första gången fick jag bara skit för att jag hänger här så jag drog därifrån...

nu så gick jag in igen och koppierade tråden om att byta linje på gymnasiet som jag har postat här på tsr för att få blandade åsikter.

direkt så var dom framme och rageade totalt utan anledning bland annat:

"haahah powerking jävla fucko , åk hem till ditt jävla p12-twostrokerider och skryt om edina bling bling lampor på din äckliga :P:Psenda:P"

Vill INTE att ni börjar klaga på mnf eller nåt att det är skit för det är bara patetiskt.

men vad jag vill veta är hur allt började och varför dom lackar på mig?? :O

PS: om mod vill ta bort tråden så vänta gärna tills att jag får ett svar :3
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

MNF tycker jag är världens tråkigaste hemsida, bara bokstäver och inga bilder skulle jag vilja säga,

här på Tsr så har dom lite mer variation med lite bilder och tävlingar, reportage osv,

Dom är helt enkelt avensjuka skulle jag vilja säga :D

men det finns klar mer kunniga där men det finns också kunniga här men antalet är fler där skulle jag tippa på :)

Edit: powerking, jag hittar tyvärr inte den kommentaren där :s
Senast redigerad av difaren den 23 oktober 2011, 20:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Samma sak hände mig när dom fick reda på att jag var medlem här och att jag är mycket aktivare här än där så jag pallar fan inte med mnf
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Har också dålit rykte där har inte ens gjort ett acc där.

För att jag hade skällt ut någon som felpostade och talade skit om riejumann här på Tsr så nu vet alla vem jag är där.

Förstår mig inte på detta och har alldrig tänkkt göra ett acc dit Mnf kanske är bra en TSR är bättre!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Jag hänger väldigt mycket på MNF och är/har nog i alla fall varit en av TSR's mest aktiva användare och vart med i TSR-Crew och är nu moderator och inte en jävel har sagt något till mig :?
Senast redigerad av ktm_danielsson den 23 oktober 2011, 20:23, redigerad totalt 1 gånger.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Vet inte heller varför men det är riktigt tråkigt! Visst kan lite rivalitet vara kul men dom tar det så jävla långt, tror dom börjar känna sig hotade av TSR ;) ;)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Tycker du överdriver lite angående påhoppen, det är ingen som gör några direkta påhopp, däremot förstår jag inte riktigt varför de gnäller om "Varför använder du TSR-smileys?"

Sak Noel hälsar: Watta fuck?

Om dom tänker börja härja med mig för att jag använder andra smileys än deras så kan det faktist få vara...

Och varför ska det bråkas hela jävla tiden? Blir så slut när folk nuförtiden inte bara kan hålla käften, ta varann i hand och sätta sig i en ring och sjunga en sång utan det ska slåss till siste man om varenda jävla sak

Ursäkta flippet där på slutet, men jag blir faktist lite trött
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Jävlagubbe
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Jävlagubbe »

Kan säga att moppenet känner sig inte inte hotade, moppenet ser det inte ens som en tävling om vem som är bäst utan det verkar bara vara tsr medlemmar..

mnf e mer seriöst, tsr är lite mer av ett reklam forum som vill tjäna pengar med alla mängder av reklam..
mnf är clean och lite seriösare. Varför mnf har emot tsr medlemmar är för att dom flesta är typ korkade o fuckos no offence till någon men det är sant, inte bara jag som tycker det :P jag har ju aldrig i hela mitt liv under mina 5år på mnf blivit nertrackad eller dylikt, använder man sökfunktionen innan man postar massa skit och inte är dum i huvudet så är man aldrig utstött där..

Sen gillar jag ju moppenet mer för att alla duktiga och seriösa trimmare och stuntare hänger ju där.. dock har moppenet dött typ så jag hänger inte där eller här längre..

Nu är jag inte på någons sida då jag inte bryr mig om varken mnf eller tsr bara så ni vet utan detta är saker som andra tycker..
Gbgx3m.com

Facebook.com/GBGX3M
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

ktm_danielsson skrev:Jag hänger väldigt mycket på MNF och är/har nog i alla fall varit en av TSR's mest aktiva användare och vart med i TSR-Crew och är nu moderator och inte en jävel har sagt något till mig :?
märkte också det ;)

forumet verkar ju vara i simpel utformning men bra projekt, kunnigt folk osv.

men fattar inte varför dom lackar på mig? :O har gjort en tråd för ett tag sen efter jag lackade i tråden där dom hoppade på mig och angrep mig personligen.. en del verkar fortfarande vara fucade på mig av någon anledning.

skulle med glädje vara där om det inte var personangrepp och i stort sett "mobbing" så fort man postar något...
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Jävlagubbe skrev:Kan säga att moppenet känner sig inte inte hotade, moppenet ser det inte ens som en tävling om vem som är bäst utan det verkar bara vara tsr medlemmar..

mnf e mer seriöst, tsr är lite mer av ett reklam forum som vill tjäna pengar med alla mängder av reklam..
mnf är clean och lite seriösare. Varför mnf har emot tsr medlemmar är för att dom flesta är typ korkade o fuckos no offence till någon men det är sant, inte bara jag som tycker det :P jag har ju aldrig i hela mitt liv under mina 5år på mnf blivit nertrackad eller dylikt, använder man sökfunktionen innan man postar massa skit och inte är dum i huvudet så är man aldrig utstött där..

Sen gillar jag ju moppenet mer för att alla duktiga och seriösa trimmare och stuntare hänger ju där.. dock har moppenet dött typ så jag hänger inte där eller här längre..

Nu är jag inte på någons sida då jag inte bryr mig om varken mnf eller tsr bara så ni vet utan detta är saker som andra tycker..
men erkänn att TSR är lite mer färggladare än MNF ;)

hahah nejdå, kan därimot erkänna att MNF har lite mer seriösa projekt på sidan och lite mer kunnigare killar ;)
Användarens profilbild
Jävlagubbe
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Jävlagubbe »

difaren skrev:
Jävlagubbe skrev:Kan säga att moppenet känner sig inte inte hotade, moppenet ser det inte ens som en tävling om vem som är bäst utan det verkar bara vara tsr medlemmar..

men erkänn att TSR är lite mer färggladare än MNF ;)

hahah nejdå, kan därimot erkänna att MNF har lite mer seriösa projekt på sidan och lite mer kunnigare killar ;)
Tsr är ju färggladare men visst man kluddar ju lätt ner hemsidan för pengar, hade jag oxå gjort, och med tanke på hur många som klickar på länkarna och all reklam så lär jonas gå en del plus på detta kan jag tänka mig..
Gbgx3m.com

Facebook.com/GBGX3M
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Den här debatten har haglat fram och tillbaka sedan Gud vet när. Redan under MNF v 1.0 och framåt.

jag ger fan i MNF, men ändå, jag tror detta är någon slags endless story på nåt sätt, det kommer att gnällas så länge någondera parter existerar.
Forumets nippertippa! Puss på er!
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Men grejen med mig är att ja inte "når målen" med att bli medlem där, kan det bero på att jag heter samma sak här som jag vill heta där :s

eller vafan menas med det?
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

ValoPallo skrev:Tycker du överdriver lite angående påhoppen, det är ingen som gör några direkta påhopp, däremot förstår jag inte riktigt varför de gnäller om "Varför använder du TSR-smileys?"

Om dom tänker börja härja med mig för att jag använder andra smileys än deras så kan det faktist få vara...

Och varför ska det bråkas hela jävla tiden? Blir så slut när folk nuförtiden inte bara kan hålla käften, ta varann i hand och sätta sig i en ring och sjunga en sång utan det ska slåss till siste man om varenda jävla sak

Om dom tycker att tsr är så dåligt och hatar det fråga dom då hur fan dom vet hur en tsr smiley ser ut. Jag menar det är ju aldrig inne här, det suger ju...

(jag har inget imot någon sida)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

DiNozzan skrev:
ValoPallo skrev:Tycker du överdriver lite angående påhoppen, det är ingen som gör några direkta påhopp, däremot förstår jag inte riktigt varför de gnäller om "Varför använder du TSR-smileys?"

Om dom tycker att tsr är så dåligt och hatar det fråga dom då hur fan dom vet hur en tsr smiley ser ut. Jag menar det är ju aldrig inne här, det suger ju...

(jag har inget imot någon sida)
Den schismen har pågått så länge nu att det är otroligt, det började nära nog när båda forumen startade och har pågått sedan dess.
Den har nog gått alla ur händerna sedan länge nu.
när en lägger av, så tar nästa vid liksom.
The Endless Story, som troligen inte slutar innan den ena parten går i graven, eller båda.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

difaren skrev:Men grejen med mig är att ja inte "når målen" med att bli medlem där, kan det bero på att jag heter samma sak här som jag vill heta där :s

eller vafan menas med det?
Jag heter samma där som här men det är troligtvis för att du skriver en för dålig anledning för att få vara med
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög

Inlägg av Timpis »

Beror nog mer på själva personen i fråga än att man hänger här på tsr. Jag hänger på tsr men är aktiv på MNF, OJ VAD HATAD JAG ÄR!!!! (ironi)

Hur ofta ska denna fråga behöva komma upp? Alltid samma personer som engagerar sig i frågan varje gång också.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Timpis skrev:Beror nog mer på själva personen i fråga än att man hänger här på tsr. Jag hänger på tsr men är aktiv på MNF, OJ VAD HATAD JAG ÄR!!!! (ironi)

Hur ofta ska denna fråga behöva komma upp? Alltid samma personer som engagerar sig i frågan varje gång också.
Finns stridstuppar på båda håll.

jag skiter väl i vilket, men när en stridstupp lägger av så tar nästa vid och så har det fortsatt.

Är en tämligen uttjatat fråga vid detta laget, men som kommer upp från och till, vare sig man vill eller ej.

och som vanligt så kommer nån moderator/admin med ett hänglås till denna tråden med, som till alla andra trådar i ämnet.
I synnerhet om nån flamer går lös.

Ett forums innehåll och utseende/seriositet beror helt och hållet på hur moddar/admins reagerar/arbetar samt på de aktiva medlemmarna som är på forumet.
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

När jag kom till TSR först så var det faktiskt rätt skönt, men på senare tiden har det blivit hemskt, bara massa trådar om folk som vill veta hur dom ska göra för att få deras moppe snygg, felpostar och skit.. Medelåldern verkar vara runt 10-11 här

Föredrar MNF pga att folk är lite mognare helt enkelt

Så för att klargöra, TSR som sida är det inget fel på, utan jag har tröttnat på medlemmarna
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

2stroke skrev:När jag kom till TSR först så var det faktiskt rätt skönt, men på senare tiden har det blivit hemskt, bara massa trådar om folk som vill veta hur dom ska göra för att få deras moppe snygg, felpostar och skit.. Medelåldern verkar vara runt 10-11 här

Föredrar MNF pga att folk är lite mognare helt enkelt

Så för att klargöra, TSR som sida är det inget fel på, utan jag har tröttnat på medlemmarna

Förstår dig, kunnigt folk vill vara med kunnigt folk ;)?
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

jo men om vi nu går tebacks te det där med övriga frågor ...
då får ah njuh skit för det x) ??

och som du ser här så har vi jh faktist en dusktion av det faktum detta ämnet :O

och om jag får chansa lite vilt så skulle på mnf med denna tråden redan vara låst x) ??

man kan inte bara ...chilla :P

jo visst ...

det finns idioter här juh :D
det är bara för dem inte KOMMER IN på mnf ;)

betyder det vi ska höja standarden ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

willemedDERBIN skrev:jo men om vi nu går tebacks te det där med övriga frågor ...

och som du ser här så har vi jh faktist en dusktion av det faktum detta ämnet :O

och om jag får chansa lite vilt så skulle på mnf med denna tråden redan vara låst x) ??

jo visst ...

JA och NEJ, om vi höjjer standarden, vart fan ska folket som vill ha hjälp ta vägen?

men ändå så tycker jag att man ska höjja standarden så inte det bara kommer in en massa underklassare,
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

men frågan är då hur vi ska höja den ...

främst ...
man kanske behöver vara 14 för att vara medlam och bla bla bla blaba ...
u got tha point ?

va kan vi göra ...

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Problemet i mina ögon är inte dom som söker hjälp, utan dom som gör massa inlägg i stil med "+1" och "hEhAehAHehAehAEH D:d.:D :D:D jag är efterbliven" samt svarar i trådar där nybörjare ställer frågor och de ger helt felaktiga svar, det går mig på nerverna..
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

2stroke skrev:Problemet i mina ögon är inte dom som söker hjälp, utan dom som gör massa inlägg i stil med "+1" och "hEhAehAHehAehAEH D:d.:D :D:D jag är efterbliven" samt svarar i trådar där nybörjare ställer frågor och de ger helt felaktiga svar, det går mig på nerverna..
det kan juh 1 diskuteras vidare och ja jag håller såklart med !
jag kan säga att jag är inte så dålig jag heller x)

2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

willemedDERBIN skrev:
2stroke skrev:Problemet i mina ögon är inte dom som söker hjälp, utan dom som gör massa inlägg i stil med "+1" och "hEhAehAHehAehAEH D:d.:D :D:D jag är efterbliven" samt svarar i trådar där nybörjare ställer frågor och de ger helt felaktiga svar, det går mig på nerverna..
Jag säger inte att någon är dålig - alla har olika mycket kunskaper - men jag tycker att när man inte kan något om det ämnet man svarar i så ska man egentligen hellre inte svara alls utan läsa på lite först, det bidrar inget med felaktiga svar :wink:
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

2stroke skrev:
willemedDERBIN skrev:
Jag säger inte att någon är dålig - alla har olika mycket kunskaper - men jag tycker att när man inte kan något om det ämnet man svarar i så ska man egentligen hellre inte svara alls utan läsa på lite först, det bidrar inget med felaktiga svar :wink:
så mycket sant i det du säger,

jag personligen svarar inte i trådar som handlar om "vevstake,cylindrar,hypersetup osv" för de kan jag inget om då jag inte har nån erfarenhet av det, Jag svarar bara när jag kan den saken om man säger så ;)
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

difaren skrev:
2stroke skrev:
willemedDERBIN skrev: det kan juh 1 diskuteras vidare och ja jag håller såklart med !

jag personligen svarar inte i trådar som handlar om "vevstake,cylindrar,hypersetup osv" för de kan jag inget om då jag inte har nån erfarenhet av det, Jag svarar bara när jag kan den saken om man säger så ;)
Det är så ett forum ska fungera, folk med mer kunskap ska hjälpa folk med mindre kunskap, folk med mindre kunskap ska inte vilseleda folk med mindre kunskap :P

Och det är just här som det klämmer när det gäller TSR :(
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

2stroke skrev:
difaren skrev:
2stroke skrev: Jag säger inte att någon är dålig - alla har olika mycket kunskaper - men jag tycker att när man inte kan något om det ämnet man svarar i så ska man egentligen hellre inte svara alls utan läsa på lite först, det bidrar inget med felaktiga svar :wink:

Det är så ett forum ska fungera, folk med mer kunskap ska hjälpa folk med mindre kunskap, folk med mindre kunskap ska inte vilseleda folk med mindre kunskap :P

jo exakt... alla kan sin grej, Te.x jag kanske kan du kanske inte vet nåt om.. (min jag VET att du kan mer än mig) , alla kan sin grej...

ta upp detta med jonas eller nån modd för att få fram dit budskap och försöka få TSR bli bättre ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

willemedDERBIN skrev:jo men om vi nu går tebacks te det där med övriga frågor ...

jo visst ...

Standarden går upp med en viss automatik, om det inte vore för stolskott som drar ner standarden, stolpskott finns i båda lägren.

Och är helt enig med tidigare talare, har man inte kunskap så skall man heller inte öppna käften och missleda folk!
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

difaren skrev:
2stroke skrev:
difaren skrev: så mycket sant i det du säger,

jo exakt... alla kan sin grej, Te.x jag kanske kan du kanske inte vet nåt om.. (min jag VET att du kan mer än mig) , alla kan sin grej...

ta upp detta med jonas eller nån modd för att få fram dit budskap och försöka få TSR bli bättre ;)
Felet ligger tyvärr inte hos TSR som jag tidigare nämnt, utan hos en viss skara utav användarna - tydligare regler och framförallt hårdare regler - dom borde inte vara rädda för att ge en rejäl tillsägning eller avstängning en kortare tid för överträdelser
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

2stroke skrev:
difaren skrev:
2stroke skrev: Det är så ett forum ska fungera, folk med mer kunskap ska hjälpa folk med mindre kunskap, folk med mindre kunskap ska inte vilseleda folk med mindre kunskap :P

Felet ligger tyvärr inte hos TSR som jag tidigare nämnt, utan hos en viss skara utav användarna - tydligare regler och framförallt hårdare regler - dom borde inte vara rädda för att ge en rejäl tillsägning eller avstängning en kortare tid för överträdelser
+1

men också så tycker jag med att admins ( jag kmr la få ban nu då )
dem är inte inloggade 24/7 som man tycker :O
det ska juh allid vara ngn admin som är inne varje dag right ?
titta över alla poster och låser dem ovs

men ibland kan det komma 3 dagar utan en post redigering och då har juh alla nya börja tänka MEN DET ÄR JUH OKEJ :D:D:D
redan där sänker standarden ... :(

Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

det där med felpostar förstår jag det skulle borda finnas fler aktiva crew medlemmar som rapporterar felpostar.

Senså försök hinna själv gå igenom allt alla har ett annat liv änn bara dator :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

sällan jag ser någon annan mod än danielsson och benskiskalle :)

borde vara iallafall 10-15 i crew! och crew borde kunna låsa trådar i tex. en dag! och istället för att få varning så borde en varning vara 1 dag avstängning, 2 varningar i vecka avstängning och 3 en månad eller nåt! :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Håller med! MNF är mycket striktare o tråkigt. Men det är bättre och inte lika många småbarn som ställer frågor som typ vad är de för fel på min moppe? de lyser en lampa de är en aerox typ.

Skulle kunna behöva bans och avstängningar på TSR också! Och mer admins skulle rekomendera viktorh o wille95 då! :)

Bara min åsikt!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Skriv svar