Moppen går dåligt med öppen luftfilter

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Boskal
Elmoped

Moppen går dåligt med öppen luftfilter

Inlägg av Boskal »

hej har en stalker som jag har satt öppen luftfilter på. Jag hade 66 i munstycken och har byt till 86 men moppen går dåligt. det går inte att gasa fult bara halv gas. kan någon hjälpa mig?? ska jag ha större munstycke eller måste jag ändra något annat på förgasaren??
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Köp en sats med munstycken, o testa dig fram. Och använd -munstyckestråden- nästa gång. :)
bibapeolola
lamer
Elmoped

Inlägg av lamer »

Du har en cylinder som inte hinner förbränna soppan. Spelar ingen roll hur mycket luft och bensin den får. Byt tillbaka till det du hade tidigare....

Man kan inte trolla fram en massa extra kraft ur en liten 50cc cylinder genom att slafsa på med 20 steg större munstycke och öppet luftfilter. Omöjligt.
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team

Inlägg av anthmyr »

lamer skrev:Du har en cylinder som inte hinner förbränna soppan. Spelar ingen roll hur mycket luft och bensin den får. Byt tillbaka till det du hade tidigare....

Man kan inte trolla fram en massa extra kraft ur en liten 50cc cylinder genom att slafsa på med 20 steg större munstycke och öppet luftfilter. Omöjligt.

True shit
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

kan säga att min Derbi går rätt bra med metrakit thrower och öppet flöde. inga fel i den förgasaren.. hade storlek 110 i den tror jag :roll:
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010

Inlägg av HasSse666 »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zjoy2xyW514[/youtube]
Bytte precis till sportluft och min gick bra med 4 strl större munstycke :)

Gör så här
Välj ett huvudmunstycke 10 strl större än original och arbeta dig sedan nedåt.
Med ett för stort huvudmunstycke kommer moppen "bröla" och få ett svart och sotigt tändstift.
Med ett för litet munstycke kommer moppen ej att orka varva ut och tändstiftet blir vitt/grått.
Byt succesivt till mindre och mindre munstycke när stiftet blir "O´boy" brunt är det OK
Du kommer också att känna att moppen svarar "rappt" på gasen när du hittat rätt huvudmunstycke
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Trinity
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

HasSse666 skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zjoy2xyW514[/youtube]
Bytte precis till sportluft och min gick bra med 4 strl större munstycke :)

Gör så här
Välj ett huvudmunstycke 10 strl större än original och arbeta dig sedan nedåt.
Med ett för stort huvudmunstycke kommer moppen "bröla" och få ett svart och sotigt tändstift.
Med ett för litet munstycke kommer moppen ej att orka varva ut och tändstiftet blir vitt/grått.
Byt succesivt till mindre och mindre munstycke när stiftet blir "O´boy" brunt är det OK
Du kommer också att känna att moppen svarar "rappt" på gasen när du hittat rätt huvudmunstycke
Tack, blir att byta munstycke så fort jag har köpt en munstyckessats :)
Skriv svar