27kr/litern för Bensin i framtiden?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
ProTeam
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

27kr/litern för Bensin i framtiden?

Inlägg av ProTeam »

Ett nytt förslag på att höjja bensinpriset till 27kr litern har kommit, dock tyder inget nu på att det kommer bli så men vem vet i det sjuka sverige vi lever i idag.

Det som händer är alltså att koldioxid skatten ska fyrdubblas och då kommer bensin kosta 27kr/litern allt för att klara EU:s krav på utsläpp.

åt helvete med det säger jag, vad har ni för åsikter kring detta?
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

fan heller att man betalar 27 kr litern ,då kostar det mig 216 kr för full tank
Användarens profilbild
Jonas
Legenden

Inlägg av Jonas »

kul för den jäveln som kör en hummer, på ca 100l 2700:- för en tank ;)
Användarens profilbild
kimen
Svårstartad skrothög

Inlägg av kimen »

allvarligt, i sverige betalar vi redan nog mycket bensin skatt, långt över de flesta andra länder, kommer bara leda till att allt kommer blir dyrare ingen kommer kunna ta sig nån stans för buss blir t.o.m för dyrt
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

varför höja när man kan sänka priset :x snart gör jag så min moppe går på etanol :roll:
Koniz
Varnad

Inlägg av Koniz »

Jonas skrev:kul för den jäveln som kör en hummer, på ca 100l 2700:- för en tank ;)
Dem som har Hummer har ofta gott om pengar,så jag tror inte det är något större problem,men det blir värre för alla oss andra..

Tycker vi i Sverige redan gjort vårt jobb,nu får de andra länderna antränga sig lite med!
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

EU:s krav på utsläpp kommer inte minska för att man höjer bensin priserna.

Vist en liten minskning kommer de bli för att folk kommer tänka på i stället när dom kör o försöker spara in på de viset.

Utsläperna va lägre på min moppe tid för 9år sen o då kostade bara bensinen 7kr litern.

Utsläpperna blir bara mer o mer för varje år som blir på grund av att de föds mer indevider, tror dom de ska sänka tränden av att öka bensin priserna.

Vill dom minska utsläperna får dom nästan avrätta 2-3miljoner människor i de här avlånga landet till en början.

Sen av alla skattepengar kan dom ju bygga rakare vägar, i stället för massa svängar.
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Det är ju fanimig sjukt!!
visst borde vi tänka på miljön,. men ofta de ska kosta 200-300 spänn för en tank :S jag tycker lixxom att 90 är dyrt för att fylla tanken !!!

bensinen idag kostar ca..12.50-13 kr i genomsanitt..
och i australien kostar den ju typ 5 kr litern...sjukt med 27 kr /litern.. :cry: :? :x
Rieju_RRX
Svårstartad skrothög

Inlägg av Rieju_RRX »

Blir de såå dyrt så är de bara sälja mopeden.Vem har råd med typ 200 kr för en tank om man åker ofta och har trimmat de kommer ju inte finnas nå mopeder kvar ju :S Ingen kommer ju ha råd!
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres

Inlägg av skogen_swe »

ja om man inte gör så moppen går på etanol för de kommer säkert gå ner till 5 kr liter :lol:
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

27 kr litern eller mer är beräknat pris 2020... sjuka priser, kommer fan emokonvertera snart
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Kommer aldrig hända vad jag vet ;) i med det att miljö partiet inte godkäner det förslaget :D
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
1992acke
Elmoped

Inlägg av 1992acke »

vilket sjukt samhälle vi lever i.

Staten vill verkligen att vi ska sluta o köra, så vi bara ska sitta i våra hemma o glo i en vägg.

Sverige har gjort sitt. Sverige e en av dom renaste länderna i världen.
Så om hela sveriges befolkning slutar att köra bil för bensinprisens skull så skulle inte koldioxidhalten sänkas äns med en halv procent.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

KoNG skrev:Kommer aldrig hända vad jag vet ;) i med det att miljö partiet inte godkäner det förslaget :D
men det är en beräknad höjning till 2020, och det är miljöpartiets fel att bensinpriset är så högt som det är...
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Martinsson
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Martinsson »

Asså de e sånt här som gör att fork blir TPL :evil:

Nån som har ett rakblad ?? :cry:
dracen__93
Svårstartad skrothög

Inlägg av dracen__93 »

är dom dumma eller :twisted: ?
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Och i USA med 350 miljoner invånare blir de fly förbannade om man höjer priset till 6 kr... Det går ju inte ihop. Sen sverige som har så tätt skog tex granskog vid stora delar av landet borde ju kunna släppa ut mer då träden tar in CO2?
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

blir det så. kmr jag inte bry mig, får bli cykel eller elbil då :D MEN DET ÄR FÖR HELVETE SJUKT 27KR LITERN :S:S:S:SS HOPPAS FAN INTE PÅ DET!
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

det är inte sverige som har lagt fram förslaget utan EU:s miljö minister
Powerered by BRL
Användarens profilbild
Beta_rr04
Svårstartad skrothög

Inlägg av Beta_rr04 »

sverige vill att vi ska sluta använda förbrukningsmotorer, så dem höjjer priserna så att man inte ska kunna köra. Dem vill införa så att man bara ska åka tåg/buss/elfordon. Men liksom jag bor på landet o måste cykla 30 min till närmaste buss som bara går till mamlö, vilket tar 70 min för den ska stanna hela tiden! det gick snabbare med moppen son gick i 50:P men iallafall, det kommer leda till att alla måste flytta till storstäderna:/
Användarens profilbild
knasbubbling
Elmoped

Inlägg av knasbubbling »

anser att sånt här går att diskutera fram och tillbaka, klart att man vill värna om miljön, men är det nödvändigt att höja priset till 27 kr för en liter bensin?
Det borde ju finnas tillräckligt med smarta män och kvinnor till att komma på en bättre lösning.

varför inte satsa på till exempel kollektivtrafiken? Släng in lite extra pengar där och satsa så att folk inte behöver använda sin bil lika mycket. (bilen är ju trots allt en av dom större problemen när det gäller utsläpp)
I städerna finns det ju ganska mycket sätt att ta sig från A till B på, spårvagn, t-banan, buss, tåg. Men på landet där är man i behov av bil för att ta sig dit man vill. Därför måste man kanske satsa lite mera på just dom här grejerna för att sänka koldioxidutsläppen.

Jag gillar motorer, men jag vill gärna att mina barn och barnbarnbarn också ska kunna njuta av en skön moppetur. Fortsätter vi att släppa ut lika mycket koldioxid som vi gör är det inte säkert att det blir så.

För övrigt har jag ett bra filmtips till dom som känner sig någe sådär intresserade av miljön. an inconvenient truth

PS. Min moppe är till salu just nu, ligger på blocket. Sök på "intressekoll aerox" så får ni fram den. Ds.
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

Fan va sjuk betalar redan 60 kr för en full tank....såg även att bensinen kostar 13,30 kr litern när jag var och tankade idag......
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

haha skojigt för mig då xD, betalar ju redan 250 i veckan xP ^^. Vafan händer då??

Privatfordon är egentligen inte dom som släpper ut mest... industri mm släpper ut fan så mycke mer, de ä dom som borde få skit. Men dom borde inte få betala avgifter för utsläppen? va sägs om att hjälpa dom med bidrag så att dom kan fixa miljövänligare maskiner... Fifan staten löser tamejfan allt me extra jävla avgifter på allt istället för att satsa på själva förändringen..... Liksom va händer me domdär 15 kr extra på varje liter? Kommer inte o hamna på utveckling i alla fall....

Satsa på buss är åt helvete... Dom kräker ut lika mycke som bilar gör.... Dom är ju normalt diesel också och dom har väl inte partikelfilter heller... Sen finns de ju biogasbussar men hur många är dom?? De enda som är riktigt miljövänligt är tåg, eldrivet.. Men t.o.m. diesel är miljövänligare är buss o bil... Drar betydligt mindre bränsle per last......

höjer man nu skatten på bensinen så har vi ju i alla fall etanolen som är relativt enkel att konvertera till.. Så då kommer man att ruinera oljeimportörerna.. = en massa arbetslösa så att skatten går ner i fickan på dom....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
RiejuRRX_PH
Elmoped

Inlägg av RiejuRRX_PH »

hahaha helt sinnes! Tänk om man har en Bugatti Veyron 16,3 liters V 16 då hahahaha :P den kör slut på full tank som e 100 liter på 12 minuter om den håller full gas hela tiden! :D
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Mm bensin e redan dyr som de e, jag får pumpa ut 140kr för 10liter soppa 98a

o jag kör upp lätt UPP 1 TANK PÅ några mil O TANKEN RYMMER SISODÄR 7.5LITER.

Sänk bensinen till den va på 50 talet i stället o förbjud industrifordon.

sen kan vi avrätta halva USA befolkning okså till en början o höja priset till minst 15kr litern för ett halvår så dom få känna på lite medicin, här har jag tankat över 10kr liter de närmsta 5 årena.

Om bensinen går upp till 27kr litens ska jag börja tanka ASPEN race soppa 105oktan som ligger på 25kr litern nu :)

mt5a_stunt
Kinaraket

Inlägg av mt5a_stunt »

va fan tänker dom me ska vi svenskar bara lida för deta alla måste göra nåt ä nästan ingen skilnad om vi får svin dyra bensinpriser dom som bor på landet som jag ska vi bli tvingade att cykla till städerna då elle å så tänk på bondarna kommer inte finnas nåra å då kommer alla dö för dom kan inte köra för 27 kr litern va fan dom får la tänka ett steg högre
stage6
Elmoped

Inlägg av stage6 »

För det första har inte sverige lagt fram detta förslaget.. För det andra är det ganska bra? Tänkt efter. Folk åker tåg och buss i stället för at åka bil.. Cyclar och handlar OSV.. OCH. Etanolen och Gasen antar jag kommer vara samma pris som det är nu för att många ska skaffadet. Men varför häjjer dom då så mycket? JO, för att alla FUCKOS i stora suvar med V8 som e stora töntar som inte kan få respekt på annat sätt ska sälja sin skit bil och köpa en mindre bil. Som drar lite bensin och släpper ut lite ko9ldioxiiiddddd
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Om dom vill folk ska åka kollektivtrafik så tycker jag dom sätter fart o sänker priserna, e ju svendyrt o åka ju.

vet inte hur dom tänker, höjer priserna på kolektivtrafiken.

Sen hörde jag för ett bra tag sen nu men va ändå taskit mot dom, va 2 pojkar, pojkar o pojkar, 30år åldern, dom bode i stan men åkte spårvagn till andra sidan stan i Göteborg för att köpa en säng, när dom skulle hem så skulle dom åka kollektivtrafik, tog spårvagnen o klämde på sängen, när dom väl kämpat för att få på sängen så kom spårvagnsföraren fram till dom o sa att dom fick kliva av, o dom men nu tog vi inte bilen för att vi ville spara in pengar o tog kolektivtrafiken, sen blev dom avkastade, spårvagnen flytade inte på sig förens dom klivit av.

Eller som kolektivtrafiken nekade en handikapad o åka med för ett bra tag sen.

om priserna stiger till 27kr litern, dom tänker inte för 5 öre att de kommer bli en hel del tjuvtakningar o så vidare. betydligt väre en vad de redan e i dag för dom som inte har råd.

Ibland tror man dom tror alla e miljonärer o som inte bryr sig om bensinen skulle kosta 30-60-80-100kr litern.

Peterlindgren
Elmoped

bensin

Inlägg av Peterlindgren »

jag tycker så här ingen kan göra allt men alla kan göra lite, vore shysstare om det var mer rättvist
jagsomfan
Elmoped

Inlägg av jagsomfan »

om dom höjer priset till över 17 kr/L så kommer jag tjuv tanka elle slanga....
va fan om vi ska fixa till miljön måste vi få kina o USA o dom att fatta att dom borde göra ngt.....
det är ju typ bara sverige som gör ngt åt det??......
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

jagsomfan skrev:om dom höjer priset till över 17 kr/L så kommer jag tjuv tanka elle slanga....
va fan om vi ska fixa till miljön måste vi få kina o USA o dom att fatta att dom borde göra ngt.....
det är ju typ bara sverige som gör ngt åt det??......
Eller hur, de är bara sverige som gör något åt de FFS bomba usa o kina med marken så kanske vi slipper bry oss :)
Bild
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av banshee »

Jag tycker inte att dom ska höjja priserna på bensin, dom e redan höga nog men ja tycker där i mot att dom kan sänka dom nuvarande bensin priserna XD
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

miljön kommer inte att bli bättre föränn usa och kina börjar fatta att miljön är slutkörd :evil: även om vi i sverige betalar mkt mer än vad bensinen är värd så kommer miljön knappast bli bättre...
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Och plötsligt öppnas en helt ny marknad för importerad bensin...
Användarens profilbild
Debianbil
Pimp á la krääm

Inlägg av Debianbil »

Varför i Helv... ska vi betala mer varför inte låta tex kina och dom som gör mest utsläpp... :lol: :lol: :lol: 8) 8) :lol:
<---- :)
Skriv svar