Ett nytt förslag på att höjja bensinpriset till 27kr litern har kommit, dock tyder inget nu på att det kommer bli så men vem vet i det sjuka sverige vi lever i idag.
Det som händer är alltså att koldioxid skatten ska fyrdubblas och då kommer bensin kosta 27kr/litern allt för att klara EU:s krav på utsläpp.
åt helvete med det säger jag, vad har ni för åsikter kring detta?
allvarligt, i sverige betalar vi redan nog mycket bensin skatt, långt över de flesta andra länder, kommer bara leda till att allt kommer blir dyrare ingen kommer kunna ta sig nån stans för buss blir t.o.m för dyrt
Det är ju fanimig sjukt!!
visst borde vi tänka på miljön,. men ofta de ska kosta 200-300 spänn för en tank :S jag tycker lixxom att 90 är dyrt för att fylla tanken !!!
bensinen idag kostar ca..12.50-13 kr i genomsanitt..
och i australien kostar den ju typ 5 kr litern...sjukt med 27 kr /litern..
Blir de såå dyrt så är de bara sälja mopeden.Vem har råd med typ 200 kr för en tank om man åker ofta och har trimmat de kommer ju inte finnas nå mopeder kvar ju :S Ingen kommer ju ha råd!
Kommer aldrig hända vad jag vet i med det att miljö partiet inte godkäner det förslaget
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Staten vill verkligen att vi ska sluta o köra, så vi bara ska sitta i våra hemma o glo i en vägg.
Sverige har gjort sitt. Sverige e en av dom renaste länderna i världen.
Så om hela sveriges befolkning slutar att köra bil för bensinprisens skull så skulle inte koldioxidhalten sänkas äns med en halv procent.
Och i USA med 350 miljoner invånare blir de fly förbannade om man höjer priset till 6 kr... Det går ju inte ihop. Sen sverige som har så tätt skog tex granskog vid stora delar av landet borde ju kunna släppa ut mer då träden tar in CO2?
sverige vill att vi ska sluta använda förbrukningsmotorer, så dem höjjer priserna så att man inte ska kunna köra. Dem vill införa så att man bara ska åka tåg/buss/elfordon. Men liksom jag bor på landet o måste cykla 30 min till närmaste buss som bara går till mamlö, vilket tar 70 min för den ska stanna hela tiden! det gick snabbare med moppen son gick i 50:P men iallafall, det kommer leda till att alla måste flytta till storstäderna:/
anser att sånt här går att diskutera fram och tillbaka, klart att man vill värna om miljön, men är det nödvändigt att höja priset till 27 kr för en liter bensin?
Det borde ju finnas tillräckligt med smarta män och kvinnor till att komma på en bättre lösning.
varför inte satsa på till exempel kollektivtrafiken? Släng in lite extra pengar där och satsa så att folk inte behöver använda sin bil lika mycket. (bilen är ju trots allt en av dom större problemen när det gäller utsläpp)
I städerna finns det ju ganska mycket sätt att ta sig från A till B på, spårvagn, t-banan, buss, tåg. Men på landet där är man i behov av bil för att ta sig dit man vill. Därför måste man kanske satsa lite mera på just dom här grejerna för att sänka koldioxidutsläppen.
Jag gillar motorer, men jag vill gärna att mina barn och barnbarnbarn också ska kunna njuta av en skön moppetur. Fortsätter vi att släppa ut lika mycket koldioxid som vi gör är det inte säkert att det blir så.
För övrigt har jag ett bra filmtips till dom som känner sig någe sådär intresserade av miljön. an inconvenient truth
PS. Min moppe är till salu just nu, ligger på blocket. Sök på "intressekoll aerox" så får ni fram den. Ds.
haha skojigt för mig då xD, betalar ju redan 250 i veckan xP ^^. Vafan händer då??
Privatfordon är egentligen inte dom som släpper ut mest... industri mm släpper ut fan så mycke mer, de ä dom som borde få skit. Men dom borde inte få betala avgifter för utsläppen? va sägs om att hjälpa dom med bidrag så att dom kan fixa miljövänligare maskiner... Fifan staten löser tamejfan allt me extra jävla avgifter på allt istället för att satsa på själva förändringen..... Liksom va händer me domdär 15 kr extra på varje liter? Kommer inte o hamna på utveckling i alla fall....
Satsa på buss är åt helvete... Dom kräker ut lika mycke som bilar gör.... Dom är ju normalt diesel också och dom har väl inte partikelfilter heller... Sen finns de ju biogasbussar men hur många är dom?? De enda som är riktigt miljövänligt är tåg, eldrivet.. Men t.o.m. diesel är miljövänligare är buss o bil... Drar betydligt mindre bränsle per last......
höjer man nu skatten på bensinen så har vi ju i alla fall etanolen som är relativt enkel att konvertera till.. Så då kommer man att ruinera oljeimportörerna.. = en massa arbetslösa så att skatten går ner i fickan på dom....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
hahaha helt sinnes! Tänk om man har en Bugatti Veyron 16,3 liters V 16 då hahahaha den kör slut på full tank som e 100 liter på 12 minuter om den håller full gas hela tiden!
Mm bensin e redan dyr som de e, jag får pumpa ut 140kr för 10liter soppa 98a
o jag kör upp lätt UPP 1 TANK PÅ några mil O TANKEN RYMMER SISODÄR 7.5LITER.
Sänk bensinen till den va på 50 talet i stället o förbjud industrifordon.
sen kan vi avrätta halva USA befolkning okså till en början o höja priset till minst 15kr litern för ett halvår så dom få känna på lite medicin, här har jag tankat över 10kr liter de närmsta 5 årena.
Om bensinen går upp till 27kr litens ska jag börja tanka ASPEN race soppa 105oktan som ligger på 25kr litern nu
va fan tänker dom me ska vi svenskar bara lida för deta alla måste göra nåt ä nästan ingen skilnad om vi får svin dyra bensinpriser dom som bor på landet som jag ska vi bli tvingade att cykla till städerna då elle å så tänk på bondarna kommer inte finnas nåra å då kommer alla dö för dom kan inte köra för 27 kr litern va fan dom får la tänka ett steg högre
För det första har inte sverige lagt fram detta förslaget.. För det andra är det ganska bra? Tänkt efter. Folk åker tåg och buss i stället för at åka bil.. Cyclar och handlar OSV.. OCH. Etanolen och Gasen antar jag kommer vara samma pris som det är nu för att många ska skaffadet. Men varför häjjer dom då så mycket? JO, för att alla FUCKOS i stora suvar med V8 som e stora töntar som inte kan få respekt på annat sätt ska sälja sin skit bil och köpa en mindre bil. Som drar lite bensin och släpper ut lite ko9ldioxiiiddddd
Om dom vill folk ska åka kollektivtrafik så tycker jag dom sätter fart o sänker priserna, e ju svendyrt o åka ju.
vet inte hur dom tänker, höjer priserna på kolektivtrafiken.
Sen hörde jag för ett bra tag sen nu men va ändå taskit mot dom, va 2 pojkar, pojkar o pojkar, 30år åldern, dom bode i stan men åkte spårvagn till andra sidan stan i Göteborg för att köpa en säng, när dom skulle hem så skulle dom åka kollektivtrafik, tog spårvagnen o klämde på sängen, när dom väl kämpat för att få på sängen så kom spårvagnsföraren fram till dom o sa att dom fick kliva av, o dom men nu tog vi inte bilen för att vi ville spara in pengar o tog kolektivtrafiken, sen blev dom avkastade, spårvagnen flytade inte på sig förens dom klivit av.
Eller som kolektivtrafiken nekade en handikapad o åka med för ett bra tag sen.
om priserna stiger till 27kr litern, dom tänker inte för 5 öre att de kommer bli en hel del tjuvtakningar o så vidare. betydligt väre en vad de redan e i dag för dom som inte har råd.
Ibland tror man dom tror alla e miljonärer o som inte bryr sig om bensinen skulle kosta 30-60-80-100kr litern.
om dom höjer priset till över 17 kr/L så kommer jag tjuv tanka elle slanga....
va fan om vi ska fixa till miljön måste vi få kina o USA o dom att fatta att dom borde göra ngt.....
det är ju typ bara sverige som gör ngt åt det??......
jagsomfan skrev:om dom höjer priset till över 17 kr/L så kommer jag tjuv tanka elle slanga....
va fan om vi ska fixa till miljön måste vi få kina o USA o dom att fatta att dom borde göra ngt.....
det är ju typ bara sverige som gör ngt åt det??......
Eller hur, de är bara sverige som gör något åt de FFS bomba usa o kina med marken så kanske vi slipper bry oss
miljön kommer inte att bli bättre föränn usa och kina börjar fatta att miljön är slutkörd även om vi i sverige betalar mkt mer än vad bensinen är värd så kommer miljön knappast bli bättre...