Tog nyförvärvet till affären idag (MH Furia -03), o de gick ju fint. Men resan hem var liiite annat

Kom hem och skulle bara köra in i garaget ( Liten uppförsbacke ) Men tycker inte att den varvar upp, så jag frikopplar och försöker varva upp, men inget händer...
Kan bara beskriva det som om motorn går på tomgång och bluddrar när man håller precis full gas, släpper jag så stannar den.
Började me o ta ur stiftet, såg fint ut men lite fuktigt, så jag drar runt maskin utan stift några varv för o vädra ur vevhuset om den nu surat ner sig. Men de var inte till någon hjälp, likaså stiftbytet, fortfarande inget varv, och JA, gaswiren är hel och soppa i tanken

Jag åker för övrigt bara Puch annars så den här typen av moped är helt ny för mig.
Motorn är helt nyrenoverad av förra ägaren Nya lager,packningar, kolv, cyl, vevparti. Och vad jag vet bara urpluggad på avgassidan och ett större munstycke i förgasaren. Munstycket har jag nästan uteslutit m.t.p att den gått hur fint som helst idag. Men är de något fel på förgasaren tro?, tändbox kanske? Vad vet jag, därför vänder jag mig till er proffs

jag är 24år och håller på med mopeder på fritiden så allt vad "ståltråd", packningsklister och allt vad allmänt klabbmeck innebär undanbedes

Ha de kanon! // Roger