Och ja! Jag har tankat!
(Skrev kanske lite mkt, men hoppas ni orkar läsa)
MVH
då får den för mycket, testa att gå ner ett par storlekar på huvudmunstycketDiNozzan skrev:Brunt men blött...vicke xX SMT skrev:färg på stiftet?
får ta och kolla flottören någon dagvicke xX SMT skrev:då får den för mycket, testa att gå ner ett par storlekar på huvudmunstycketDiNozzan skrev:Brunt men blött...vicke xX SMT skrev:färg på stiftet?den slocknar för att den dränks.. eller så är det flottören som hänger sig på öppet läge
Men det funkade ju med det munstycket igår:/ tror inte att det byter sig själv;) eller den startade iaf:) och jag kör med org burken:Driejumikäl skrev:Det är väl munstycket. Om det är ett för litet eller stort vet jag inte, man måste man nästan höra hur den låterDet kan ju vara ett igentäppt luftfilter också
han rengjorde ju nyss förgasaren ju:PPoWeRKinG skrev:kan alltid rengöra förgasaren igendisel ska det vara!
annars så är det bara att felsöka
gnista?
rätt inställd förgasare?
bra bensin?
bra bensinflöde?
isåfall startar den
Brukar inte vara flottören. Antingen funkar den eller inte, eller så är den felinställd och ger konstant fel flottörnivå. Men det är värt att kolla. Kan vara så att stiftet ramlat bort eller något sådant om du har tur. Annars tycker jag att du ska kolla så bensinslang, bensinkanaler i förgasaren, vacuumslang och vacuumkran fungerar. Kan vara skit på filtret i tanken ( du får ta ur vacuumkranen för att komma åt filtret).DiNozzan skrev:får ta och kolla flottören någon dagvicke xX SMT skrev:då får den för mycket, testa att gå ner ett par storlekar på huvudmunstycketDiNozzan skrev: Brunt men blött...den slocknar för att den dränks.. eller så är det flottören som hänger sig på öppet läge
farsan trodde också att det var det som var felet
hm, får kolla det med dåbensinskalle skrev:Brukar inte vara flottören. Antingen funkar den eller inte, eller så är den felinställd och ger konstant fel flottörnivå. Men det är värt att kolla. Kan vara så att stiftet ramlat bort eller något sådant om du har tur. Annars tycker jag att du ska kolla så bensinslang, bensinkanaler i förgasaren, vacuumslang och vacuumkran fungerar. Kan vara skit på filtret i tanken ( du får ta ur vacuumkranen för att komma åt filtret).DiNozzan skrev:får ta och kolla flottören någon dagvicke xX SMT skrev: då får den för mycket, testa att gå ner ett par storlekar på huvudmunstycketden slocknar för att den dränks.. eller så är det flottören som hänger sig på öppet läge
farsan trodde också att det var det som var felet