Moppen går segt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
kallee95
Elmoped

Moppen går segt

Inlägg av kallee95 »

Tjena! :)

"Setup":
-Avgassystem Hebo Performance(strypt)
-Dragen v-ring
-Vikter 3.60g

Som sagt min moped har börjat gått väldigt segt den senaste tiden av någon konstig anledning. Har provat bytt tänd stift + köpt ny olja som blandar bensinen. Det som är så konstigt är att jag har kör med "setup" hela sommaren och det har gått alldeles utmärkt. Men nu accar den till 30km/h sen går den jätte segt till 48km/h och det är top farten i nu läget innan gick den 60km/h och accade bra hela vägen. Den är seg från att jag statar den tills jag stänger av den så det värkar inte ha någonting med att motorn är kal.
Så vad tror ni att det är?
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Re: Moppen går segt

Inlägg av AndersoNN »

kallee95 skrev:Tjena! :)

"Setup":
-Dragen v-ring
-Vikter 3.60g

Som sagt min moped har börjat gått väldigt segt den senaste tiden av någon konstig anledning. Har provat bytt tänd stift + köpt ny olja som blandar bensinen. Det som är så konstigt är att jag har kör med "setup" hela sommaren och det har gått alldeles utmärkt. Men nu accar den till 30km/h sen går den jätte segt till 48km/h och det är top farten i nu läget innan gick den 60km/h och accade bra hela vägen. Den är seg från att jag statar den tills jag stänger av den så det värkar inte ha någonting med att motorn är kal.
Så vad tror ni att det är?
Kolla färgen på stiftet (ska vara oboy brunt) kolla om vikterna e slitna, kolla om drivremmen är sliten de e mina tips ;)
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
kallee95
Elmoped

Inlägg av kallee95 »

[quote="AndersoNN"][quote="kallee95"]Tjena! :)

"Setup":
-Dragen v-ring
-Vikter 3.60g

Så vad tror ni att det är?[/quote]
Kolla färgen på stiftet (ska vara oboy brunt) kolla om vikterna e slitna, kolla om drivremmen är sliten de e mina tips ;)[/quote]

Okej tack ska ut och kolla med en gång :) Tänd stiftet har jag kollat och det är oboy brunt :) kan varar drivremmen eller vikterna som du säger lika bra o kolla, Tack :)
Användarens profilbild
kallee95
Elmoped

Inlägg av kallee95 »

Några fler tips någon? :)
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

kallee95 skrev:Några fler tips någon? :)
Kollade du allt det jag sa? :)
Jag hitta inte de förbannade strypningarna på moppen så jag trimma hastighetsmätaren i stället...........nu gör den 85 km.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Som sagt jag skulle chansa på remmen lr vikterna.
Sen är inte jag pro på cylindrar, men kan det inte bli så om typ kolvringarna slits så kompet mindskar? Rätta mig gärna om jag har fel, för det var bara en grej jag kom att tänka på ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

Jetforce_Dahlin skrev:Som sagt jag skulle chansa på remmen lr vikterna.
Sen är inte jag pro på cylindrar, men kan det inte bli så om typ kolvringarna slits så kompet mindskar? Rätta mig gärna om jag har fel, för det var bara en grej jag kom att tänka på ;)
Det med kolvringarna kan de va men tror inte det i o med att det kom så plötsligt..
Men bra tanke :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

bestyckat om förgasaren efter att du tog bort din "setup"? :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
kallee95
Elmoped

Inlägg av kallee95 »

[quote="AndersoNN"][quote="kallee95"]Tjena! :)

"Setup":
-Dragen v-ring
-Vikter 3.60g

Så vad tror ni att det är?[/quote]
Kolla färgen på stiftet (ska vara oboy brunt) kolla om vikterna e slitna, kolla om drivremmen är sliten de e mina tips ;)[/quote]

Aa kollat de men allt såg bra ut :/

[quote="Jetforce_Dahlin"]Som sagt jag skulle chansa på remmen lr vikterna.
Sen är inte jag pro på cylindrar, men kan det inte bli så om typ kolvringarna slits så kompet mindskar? Rätta mig gärna om jag har fel, för det var bara en grej jag kom att tänka på [/quote]

Som sagt vikter och remmen är kollad :) Är inge vidare jag heller när det gäller cylindrar, Men det kan säkert vara kolvringarna, den har ju gått 500 mil nu(original cylindern). Vi ska lämna in den på service snart så då får dom ta en titt :)

[quote="MrAndersson"]bestyckat om förgasaren efter att du tog bort din "setup"? [/quote]

har inte tagit bort den ;) Ska in på service snart ändå så då får dom ta en titt :P

Tack för er hjälp :)
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

har du lyckats tappa olja eller dylikt på remmen? ta bort remmen, putsa rem skivorna å slipa lite försiktigt på remmen med fint sand papper
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

kollat remmen?

Hur mycket körd?

Bestycka om den fel munstycke.
antonpg94
Herr Åström
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

inte så konstigt att den går dåligt då avgassys, är strypt...
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
AndersoNN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av AndersoNN »

antonpg94 skrev:inte så konstigt att den går dåligt då avgassys, är strypt...
Indeed men om de kommer så plötsligt borde det inte vara det..
Men plugga ur de så rör den på sig :wink:
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Victorh skrev:kollat remmen?

Hur mycket körd?

Kolla tråden innan, han ju redan svarat på allt det där.
inte så konstigt att den går dåligt då avgassys, är strypt...
Sant, men han skrev ju att det gick bra först, sen blev det dåligt. Och han hade inte ändrat något, så det är ju inte därför. Läs först, kommentera sen
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
beta.ark
Avstängd

Inlägg av beta.ark »

trimma mera elr banta
GuZt4v
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GuZt4v »

beta.ark skrev:trimma mera elr banta
5+
Användarens profilbild
kallee95
Elmoped

Inlägg av kallee95 »

Varför skulle det vara avgassystemet när den gick så bra förr? Skulle ju kunna vara munstycke men stiftet ser bra ut(oboy brunt)... Åker in på service nu på Måndag i vilket fall som helst, Men tack för era förslag :D Och ja jag kommer dra pluggen till nästa sommar om jag inte får den såld ;)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Jetforce_Dahlin skrev:
Victorh skrev:kollat remmen?

Hur mycket körd?

Kolla tråden innan, han ju redan svarat på allt det där
var står set hur mycket den är körd :o

det där var bara en check list vet att keewayn börjar gå skit med det där Hebo röret efter en stund för remmen slits :)
Användarens profilbild
kallee95
Elmoped

Inlägg av kallee95 »

[quote="Victorh"][quote="Jetforce_Dahlin"][quote="Victorh"]kollat remmen?

Hur mycket körd?

Bestycka om den fel munstycke.[/quote]
Kolla tråden innan, han ju redan svarat på allt det där[/quote]

var står set hur mycket den är körd :o

det där var bara en check list vet att keewayn börjar gå skit med det där Hebo röret efter en stund för remmen slits :)[/quote]

Okej, då är det väll remmen som strular då :) Dock blir jag inte direkt förvåndan Kina You know :P
Skriv svar