[quote="AndersoNN"][quote="kallee95"]Tjena!
"Setup":
-Avgassystem Hebo Performance(strypt)
-Dragen v-ring
-Vikter 3.60g
Som sagt min moped har börjat gått väldigt segt den senaste tiden av någon konstig anledning. Har provat bytt tänd stift + köpt ny olja som blandar bensinen. Det som är så konstigt är att jag har kör med "setup" hela sommaren och det har gått alldeles utmärkt. Men nu accar den till 30km/h sen går den jätte segt till 48km/h och det är top farten i nu läget innan gick den 60km/h och accade bra hela vägen. Den är seg från att jag statar den tills jag stänger av den så det värkar inte ha någonting med att motorn är kal.
Så vad tror ni att det är?[/quote]
Kolla färgen på stiftet (ska vara oboy brunt) kolla om vikterna e slitna, kolla om drivremmen är sliten de e mina tips

[/quote]
Aa kollat de men allt såg bra ut :/
[quote="Jetforce_Dahlin"]Som sagt jag skulle chansa på remmen lr vikterna.
Sen är inte jag pro på cylindrar, men kan det inte bli så om typ kolvringarna slits så kompet mindskar? Rätta mig gärna om jag har fel, för det var bara en grej jag kom att tänka på [/quote]
Som sagt vikter och remmen är kollad

Är inge vidare jag heller när det gäller cylindrar, Men det kan säkert vara kolvringarna, den har ju gått 500 mil nu(original cylindern). Vi ska lämna in den på service snart så då får dom ta en titt
[quote="MrAndersson"]bestyckat om förgasaren efter att du tog bort din "setup"? [/quote]
har inte tagit bort den

Ska in på service snart ändå så då får dom ta en titt
Tack för er hjälp