Nej det har inget att göra med förgasaren i sig. Det punkarn troligtvis menade är att dun har så stort munstycke så motorn går så fett så den inte förbränner all bensin och lite hamnar i avgassystemet. Dock skulle det märkas om motorn gick SÅ fett.twsboy skrev:bumb, hur kan det ha med förgasaren att göra är det tomgången som är för hög eller ?jipen96 skrev:vatten i röret lr läckande packning
vatten i röret kan det ju inte va, men varför blir det rök om pacningen läcker ?
hur kollar jag ifall jag har en katalysator ?vicke xX SMT skrev:Här är en guide! Men kolla så du inte har katalysator först!twsboy skrev:hur sotar jag ur röret på bästa sätt ?
Katalysatorn renar avgaserna.. lys med en ficklampa in i mynningen och kolla om du ser nåt, typ som en stor plugg med typ galler i..twsboy skrev:hur kollar jag ifall jag har en katalysator ?vicke xX SMT skrev:Här är en guide! Men kolla så du inte har katalysator först!twsboy skrev:hur sotar jag ur röret på bästa sätt ?
och var sitter den och vad gör en katalysator ?
tackar, en fråga till baravicke xX SMT skrev:Katalysatorn renar avgaserna.. lys med en ficklampa in i mynningen och kolla om du ser nåt, typ som en stor plugg med typ galler i..twsboy skrev:hur kollar jag ifall jag har en katalysator ?vicke xX SMT skrev: Här är en guide! Men kolla så du inte har katalysator först!
HAHAHAHAHAHAA dedär var fan ganska roligt ^^difaren skrev:Finns Guider, och köp en sotningssats på twostroke.se ?twsboy skrev:hur sotar jag ur röret på bästa sätt ?
Katten är en struktur av små cellrör, där avgaserna passerar igenom, med innerytan täckt av bland annat platina, och den omvandlar alla skadliga biprodukter som kolväten mm till koldioxid.hur kollar jag ifall jag har en katalysator ?
När jag sotade ut mitt rör en gång så tog jag lite kraftigare stål tråd och satte fast i skruv dragaren, sen stack jag in den andra ändan på ståltråden röret på den ändan som kröken sitter på och körde på och då ramla det ut j'ävligt mycke sot.twsboy skrev:hur sotar jag ur röret på bästa sätt ?
"När jag åker med min moppe "Röker" det bra när jag stänger av den "röker" det sktimycket"twsboy skrev:när jag åker med min moppe röker det bra när jag stänger av den röker det skitmycket i typ 10 min precis som om det glöder inne i röret
vad kan det va ?
om du har katalysator och använder bensin metoden så tror jag inte katan. mår så bra efter det. och om du tar avfettningsmetoden kmr ju soten högst antagligen fasta i katan. vilket leder till att den blir stockad och fungerar som en strypningVictorh skrev:vad är det för skillnad om man har en katalysator då man sotar ur röret?
okei min kata är typ en extra slang från röretvicke xX SMT skrev:om du har katalysator och använder bensin metoden så tror jag inte katan. mår så bra efter det. och om du tar avfettningsmetoden kmr ju soten högst antagligen fasta i katan. vilket leder till att den blir stockad och fungerar som en strypningVictorh skrev:vad är det för skillnad om man har en katalysator då man sotar ur röret?Men detdär är bara vad jag tror att händer om man har kata.
Hande slangen som finns på nyare mopeder går upp till luftburken och förbränns igen.Victorh skrev:okei min kata är typ en extra slang från röretvicke xX SMT skrev:om du har katalysator och använder bensin metoden så tror jag inte katan. mår så bra efter det. och om du tar avfettningsmetoden kmr ju soten högst antagligen fasta i katan. vilket leder till att den blir stockad och fungerar som en strypningVictorh skrev:vad är det för skillnad om man har en katalysator då man sotar ur röret?Men detdär är bara vad jag tror att händer om man har kata.
vad har du för moped vet att derbin och dt har kata