Religions tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Va be henne å vara försiktig med sånt! :/
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

potog skrev:Va be henne å vara försiktig med sånt! :/

borde vara bättre att tro på flera olika gudar då är det större chans nån "hjälper" en ju? :D

Jag ska berätta sanningen till er om religion. för flera hundra årsedan så visste människorna inget alls och dom vilde ha en förklaring vad som hände när man dog och allt sånt det fanns inga regler man knulla allt som hade *fult ord* och resten döda man :) då gjorde dom "BIBLEN" som en lagbok men dom hade "gud" för att skrämma folket att man inte kom till himmlen och sånt och då skötte alla sig och gick till kyrkan.. kyrkan blev skit rik på detta ochså :) detta var den korta versionen men har en riktigt lång och välutvecklad teori i mitt huvud jag tänker på så fort jag hör religion...
Bild
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Mura skrev:borde vara bättre att tro på flera olika gudar då är det större chans nån "hjälper" en ju? :D

Jag ska berätta sanningen till er om religion. för flera hundra årsedan så visste människorna inget alls och dom vilde ha en förklaring vad som hände när man dog och allt sånt det fanns inga regler man knulla allt som hade *fult ord* och resten döda man :) då gjorde dom "BIBLEN" som en lagbok men dom hade "gud" för att skrämma folket att man inte kom till himmlen och sånt och då skötte alla sig och gick till kyrkan.. kyrkan blev skit rik på detta ochså :) detta var den korta versionen men har en riktigt lång och välutvecklad teori i mitt huvud jag tänker på så fort jag hör religion...
Tja, visst, med tanke på att första budordet är "Du skall icke dyrka andra gudar än mig" ;)

Så sant det där, man lägger ut 10 kilo mat på ett offeraltare och blir alldeles överlycklig när man kommer tillbaka och "Gud" (I detta fall en björn) har ätit upp maten, men ändå kommer det inget regn som man har bett om och skörden går åt helvette, och lokala prästen kommer och meddelar att man har syndat och därför ger inte Gud dig nån mat i år
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

onödig tråd + att den spårar ur och
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Mura, herregud.. Vore det så simpelt, tror du att det skulle finnas så många troende till alla religioner i nutid?

ValoPallo, du nämner en pytteliten del utav en religion, något som inte ens görs längre av "normala" troende

Jag är inte troende på något sätt, men jag hänger iallafall med på religionskunskapen och har inte fördomar mot någon religion eller mot någon som förespråkar / följer en religion. Tycker det är sjukt hur mycket ni kan sitta och säga utan att veta vad i snackar om (nu syftar jag inte på er 2 utan en massa underliga inlägg i tråden)
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

@2stroke jag sa jag har mycket mycket avancerad teori jag orkar eller kan skriva har skrivsvårigheter....iaf jag tror endå på dom mesta sagorna i biblen men allt var nog mycket mindre noaks ark var typ bara en översvämning i the Hood osv... + jag får tro va fan jag vill :)
Bild
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

2stroke skrev:ValoPallo, du nämner en pytteliten del utav en religion, något som inte ens görs längre av "normala" troende
Mura sa att han tror att religion har uppstått från att man skrämde upp folk med nånting de inte kunde förklara, vilket jag håller med om, därför skrev jag det där om offringen, vilket man gjorde för sisådär 900 år sen

Givetvis offrar man inte nuförtiden, lättare att gödsla ;)
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

2stroke skrev:Mura, herregud.. Vore det så simpelt, tror du att det skulle finnas så många troende till alla religioner i nutid?
Han får väll tro och tycka vad han vill?? -.-
mt80_pöjken
Elmoped

Inlägg av mt80_pöjken »

potog skrev:okej här kommer den korta varianten ;)

Kan väl börja med att säga att jag va ett litet problem barn när jag va liten :roll: Å det va mina föräldrars ide att jag skulle konfirmera mig (dom är inte kristna) så det gjorde jag ju va ju lite intresserad men mest va det ju för alla presenterna :D så jag börja då å när vi kom in på vår terminen så va det en kille i min grupp som sa en sak som lyder så här (detta är alltså i en dröm)
Hon jick med gud/jesus längst med en strand/öken å tittade på sitt liv.
Det var 2 fotsteg i sanden dom ena va hennes å dom andra var Guds/Jesus å hellt plötsligt så försvan dom ena fotspåren å då frågade kvinnan gud/jesus var för lämmna du mig här? :x Nej det var här jag bar dig.

Å när jag hörde det så vändes lite grejer upp och ner.
Hade varit med om lite grejer......

Å så sen så skulle vi ha ett läger då innan vi skulle konfirmerat oss. (Bunkrade upp med monster) Å sista kvällen på det här lägret så hade vi lite mysigt å sjöng å liknande å så gick jag bort till för bön för min höft(står lite högre upp vad som hände med det ;) ) å så efter för bönen så kände jag bara bajs också jag kommer att börja gråta :oops: Så jag gick ju ut ur kyrkan kunde ju inte gråta inför minna vänner (va ju riktigt bad ass då) så jag va ute i typ en kvart å fick torkat bort tårarna. Gick sen in i kyrkan och fick då se 40 konfimander alla stor gråtandes på samma gång asså det är det sjukaste jag nånsin sätt alla gick runt å typ skratta samtidigt som dom grät :P folk krama varandra å liknande. Man kände Guds närvaro så himla groft asså. så jag gick ju kbar ett år i konffan som fader då jag ville ju liksom ha svar på det som hade hänt! :D och så blev det läger igen å jag fick den där samma känslan igen. då fråga 2 av ledarna om jag ville bli ande döpt (va kristen vid det här laget) (ande döpt=döpt med helig ande. Ni vet faddern sonen å den helige ande) Å jag visste ju inte riktigt va det va men jag sa ja. så bar dom för mig å frågade lite grejer. å så "döpte dom mig" dom sa att jag skulle kunna få tilltal om folk å liknande eller börja tala i tungor :S så bad dom å inget hände föns typ ett år senare. så började jag be allt mer för folk å liknande å jag kunde liksom få tilltal å liknande av gud (Å då undrar ni hur? För mig är det som om gud lägger en tanke i mig som jag liksom aldrig skulle komma på å tänka själv å tex bad för en vän å så fick jag upp något med än klänning som han skulle ta hand om jätte cp detta asså men så visade det sig att hans fru hade börjat ha på sig massa klänningar senaste tiden:P) å så nu när 96orna konfirmerade sig så hände det lite liknande saker på deras lägger fast e mycket mindre skala. Hände lite roliga grejer också i sommras som jag kan ta en annan gång. Så nu i år så är det mitt först år som ungdoms ledar här i sävedalens församling.

Om ni vill höra den långa så kan ni skicka ett meddelande med ert numer så kan jag smsa/ringa å säga den långa den är lite mer personlig så jag säger den gärna inte till vem som helst . :D

Finns även en annan här på forumet som kan indikera på att allt detta är sant å det är min kära broder mt80Pöjken ;)
+1 :D
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

mt80_pöjken skrev:+1 :D
Var det där verkligen värt det?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

ValoPallo skrev:
2stroke skrev:ValoPallo, du nämner en pytteliten del utav en religion, något som inte ens görs längre av "normala" troende
Mura sa att han tror att religion har uppstått från att man skrämde upp folk med nånting de inte kunde förklara, vilket jag håller med om, därför skrev jag det där om offringen, vilket man gjorde för sisådär 900 år sen

Givetvis offrar man inte nuförtiden, lättare att gödsla ;)

Yepp vi är inne på samma spår vallopallo :) klart dom smälte biblen som smör på ett tk rör dom hade inget annat religion är/var ett vapen.
+ en lagbok jag har läst rätt många sjuka saker från gamla biblen. Och nej jag är inte konfirmerad så är inte hjärntvättad som vissa..

Har dock varit endel i kyrkan som liten och massa sånt så vet hur det fungerar.
Bild
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Anledningen till att man inte ska dyrka flera gudar är för att. Dom andra gudarna är förmodligen bara satan som spelar en ett spratt. Kom igen islam kvinnor får inte göra det å det å absolut inte det. känns ju som Fan är en sån som lätt skulle kunna diskriminera kvinnor.......

Mura Jag trodde precis som dig innan men kom igen vem försöker skapa en region som han själv inte får ut något av. Och det ända regionen kommer göra är att skrämma upp hans barn barn. låter inte så rimligt eller?

Budda va prins = ganska enkelt att skapa en religion

Mohamed rik adelsman (om jag mins rett) = enkelt att sprida relgion

Jesus sniknare = hade det inte lika lätt

Enda anledningen till att kristendomen spred sig så snabbt va för att den va sann och är det en idag
:D :D :D
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

potog> LÄR DEJ STAVA! du skrev religion på typ 4 olika sätt just! och vad menar du men sniknare? snickare kanske?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Det dom käna på det var ju att dom kunde kontrollera folket.
Bild
Användarens profilbild
GHFear
Svårstartad skrothög

Inlägg av GHFear »

Håller med om att Kristendomen är den enda riktigt kloka religion iallafall xD alla andra är kvinnoförnedrande och helt efterblivna... :P
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

GHFear skrev:Håller med om att Kristendomen är den enda riktigt kloka religion iallafall xD alla andra är kvinnoförnedrande och helt efterblivna... :P

Mnjo, kristendomen får nog sin portion skit med, titta på fast på Hitler, skulle inte du också bli lite skeptisk om någon knuffade in dig i en gaskammare för att du inte anser att Jesus har kommit ännu? ;)

Sen att kristendomen har spridit sig bra kan ju bero på att vi har tvingat stora delar av natur-religions-dyrkarna (Kom inte på nått bättre ord) att gå över till kristendomen:

Norden: Bildade människor från söder kommer hit och berättar att frälsaren har kommit och att vi ska sluta med våran barbar-religion och lyssna på Herrens Ord

Amerika: Ge oss ert land eller dö! Och lyssna på Herrens Ord!

Afrika: Kom hit så får du mat, EFTER att du har lyssnat på Herrens Ord
(Nu är det ju inte riktigt så, men med tanke på att det är kyrkan som sköter stora delar av Afrikahjälpen så kommer det ju resultera i något
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
GHFear
Svårstartad skrothög

Inlägg av GHFear »

ValoPallo skrev:
GHFear skrev:Håller med om att Kristendomen är den enda riktigt kloka religion iallafall xD alla andra är kvinnoförnedrande och helt efterblivna... :P

Mnjo, kristendomen får nog sin portion skit med, titta på fast på Hitler, skulle inte du också bli lite skeptisk om någon knuffade in dig i en gaskammare för att du inte anser att Jesus har kommit ännu? ;)

Sen att kristendomen har spridit sig bra kan ju bero på att vi har tvingat stora delar av natur-religions-dyrkarna (Kom inte på nått bättre ord) att gå över till kristendomen:

Norden: Bildade människor från söder kommer hit och berättar att frälsaren har kommit och att vi ska sluta med våran barbar-religion och lyssna på Herrens Ord

Amerika: Ge oss ert land eller dö! Och lyssna på Herrens Ord!

Afrika: Kom hit så får du mat, EFTER att du har lyssnat på Herrens Ord
(Nu är det ju inte riktigt så, men med tanke på att det är kyrkan som sköter stora delar av Afrikahjälpen så kommer det ju resultera i något
Jo det stämmer.... Men jag väljer lätt kristendom över Islam, Hinduism eller buddism... kom inte ens o tala om Judendom. -.-
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

GHFear skrev:Jo det stämmer.... Men jag väljer lätt kristendom över Islam, Hinduism eller buddism... kom inte ens o tala om Judendom. -.-
Jotack, Islam är nu inget som jag kommer att ägna mig åt, Hinduism tycker jag är härligt, men det är ju en lite mer hardcore religion så jag tror inte jag skulle passa :P

Varför är Judendom så illa då? :)
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Han vill väl ha kvar sin förhud och han passar inte i hatt kanske :P
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

har bättre saker för mig än att följa massa regler ifrån en 2000 år gammal påhittad historia. jag lever i nuet! :D

citat från Magnus Betnér: gud skapade jorden på 6 dagar. korekt? men han glömde en liiiten bit hud längst ut på *fult ord*? :O och om et är så varför skickar han inte ner en uppgradering när han hade klantat till det så jävla mycket.

om gud velat at kvinnor skulle ha slöjja. varför byggde han inte in den från början?
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Regler å regler det är 10 st liksom :P

Å det med slöja det har bara islam hittat på :P

Judar tar bort sin förhud i tecken på lojalitet till gud :/ myssko det asså
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Användarens profilbild
AllabiN
Elmoped

Inlägg av AllabiN »

ValoPallo skrev:
willemedDERBIN skrev:NICKA O SE GLAD UT !!
DEM FÖRSVINNER SNART!

... ^^
Not gonna happen :roll:

Jag är lite religiös av mig, jag tycker om att läsa bibeln och går i kyrkan ibland, men varje gång någon försöker förklara varför en religon är "just så", typ att Hinduismens själavandring egentligen är din själ som blir tränad i att leva, så börjar jag tvivla mer och mer

Samma sak med Magnus Betnér, varje gång han pratar om religion så försvinner en liten bit av den där frommheten :roll:

Haha exakt han sågar alla religioner på ett moget sätt :)En av Sveriges bästa komiker om du frågar mej:)
Manchester United till I die!

CocaCola gud gåva till folket inte för att jag är troende men.......
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

potog borde nästan få titeln tsr-missionären :roll: :lol:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

bensinskalle skrev:potog borde nästan få titeln tsr-missionären :roll: :lol:
haha bensinskalle +100 :D

Potog prata med jonas att du skall få titeln tsr-missionären :D
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Victorh skrev:

Det hade varit balt som bara den :D sitta hela dagar å försöka hålla religions tråden vi liv :p
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

potog skrev:
Victorh skrev:

Det hade varit balt som bara den :D sitta hela dagar å försöka hålla religions tråden vi liv :p
Tror däremot att jag inte skulle göra ett så bra jobb :P
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

potog skrev:
potog skrev:
Victorh skrev: haha bensinskalle +100 :D

Tror däremot att jag inte skulle göra ett så bra jobb :P
ahahahahahahh :D fint profilnamn! :D
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

PoWeRKinG skrev:om gud velat at kvinnor skulle ha slöjja. varför byggde han inte in den från början?
Om man inte får äta grisar, vad fan skapade jag grisar för?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Bra förklaring eller ? :/

Bild
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

ValoPallo skrev:
PoWeRKinG skrev:om gud velat at kvinnor skulle ha slöjja. varför byggde han inte in den från början?
+1 Min låtsasmamma äter inte gris, jag åt bacon snacks då hon inte visste att det innehöll gris så frågade om hon fick smaka, givetvis fick hon det, när jag sedan sa att det var gris i snackset så försökte hon i ett desperat försök spotta ut det sista som fanns kvar i hennes mun.
När hon sedan sa till min pappa att jag inte hade sagt till henne att det var gris i baconsnackset så förklarade jag att hon inte frågade mig vad snackset innehöll.

Eftersom min mamma är svensk och jag är född i sverige så äter jag vad fan jag vill, även om jag inte äter grisskött generellt sett så äter jag det jag gillar.
Förhuden har vi kvar av ett speciellt skäl och slöja är kvinnoförtryck så det skriker om det!

Min pappa och min låtsasmamma är från Iran.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

daveneos skrev:
ValoPallo skrev:
+1 Min låtsasmamma äter inte gris, jag åt bacon snacks då hon inte visste att det innehöll gris så frågade om hon fick smaka, givetvis fick hon det, när jag sedan sa att det var gris i snackset så försökte hon i ett desperat försök spotta ut det sista som fanns kvar i hennes mun.
När hon sedan sa till min pappa att jag inte hade sagt till henne att det var gris i baconsnackset så förklarade jag att hon inte frågade mig vad snackset innehöll.

Eftersom min mamma är svensk och jag är född i sverige så äter jag vad fan jag vill, även om jag inte äter grisskött generellt sett så äter jag det jag gillar.
Förhuden har vi kvar av ett speciellt skäl och slöja är kvinnoförtryck så det skriker om det!

Var för äter hon inte gris. E det för att det e orent eller något? :/
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

potog skrev:
daveneos skrev:
ValoPallo skrev: Om man inte får äta grisar, vad fan skapade jag grisar för?

Enligt henne så är gris orent och hon kommer inte till paradiset om hon äter gris fast det lär hon inte göra ändå nu när hon käkat baconsnacks 8)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

daveneos skrev:
potog skrev:
daveneos skrev: +1 Min låtsasmamma äter inte gris, jag åt bacon snacks då hon inte visste att det innehöll gris så frågade om hon fick smaka, givetvis fick hon det, när jag sedan sa att det var gris i snackset så försökte hon i ett desperat försök spotta ut det sista som fanns kvar i hennes mun.

Enligt henne så är gris orent och hon kommer inte till paradiset om hon äter gris fast det lär hon inte göra ändå nu när hon käkat baconsnacks 8)
Å hon anser att grisen har inte gud skapat utan någon annan (typ satan) å där för kan hon inte äta det? om jag fatta rätt :P
Skriv svar