Tjenare! Min kompis har en peugeot snake furious 08 och vi tog bort variator brickan på den men sen så pajade cyllindern och vi körde in den och igår satte vi tillbaks variatorbrickan men då varvar den som fan men kommer bara upp till 40, jag såg att vikterna va lite slitna kan de va de?
Tacksam för svar!
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
allt på hojjen e orginal.det konstiga är att om jag tar bort brickan så går den slött som fan ibland och skitbra ibland har kollat 2 ggr och allt sitter rätt i variatorn
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
Brickan sitter nog fel. Om den sitter på utsidan variatorhylsan, men innanför yttre delen av variatorn, så får du samma effekt som om du "drevat" moppen. Den blir stark(startsnabb) och varvar mycket, men går kanske inte fullt så fort.
Som ett litet expriment tycker jag att du ska prova tyngre vikter, om nu inte brickan är för tjock, då hjälper det inte.
Eller så monterar du brickan där den ska vara...innanför variatormuttern.
lamer skrev:Brickan sitter nog fel. Om den sitter på utsidan variatorhylsan, men innanför yttre delen av variatorn, så får du samma effekt som om du "drevat" moppen. Den blir stark(startsnabb) och varvar mycket, men går kanske inte fullt så fort.
Som ett litet expriment tycker jag att du ska prova tyngre vikter, om nu inte brickan är för tjock, då hjälper det inte.
Eller så monterar du brickan där den ska vara...innanför variatormuttern.
Jag har monterat såhär : Variatorn - vikter - en bricka som håller vikterna - variatorbrickan. sen på med den skiten - distansröret - remmen sen på med fläktgrejen och en liten sjärnbricka(låsbricka) och mutter och kåpan
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
Låter ju rätt monterat....hmm. Prova ändå att ta isär igen, kolla så vikterna ligger rätt, att remmen verkar löpa fint. Nåt kan ju som sagt hamnat "snett" vid tidigare tillfälle.
lamer skrev:Låter ju rätt monterat....hmm. Prova ändå att ta isär igen, kolla så vikterna ligger rätt, att remmen verkar löpa fint. Nåt kan ju som sagt hamnat "snett" vid tidigare tillfälle.
Har dragit isär det 3 gånger! Samma sak varjegång! Tror du inte de kan va vikterna?
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
Det låter ju så, eftersom du har kollat variatorn i övrigt. Då måste det nästan vara vikterna. Bara för att kolla om vikterna är för lätta kan ni prova att tynga ner dem lite grann. Men kör då MAX en repa för o se om det gav nån effekt. Ni vill ju inte rasera hela variatorn....
Mitt råd är för den nyfikne som inte orkar vänta till Måndag då det går att köpa vikter.
lamer skrev:Det låter ju så, eftersom du har kollat variatorn i övrigt. Då måste det nästan vara vikterna. Bara för att kolla om vikterna är för lätta kan ni prova att tynga ner dem lite grann. Men kör då MAX en repa för o se om det gav nån effekt. Ni vill ju inte rasera hela variatorn....
Mitt råd är för den nyfikne som inte orkar vänta till Måndag då det går att köpa vikter.
Okej! Hur tynger jag ner dom då?
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM