hej ! senaste veckan har jag haft ett litet problem, min Derbi Senda varvar inte ner när jag släpper på gasen i friläge eller när jag frikopplar endast om jag slirar lite på kopplingen så varvar den ner. men när jag kör med choken på så varvar den ner som den ska, någon som har nån aning om vad detta kan bero på ?
Zer0x skrev:annars så kan det vara att nu när det är påväg o bli vinter så blir det mindre luftfuktighet, då blir tomgången högre.
men då skulle den ju inte varva ner då han slirar på kopplingen?
om han har en växel i jo
Jo men tror han menar att man har typ i ettan och slirar på kopplingen lite tills man hör att den har normal tomgång, sen hålls den så.. så var de för mig iallafall då min drog tjuvluft, man kunde slira på kopplingen lite och sen dra in den igen och ha normal tomgång utan att den gick upp i varv
vicke xX SMT skrev:
men då skulle den ju inte varva ner då han slirar på kopplingen?
om han har en växel i jo
Jo men tror han menar att man har typ i ettan och slirar på kopplingen lite tills man hör att den har normal tomgång, sen hålls den så.. så var de för mig iallafall då min drog tjuvluft, man kunde slira på kopplingen lite och sen dra in den igen och ha normal tomgång utan att den gick upp i varv
det är så om han har dåligt inställd förgasare också.
det är så om han har dåligt inställd förgasare också.
jo, men nu var det så att den tog tjuvluft vid en spricka i insugsgummit
tjuvluft, min kompis hade detta problemet på sin beta. Det började så som du beskriver sen så startade den inte och det visade sej vara för att choken drog tjuvluft
- söker en vivacity fram kåpa, maila om ni har någon -
Vivaadam skrev:tjuvluft, min kompis hade detta problemet på sin beta. Det började så som du beskriver sen så startade den inte och det visade sej vara för att choken drog tjuvluft
Vivaadam skrev:tjuvluft, min kompis hade detta problemet på sin beta. Det började så som du beskriver sen så startade den inte och det visade sej vara för att choken drog tjuvluft
det verkar som att jag har fixat det nu, jag kände på förgasarn men den satt som den skulle och de va inga hål i gummit så jag testade att skruva lite på tomgångskruven och vipps så va den som den skulle igen
[quote="Axxxxxel"] det är väl de första man gör, o om det inte funkar o man aldrig skruvat moped innan, så gör man väl en tråd. xD[/quote
precis man brukar kolla själv eller söka innan man gör den tråd
Skulle tro att det har med vädret att göra. Din moppe får troligtvis för mycket luft då kall luft är tätare än varm skruva in blandskruven så ska det nog bli bra