förra vintern så pajjade min dator när man spelar något spel eller tittar på någon film så kan det helt plötsligt komma upp "No signal detected"(skärmen blir helt svart och man kan inte göra någonting)
Jag var inte så kunnig då men det hände fler och fler gånger så jag installerade om datorn, och då hände det så under istallationen så jag var tvungen att lämna in den på expert(arninge)
Dom lagade den och dom ville ha 400kr.
I mars i år så uppstod samma problem så jag lämnade in den igen, expert hade sommar tider så det tog 6-7 veckor innan dom kollade på den.
Sen för någon vecka sen så ringde dom och sa att det skulle kosta 5000kr att laga även fast det var samma fel. så då lagade dom inte den utan dom skickade tillbaks den till butiken, MEN när vi skulle hämta ut den så skulle dom ha 1000kr för felsökning? wtf
asså jag förstår innte
1. det var exakt samma fel
2. jag berättade var det var för fel när jag lämnade in den
Är du 100 på att det inte är skärm kabeln som glappar eller nått annat trivialt?
låter som ett hårdvarufel då skärmen ska tändas redan från DOS läge,
o då har du jue 0 drivisar laddade.
När jag skulle kolla om det va skit i förgasaren
upptäckte jag att det inte fanns förgasare på skiten.
Jag tror att det är ditt grafik kort som har gett upp. Har själv haft liknande problem och fick byta mitt grafik kort, sedan funkade det perfa! Men om de tar betalt utan att meddela dig i förväg om det så skulle jag inte betalat dem.
Antar att datorn är ganska gammal, eller skärmen, det är skärmen som inte orkar med pixlarna eller grafikkortet som inte orkar, vart så på en av mina datorer
jag hade samma fel eller har samma fel dewt kommer alltid på lan eller efter lan. Jag brukar öppna datorn och damma ur den. Det brukar funka då. Sen om det inte funkar så stänger jag av och sätter på några gånger och sen funkar den som vanligt igen !
Tycker inte att du ska betala något :O Du har ju lämnat in den för lagning sen kommer samma fel igen?? Säg att du ska gå till konsumentvägledare och om dom fortfarande vill ha massa pengar för att fixa det som dom inte laga är det ju bara att söka upp konsumentvägledaren i din kommun Han/hon borde hjälpa dig.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten