Kylarvatten är det inte det fyllde jag på 2min innan jag skulle köra
Vet inte riktigt hur lång tid det tar men det var mindre än 10min
ska kolla tändstiftet vilken färg det har och så?!
VRG skrev:Kylarvatten är det inte det fyllde jag på 2min innan jag skulle köra
Vet inte riktigt hur lång tid det tar men det var mindre än 10min
ska kolla tändstiftet vilken färg det har och så?!
stiftet ska vara gyllenbrunt. är det vitt/grått ska du ha större.
VRG skrev:Kylarvatten är det inte det fyllde jag på 2min innan jag skulle köra
Vet inte riktigt hur lång tid det tar men det var mindre än 10min
ska kolla tändstiftet vilken färg det har och så?!
stiftet ska vara gyllenbrunt. är det vitt/grått ska du ha större.
man kan inte alltid inte lita på stiftet,
kolla om vattenpumpen går runt
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Termostat, vattenpump och vätskenivå är det du ska kolla.
Kan även vara dålig topp-/fotpackning som gör att den kokar, men det brukar ge andra symptom också.
Eftersom din lampa tänds efter 10 minuter verkar det som att övervakningen är korrekt, annars är det ju vanligt att lampan jävlas snarare än temperaturen i sig. När den börjar lysa, kolla om det verkligen är varmt. Känns på slangen mellan topp-kylare, och på slangen mellan pump-kylare. Är den senare varm som fan är det termostat eller pump som är felaktiga vilket leder till dålig cirkulation.
Jag hoppas att du förstår att du måste köra moppen för att få kylning, och inte bara låter den stå stilla och puttra tills den blir ev. överhettad?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Termostat, vattenpump och vätskenivå är det du ska kolla.
Kan även vara dålig topp-/fotpackning som gör att den kokar, men det brukar ge andra symptom också.
Eftersom din lampa tänds efter 10 minuter verkar det som att övervakningen är korrekt, annars är det ju vanligt att lampan jävlas snarare än temperaturen i sig. När den börjar lysa, kolla om det verkligen är varmt. Känns på slangen mellan topp-kylare, och på slangen mellan pump-kylare. Är den senare varm som fan är det termostat eller pump som är felaktiga vilket leder till dålig cirkulation.
Jag hoppas att du förstår att du måste köra moppen för att få kylning, och inte bara låter den stå stilla och puttra tills den blir ev. överhettad?
Vafan snackar du om? helt klart bromshandtaget som är sönder och som gör att den överhetas, testa spruta lite startgas på svingen och återkom..
EDIT: kan vara så att du har luft i kylarsystemet eller kass topplockspackning eller skit vid vattenpumpen, testa o rengöra det.
bensinskalle skrev:Termostat, vattenpump och vätskenivå är det du ska kolla.
Kan även vara dålig topp-/fotpackning som gör att den kokar, men det brukar ge andra symptom också.
Eftersom din lampa tänds efter 10 minuter verkar det som att övervakningen är korrekt, annars är det ju vanligt att lampan jävlas snarare än temperaturen i sig. När den börjar lysa, kolla om det verkligen är varmt. Känns på slangen mellan topp-kylare, och på slangen mellan pump-kylare. Är den senare varm som fan är det termostat eller pump som är felaktiga vilket leder till dålig cirkulation.
Jag hoppas att du förstår att du måste köra moppen för att få kylning, och inte bara låter den stå stilla och puttra tills den blir ev. överhettad?
Vafan snackar du om? helt klart bromshandtaget som är sönder och som gör att den överhetas, testa spruta lite startgas på svingen och återkom..
EDIT: kan vara så att du har luft i kylarsystemet eller kass topplockspackning eller skit vid vattenpumpen, testa o rengöra det.