Köpte 70cc, 17.5mm förgasare (med 105 munstycke i) o nytt luftfilter för ett tag sedan(+ lite annat trim sen innan, ZX, snabbgas mm), men problemet nu är att den inte går "rent" eller vad man ska säga. När jag ska acca från 0 så bluddrar den bara först, men när jag väl är uppe i varv så går den "rent" och går fort som fan.
Ska testa imon o flytta clipset längst ner på bränslenålen o se om den går bättre, för problemet verkar vara att den får före lite bensin.
Om det inte hjälper, behöver jag ännu större huvudmunstycke, eller kan det vara lågfartsmunstycket som är för litet (Har 38 just nu)? Vad tror ni?
om den blöddrar är det ju för stort munstycke, möjligt att den e felinställd oxå, fixa lite med luftskruven oxå så kanske det löser sig, annars kan du ju faktiskt skrivit fel och menar att den bööööar då får den för lite soppa, i med större munstycke isf
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
om den blöddrar på låga varv är det inte huvudmunstycket som det är fel på eftersom det används först vi 3/4 dels gas uppåt, du får pilla med luftskruven
asså, det kan ju vara så att den inte får "komp" på låg gas om du har trimmrör på den, för ett 2takt avgas rör fungerar så att när man gasar så ska lite av avgaserna "studsa" tillbaka mot avgas mynningen och då får den högre komp, det är därför den där "blåsan" är där, men det kan ju åxå vara förgasar problem
vicke xX SMT skrev:om den blöddrar på låga varv är det inte huvudmunstycket som det är fel på eftersom det används först vi 3/4 dels gas uppåt, du får pilla med luftskruven
min moppe blödrar, svara dåligt på gas, och går ojämnt på låga vara, men bara man får upp den i vara så svara den på gas som en motorsåg, och den e rätt inställd
joar skrev:min moppe blödrar, svara dåligt på gas, och går ojämnt på låga vara, men bara man får upp den i vara så svara den på gas som en motorsåg, och den e rätt inställd
den kan ju omöjligt vara rätt inställd om den blöddrar på låga varv?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
vicke xX SMT skrev:om den blöddrar på låga varv är det inte huvudmunstycket som det är fel på eftersom det används först vi 3/4 dels gas uppåt, du får pilla med luftskruven
jag tror att han ska byta lågfartsmunstycke
startar inte
helt nytt cylinderkit
joar skrev:min moppe blödrar, svara dåligt på gas, och går ojämnt på låga vara, men bara man får upp den i vara så svara den på gas som en motorsåg, och den e rätt inställd
den kan ju omöjligt vara rätt inställd om den blöddrar på låga varv?
om jag lägger en dämp med större motstånd så går den på låga varv, men sämre på högre, så den är nog rätt inställd
men den är ju inte rätt inställd om den inte går rent genom hela registret
startar inte
helt nytt cylinderkit
Tror fortfarande det är ett för stort munstycke. 105 är för stort, runt 85 max. Bara för att man fläskar på med ett stort munstycke betyder inte att den kommer gå fortare. Det handlar om att få den att gå effektivt...och att den går bra när den får sträcka ut är inget konstigt. Kolla tändstiftet.
PoNk skrev:men den är ju inte rätt inställd om den inte går rent genom hela registret
har du kört cross? där är det lite samma sak, den går lite ojämnt innan effekten kommer, men helt rätt inställd är den nog inte, men hyffsat. Förlåt för all offtopic i den här tråden (a)