hejsan som rubriken lyder jag har en keeway hurricane som inte startar men har gnista fram och bensin fram vad e det för fel hjälp och sen en fråga om variatorkåpan min skrapar i när jag kör eller startar den bara har tagit bort packningen där kan det vara något med det tacksam för hjälp mvh jesper
94-11-23 skrev:men e det därför den skrapar i utan packnig;)
nee tror inte det men öppna variatorn så ser du hur mycket skit å grus det finns där det slipper in dit utan packning massvis så rengör variatorn till att börja
94-11-23 skrev:men det e rent där men det skriker i variatorkåpan så men tar jag bort den när den e i gång så låter inget alls men bara när kåpan sitter på;))
Jaja men då fattar du väl att det är någonting som skrapar i? Bara att gå ut o försöka hitta felet
Har du gnista på stiftet och bensinen kommer fram så ska motorn starta, i varje fall antyda till starta även om den slocknar direkt igen. Gör den inte det så kan man börja misstänka att den drar kraftigt med tjuvluft eller motorn saknar kompression. dålig kompression kan både bero på tjuvluft, sliten cylinder och kolv och ringarna. Använd startgas och se om den drar i gång med det.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter