Drac, förgasarproblem...

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Fredrik D
Elmoped

Drac, förgasarproblem...

Inlägg av Fredrik D »

Har en Drac -02 som strular. Köpte den för ett tag sen och då gjorde den ca 70kmh. Den ska vara orginal, förutom att pluggarna är borttagna. Jag kan inte hitta något mer trim på den. Efter ett tag så började förgasaren strula så jag köpte till slut en ny "orginal" Dellorto 12mm (lika som den som satt på). Sen dess så har den antingen gått bra på höga varv, eller låga varv beroende på vilket munstycke jag haft i. Nu har den stått ett tag och nu helt plötsligt så går den ojämt och lägger av. Det finns väl bara ett munstycke som jag behöver oroa mig för? Vissa säger att det ska sitta ett högfarts och ett lågfartsmunstycke, men jag kan bara se ett. Ge mig lite tips om hur jag ska göra? Hur ska jag felsöka etc.

Nytt och bytt:
Kolv, kolvirngar och knaster
Förgasare
Koppling

Tack på förhand
Dumjaevl
Elmoped

Inlägg av Dumjaevl »

Den kan ha blivit sur eftersom den har stått.

Den kanske inte får bensin.

Den kanske har dampat vid luftskruven

MvH // Dumjaevl
BAKHJULE!
Fredrik D
Elmoped

Inlägg av Fredrik D »

Hej Jonas,
Jag tror inte den blivit sur då jag tömt förgasaren och bensin får den. Vad menar du med Dampat?
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

du har alltså bara köpt ny förgasare utan att ställa in den dvs ?`

svaret ligger redan där !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Fredrik D
Elmoped

Inlägg av Fredrik D »

Yep, Jag ställde in den som den gamla var (likadana förgasare), sen har jag micklat lite då den gått dåligt på olika sätt sen dess. Bytte till ett mindre mustycke igår och höjde nålen ett snäpp, men den går fortfarande skit. Om någon kan ge mig lite tips på i vilken ordning jag ska ställa in allt, eller länka till någon bra guide så skulle jag bli glad! :D
Skriv svar