Tja, jagska köpa 70cc, rör variator, luftfilter osv
Jag ska använda originalförgasaren
Måste man skruva på massa skruvar på förgasaren då tror ni? Asså typ luftskruv eller liknande eller det bara smälla på luftfilter och fetare munstycke så funkar de?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
haha lol läste fel xD trodde att du menade att att du ville skruva på en luftskruv på förgasaren, aja.
KOPIERAT FRÅN NÅGON GUIDE!!
Alternativ 1: Du börjar med huvudmunstycket, det vill säga från ca 75%-100% gas. Börja med ett som kanske funkar(lättast att börja med ett stooort). Så skiter du i allt vad låga varv och tomgång heter sålänge. Du kör ut och provar den(glöm inte värma den först), och känner om du tycker den går bra eller inte. Och det är fortfarande bara höga varv du ska bry dig om. Bluddrar den på höga varv får den för mycket bensin, och du ska ner i munstyckestorlek. Känner du att den inte riktigt orkar varva ut, eller dör med ett BÖÖÖ vid ett snabb gaspådrag ska du upp i munstyckestorlek. Känns det som den går rätt (orkar varva ut och bluddrar inte) så är det dags att läsa av stiftet. Värm hojen ordetligt innan du gör följande: Kör och maxa hojen en längre sträcka i högsta växeln och vrid av tändningen i farten, stanna vid sidan och kolla stiftet. Oboybrunt/gyllenbrunt stift: Bra/Perfekt blandning Vitt stift: Den får för lite bensin. Svart/mörkbrunt stift: Den får för mycket bensin.
Nu har du fått ett hum om ungefär vilket munstycke du ska, och det är bara att prova upp och ner i storlek från allt mellan att den börjar bluddrar, tills att den inte orkar varva ut. Så provar du alla storlekar
där emellan, och känner vilket som du tycker går bäst.
Sen när du har hittat rätt huvudmunstycke är det dags att gå på de låga varven och tomgång. OBS! Bry dig inte om hur tomgången är nu, det fixar man senare. Skruva så att du har luftskruven 1,5 varv ut från bottenläge och se hur den går. Mellan 1,5-2 varv ut ska du ha hittat det läget som känns att den går bäst på(varvar mest). Om du måste skruva ut den mer än 2 varv ut så har du för stort lågfartsmunstycke, byt ner dig en storlek och testa igen. Måste du ha den inskruvad mer än 1,5 varv ut, så ska du upp i munstyckestorlek(lågfarts). Efter du gjort så att du tycker den går bra på låga så är det dags att ställa tomgången, och det är jättelätt om du har ställt in luftskruven rätt. Bara att skruva på tomgångsskruven tills den har lagom tomgång. När du är klar med det så är det dags att prova alla lägen på nålen och ha det läget där du tycker den går bäst helt enkelt. Efter du gjort allt detta(på rätt vis) så kommer hojen svara bättre på gasen och gå allmänt bättre(mindre bränsleförbrukning, minimalt slitage osv).
de e klart jag vill. asså jag är inte hajj på förgasare.
är det bara luft/bensin blandningsskruven som ska skruvas på eller finns det fler?
jag vet den som jag nämnde och tomgångsskruven. tomgången är ju inte svår att pilla med men resten har jag ingen aning om
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
är det inte lite farligt att testa fram munstycke när man ska köra in cylindern? eftersom man måste gasa på
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
bra, vill inte köpa ny cylinder och paja den direkt.
är 75% gas de mesta man får gasa när man kör in cylindern? (50 mil)
men räcker min originalfögge? jag vill bara att den ska gå måste inte få ut all kraft ur cylindern
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
Det beror på vilken cylinder du ska köpa. Ska du köra på någon hyper cylinder så funkar det inte, men om du kör med sport så går det. Fast du får inte ut full kraft.
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
PoNk skrev:bra, vill inte köpa ny cylinder och paja den direkt.
är 75% gas de mesta man får gasa när man kör in cylindern? (50 mil)
men räcker min originalfögge? jag vill bara att den ska gå måste inte få ut all kraft ur cylindern
nej du måsta köpa en 19mm förgasqre om du skall ha sportluftfilter + 70cc
vad menar du med måste?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
grejen är att jag inte vill köpa ny förgasare för att det är så mycket tillbehör man måste köpa så de går ju fan på över 1000kr. de e inte kul för plånkan
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
jo de kan jag ju göra, då kommer den gå fint oxå ska fixa de här, screw the plånka
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
airsal 70cc
urpluggat Yasuni Z
malossi multivar (med tryckfjäder)
sportluftfilter
hårdare kopplingsfjädrar
trim CDI
NARAKU racing tändspole
får väl schakka mig en 19mm förgasare oxå
vet att det finns tråd om detta men nu snackar vi ju redan, hur fort tror ni den kommer gå?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
vad är det mer jag måste köpa, måste man köpa typ luftskruv och tomgångsskruv o sånt, det står inte att det följer med. och lågfartsmunstycke
skulle det medföljande munstycket ligga i ungefär rätt storlek?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
jag får helt enkelt vänta med variatorn, köper den i november/december.
så köper jag 19mm fan va det kommer bli bra det här, eller vad tror ni?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
Det kommer funka fint med 12mm till det.
Dock får du ut mycket mer effekt med större gasare med det funkar ju. Bara du ta å ställer in den.
Fast kommer bli starkare om du kör med större gasare sedan. Men inget som behövs precis.
Jontee skrev:Det kommer funka fint med 12mm till det.
Dock får du ut mycket mer effekt med större gasare med det funkar ju. Bara du ta å ställer in den.
Fast kommer bli starkare om du kör med större gasare sedan. Men inget som behövs precis.
den kommer inte funkka fint kommer gå ojämnt och kommer inte gå hårt !
anton96 skrev:kolla på dam-sport.net, riktigt billigt ! o frakten är bara på 15euro (från frankrike)
har du handlat där?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
anton96 skrev:kolla på dam-sport.net, riktigt billigt ! o frakten är bara på 15euro (från frankrike)
har du handlat där?
aa, eller jag väntar på det min 70cc var inte i lager o då tar det rätt lång tid, min kompis har också handlat där o han var skit nöjd. + att det kommer HEM till dig, inte att då får åka till närmaste konsum eller nått o hämta ut
det låter ju väldigt bra måste man va 18 för att skriva på fakturan? och vad händer om ingen är hemma om dom kommer och dumpar av paketet? det känns ju lite sådär
och är du säker på fraktpriset?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
PoNk skrev:det låter ju väldigt bra måste man va 18 för att skriva på fakturan? och vad händer om ingen är hemma om dom kommer och dumpar av paketet? det känns ju lite sådär
och är du säker på fraktpriset?
paketet far väl tilbaka till posten om ingen öppnar?
hela jevla datan, eller safari laggar upp när jag försöker gå in på dam-sport.net.
kan nån annan kolla om det blir samma för er?
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
de e lugnt, laddade ner Google chrome, funkade dirr
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
kan kollade bara lite snabbt på förgasare. det va ju inte billigt. inte dyrt heller men då glider jag hellre in på kgi.se, racing-planet.se eller twostroke.se
litar mer på dom och de har ju schyssta priser
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick
aja lite off topic, men jag har fått mycket hjälp tack!
har en sr50 di-tech till salu. (I delar)
startar inte
helt nytt cylinderkit
nylackade kåpor (mattsvart)
förutom att den inte startar så är den i grymt skick