Hjälp med triggern.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
RaGnAr!
Elmoped

Hjälp med triggern.

Inlägg av RaGnAr! »

moppen varvar inte helt ut. den varvar bara hälften av vad den kan, det bara blev så efter att jag haft den i garaget 2-3 veckor. kan det vara så att den får tjuvluft någonstans? var ute o kollade lite idag o jag såg att det var en spricka runt in suget, kan det vara så att den tar tjuvluft därifrån? och sen har jag ett problem till innan den fastnade i varv så har den alltid blivit onödigt varm på bara 5min vad kan det vara för fel? har cirkulation på kylarvattnet... får inte rätt på det så om någon kan hjälpa mig? :)
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

låter som du den tar tjuvluft, och om du kan se en spricka så är det bara å köpa nytt. Men du kan testa spruta startgas runt insugsgummit, om den varvar upp så vet du att den tar tjuvluft
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

Inlägg av gilera04 »

skit i förgasaren kan de va, men prova täta sprickan i insuget med sillikon (provisoriskt) och se om de blir bättre annars tar du bara bort luftslangen och tar en gammal tandborste och borsta lite i förgasarn eller ta loss hela o bada den i bensin eller diesel :D
RaGnAr!
Elmoped

Inlägg av RaGnAr! »

ska jag göra imorgon :D hoppas att det bara är något simpelt som går snabbt att fixa. men ni har ingen aning om varför den blir så varm... ibland känns det som att den tappar lite kraft
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

Inlägg av gilera04 »

RaGnAr! skrev:ska jag göra imorgon :D hoppas att det bara är något simpelt som går snabbt att fixa. men ni har ingen aning om varför den blir så varm... ibland känns det som att den tappar lite kraft
nä vet inte riktigt men kolla stiftet/resa luftfiltret typ sen tror jag inte att de är något att tänka på de kanske brukar va så bara att du inte tänkt på de innan :D
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

blir kylaren varm då?
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

jess, den får nog tjuvluft om det är en spricka i insugsgummit. :)
RaGnAr!
Elmoped

Inlägg av RaGnAr! »

okej bra då vet jag det... men återkommer om det skulle vara problem
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

En motor blir onödigt varm om den får för mycket luft mot bensin! Dvs tjuvluft eller felbestyckning.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Skriv svar