Det spelar absolut ingen roll om det är 10/30SAE eller 10/40SAE . Det står på butten om det är för våtkoppling, annars frågar du bara den i affären!
Jag har instruktionsbok och min moped har AM6. I den står det 650ml (ja lika som i Derbi) och det har jag kört med i 3års tid nu, inga problem!
2stroke4ever skrev:Det spelar absolut ingen roll om det är 10/30SAE eller 10/40SAE . Det står på butten om det är för våtkoppling, annars frågar du bara den i affären!
Jag har instruktionsbok och min moped har AM6. I den står det 650ml (ja lika som i Derbi) och det har jag kört med i 3års tid nu, inga problem!
hmm har hört man skall bara ha den olja som det står i boken
2stroke4ever skrev:Det spelar absolut ingen roll om det är 10/30SAE eller 10/40SAE . Det står på butten om det är för våtkoppling, annars frågar du bara den i affären!
Har ingen betydelse, går att köra med motorolja i växellådan också.
Har ingen betydelse, går att köra med motorolja i växellådan också.
öhm, oftast inte! Du ska ha en olja som är för våtkoppling. Om inte kan lamellerna gå sönder! Frätas typ. men visst, står det att det funkar för våtkoppling så varför inte? (dock inte för tjock, så typ 10/30)