Motoforce 17,5mm förgasare
Yasuni Z
Och vad gör det för skillnad om jag byter membran?
Doppler - Membran (Racing)
Hur bra kommer den att gå bra?

Okej men om jag köper 19mm förgasare, kommer den att dränkas då eller?VeilSide1337 skrev:Gilera, den kommer gå typ 85 90 OM perfekt inställd, men axx kommer du iaf få mkt bättre
tackar tackar!Speedfighter nr2 skrev:Gilera: Membranet ökar bensinflödet , byt det och ett större isnug så får du ett gött axx!
Nutbreaker skrev:tjenare, ska nog upgradera min slider till vintern med lite nya prylar men undrar om något ska ändras eller tillägga? kommer antagligen vänta med variator men vev behöver jag då min har trasiga splines på vevaxeln vid variatorn. här kommer den tänkta setupen,
Stage6 - Vevparti (HPC Racing) 10 mm 1.399,00 1.399,00 x
Dellorto - Förgasare (PHBN) 17,5 mm 699,00 699,00 x
Polini - Cylinderkit (Sport) 70cc 1.429,00 1.429,00 x
NGK - Tändstift B8HS (W3AC) (NGK - Kortgänga B8HS) 39,00 39,00 x
Hebo - Ljuddämparmaterial 55,00 55,00 x
Polini - Variatorfläkt Evolution 229,00 229,00 x
Malossi - Variatorkit (Multivar)
jag har ett zx rör handmade liggandes men det låter som fan så jag tänkte därför köpa ny ull men om den låter för mycket, vilket rör rekkomenderar ni?tacksam för svar!
dålig på att gissa men ungefär 90-99ohrner1996 skrev:hej, blir denna setup bra innför nästa sommar tror ni?
jo nu kanskej ag frågar denna fråga i fel tråd, men hur fort tror ni det kommer gå med denna setup?![]()
Dellorto - Förgasare (Black Racing) PHBG 19 mm
Stage6 - Kopplingsskål (WingCooler) 107mm
Malossi - Koppling (Fly) 107mm
Stage6 - Membran (R/T Viton)
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom/Karbon
bytta ut membranen och 19 förgasare (bättre kylning)Bjern skrev:Behöver lite hjälp här!
Motorn: liggande minarelli, C16 rör, stage6 racing cylinder (70cc) å 17.5mm (19??).
(C16): "Kombinerat med en 17,5mm´s förgasare och en Stage6 Racing cylinder så har man registrerat 13,4hk och ett toppvarv på 10659rpm." /TS
något mer att tänka på?
Om du vill ha axx så ska du nog byta rör baraanthmyr skrev:undrar vilken 70cc cylinder som ger ut mest effekt av denna setup ? (passar bäst till denna setup)
ska ha den till stunt, men vill ändå ha bra topp , och ungefär hur fort den kommer att gå ?
Övrig setup :
17,5 mm
starkare vev
malossi multivar
ställbar koppling malossi
lazer x-pro rör (kan köpa nytt rör om det behövs för att få ut maximal effekt)
tacksam för svar , till en yamaha neos luftkyld
potog skrev:anthmyr skrev:undrar vilken 70cc cylinder som ger ut mest effekt av denna setup ? (passar bäst till denna setup)
ska ha den till stunt, men vill ändå ha bra topp , och ungefär hur fort den kommer att gå ?
Övrig setup :
17,5 mm
starkare vev
malossi multivar
ställbar koppling malossi
lazer x-pro rör (kan köpa nytt rör om det behövs för att få ut maximal effekt)
tacksam för svar , till en yamaha neos luftkyld
Som sagt , jag kan byta rör men Frågan är vilken cylinder / rör som blir bäst till det andra
Om du vill ha axx så ska du nog byta rör bara
ok, Tack ROXXEN!Roxxen96 skrev:Niklas Berntsson skrev:Tja! jag har en aerox med denna setup:
Leovince zx
Malossi fly clutch
Blåa kopplingsfjädrar
4,5g vikter
74 munstycke
Dragen V-Ring
hur mycket kommer denna att göra?
70-85Bara dragen v ring = 65, sedan röret gör la kanske 5-10 skulle jag gissa på..
MED BRA AXX
Niklas Berntsson skrev:ok, Tack ROXXEN!Roxxen96 skrev:Niklas Berntsson skrev:Tja! jag har en aerox med denna setup:
Leovince zx
Malossi fly clutch
Blåa kopplingsfjädrar
4,5g vikter
74 munstycke
Dragen V-Ring
hur mycket kommer denna att göra?
70-85Bara dragen v ring = 65, sedan röret gör la kanske 5-10 skulle jag gissa på..
MED BRA AXX