Skulle lämna in min Aerox för att fixa lite saker, men dom ringde och sa att motorn var skuren och det kostade 6000 kronor att fixa det. Jag tycker det låter skit dyrt, brukar det verkligen kosta så mycket? Det är veven som var sönder tror jag
potog skrev:Åk in å kolla på moppen så och se Åå motorn verkligen är körd så dom inte jävlas med dig över telefon;)
Har redan kollat på moppen, men alla säger att det är ett skit företag och dom kanske lurar mig?
Jag tycker motorn funkar bra, jag skulle ju bara lämna in den eftersom kicken ska fixas för att det inte går att kicka igång den.
potog skrev:Åk in å kolla på moppen så och se Åå motorn verkligen är körd så dom inte jävlas med dig över telefon;)
Har redan kollat på moppen, men alla säger att det är ett skit företag och dom kanske lurar mig?
Jag tycker motorn funkar bra, jag skulle ju bara lämna in den eftersom kicken ska fixas för att det inte går att kicka igång den.
varför lämna in moppen på ett företag som alla säger är skit?
För att det tar 5min att gå dit från mitt hus
Men jag hämtar moppen idag, sen kör jag den till ett annat ställe och ser hur mycket det kostar att fixa den
potog skrev:För om motorn är skuren så funkar den ju inte:P
Exakt, allt funkade innan jag tog av variator kåpan, veven såg sliten ut, men när jag var klar med att kolla vikterna kunde jag inte kicka den. Så jag lämnade in den, men dom ringde och sa att motorn var skuren och skulle renoveras
potog skrev:A vilka idioter som försöker blåsa dig:P
Yes..
Jag sa också till killen att den funkade innan, och han bara: Mm..
har du dragit åt variator skruven ordentligt?
testa ta upp kåpan sprejja kick drevet och fjädern med kopplingsrengöring och broomsrengöring. Sedan så låter du det stå och torka gör om igen. sen så smörjer du in det med wd-40 så ser du att kicken funkkar som om den var ny
potog skrev:A vilka idioter som försöker blåsa dig:P
Yes..
testa ta upp kåpan sprejja kick drevet och fjädern med kopplingsrengöring och broomsrengöring. Sedan så låter du det stå och torka gör om igen. sen så smörjer du in det med wd-40 så ser du att kicken funkkar som om den var ny
Tror inte det gör skillnad. Tror det är veven som är sliten/sönder, eller ett drev.
HUBBA skrev:
Yes..
Tror inte det gör skillnad. Tror det är veven som är sliten/sönder, eller ett drev.
hur är det att det kickqr tommt? eller fastnar kicken?
Victorh skrev:
Det är svårt att förklara men den går bara ner, den får inget motstånd.
HUBBA skrev:
Det är svårt att förklara men den går bara ner, den får inget motstånd.
kolvringarna är kanske slut om du inte har något komp alltså
eller är det inte det minsta motsånd när du kickar kan du ju kolla så du fick tillbaka allt ordentligt!
Senast redigerad av Ekman den 7 oktober 2011, 12:00, redigerad totalt 1 gånger.
Den funkar och dom säger att den är skurn och vill ha 6000.. Vilka jävla skojare Vad är de för företag? Häng ut dom!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
6000 kr för att byta vev??? Visst är det lite mek och pill att byta den själva men inte världens svåraste, bara man tar lite tid på sig och är lite nogrann. Men alternativet att försöka hitta en begagnad motor är det bästa ochn billigaste. Medan du köper en sådan kan du på längre sikt göra vid din gamla själva och sälja den.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Okej, Jag har precis hämtat moppen och han sa fortfarande att det kostar ungefär 6000KR att fixa, men reservdelar kostar 7-800KR, så hur många fucking timmar ska det ta att byta vevaxel?!
Tuta skrev:Den funkar och dom säger att den är skurn och vill ha 6000.. Vilka jävla skojare Vad är de för företag? Häng ut dom!
Yep, den funkade jätte bra, men jag har inte komp, så det går inte att kicka
Det är Scooterpunkten/Cykelbollen i Helsingborg
Men om du inte har komp.. Då borde den väll inte funka jättebra? Borde väll inte starta över huvud taget. Men skruva av variatorkåpan och kolla ifall det är nått som ser fel ut med kicken?
Edit: vafan, hur vet du att den går bra om du inte har elstart eller kick??
Senast redigerad av Tuta den 7 oktober 2011, 14:22, redigerad totalt 1 gånger.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
hubba, de heter inte scooterpunkten utan skroterpunkten och de vill bara lura alla på pengar, snyltare är vad dem är, hatade av alla, skulle aldrig ens tänka tanken att lämna in min moped där, fifan för dem asså
Tuta skrev:Den funkar och dom säger att den är skurn och vill ha 6000.. Vilka jävla skojare Vad är de för företag? Häng ut dom!
Yep, den funkade jätte bra, men jag har inte komp, så det går inte att kicka
Det är Scooterpunkten/Cykelbollen i Helsingborg
Men om du inte har komp.. Då borde den väll inte funka jättebra? Borde väll inte starta över huvud taget. Men skruva av variatorkåpan och kolla ifall det är nått som ser fel ut med kicken?
Hmm. När jag kom hem efter skolan med moppen skulle jag kolla till mina vikter. Jag hann inte ens kolla vikterna eftersom jag inte hade tid, så jag skruvade på kåpan igen och efter det vill den inte starta.
Det är vevaxeln som är sönder