För en månad sen skulle jag åka te skolan och så åkte jag ganska hårt upp mot en trotoarkant och slog till avgasröret vid cylindern så att den gick av i närheten av cylindern, efter det körde jag men det kom jätte mycket ljud ifrån mopeden eftersom att inget avgasrör var kopplat till moppen men den körde fortfarande finfint och snabbt.
Jag tar den till verkstaden, där dom tar ut packningen och fixar avgasröret och lägger in trimröret igen på plats utan packningen för att jag inte hade någon med mig och så åker jag hem, och den var lika snabb som innan den gick sönder vid cylindern men ljudet var Fortfarande högt..
Jag går hem, monterar in original X8R röret med en kina kopia packning som matchar perfekt men resultat när jag startade mopeden var att den inte ville köra i mer än typ 10km/h när jag satt på den. Efter 5 minuters körande så börjar det komma rök ifrån motorn och luktar plast.. Sedan ville den inte åka upp för uppförsbackar heller.
Så jag monterar tillbaka trimröret i hopp om att allt ska lösa sig igen vilket det inte gjorde, trimröret sitter nu på och den toppar ungefär 10km/h och kör inte upp för uppförsbackar..
Jag undrar vad som har hänt och om någon kunnig skulle veta hur man fixar det, snälla hör av er! Jag köpte mopeden precis för 11,000 och vart helt LURAD!
P.S. Vet någon vad det skulle kosta o fixa i MC hörnan?