har kollat på ch racing 125 wsm nu..
o undrar om d är bra?
hur är dom orginal och finns det strypningar som är lätta att ta bort?
topp/axx osv
skulle gärna vilja veta vad ni tkr och om ni har några erfarenheter av dom
som en av mina andrar trådar så står ja mellan 4-takt= ch racing elr 2-takt = vet inte en (troligtvis husqvarna) säg gärna vad ni tycker
obs kmr köra ganska mycket o hyffsat långa sträckor så vill inte göra massa servicar heller. det är drf jag tvekar till en 2 t
Senast redigerad av DT50_Jonte den 6 oktober 2011, 00:07, redigerad totalt 1 gånger.
hehe okej tycker ni att de är värt att satsa på en sån eller ska man skaffa 2takt? är liksom inte sugen på att köpa 150 cylinder etc för att den ska gå ... vill helst bara strypa av (om det är lätt o kan göras utan större ingrep) alternativt köpa ett effekt rör för at det ska bli lite "pang" i maskinen XD
DT50_Jonte skrev:hehe okej tycker ni att de är värt att satsa på en sån eller ska man skaffa 2takt? är liksom inte sugen på att köpa 150 cylinder etc för att den ska gå ... vill helst bara strypa av (om det är lätt o kan göras utan större ingrep) alternativt köpa ett effekt rör för at det ska bli lite "pang" i maskinen XD
DT50_Jonte skrev:hehe okej tycker ni att de är värt att satsa på en sån eller ska man skaffa 2takt? är liksom inte sugen på att köpa 150 cylinder etc för att den ska gå ... vill helst bara strypa av (om det är lätt o kan göras utan större ingrep) alternativt köpa ett effekt rör för at det ska bli lite "pang" i maskinen XD
2-taktare accelerar bättre än 4 taktare
Inte av Husqvarnas 125cc
edit: Om du skall köra långt ta 4t!
japp de är lite så ja tänker också.. pga driftsäkerhet o framför allt bensinförbrukningen men asså du menar att ch racing drar till exempel husqvarnas valiga 2t ?? :O
vicke xX SMT skrev:
2-taktare accelerar bättre än 4 taktare
Inte av Husqvarnas 125cc
edit: Om du skall köra långt ta 4t!
japp de är lite så ja tänker också.. pga driftsäkerhet o framför allt bensinförbrukningen men asså du menar att ch racing drar till exempel husqvarnas valiga 2t ?? :O
så gjorde mina kompisars har sett själv men tkr de är jävla konsti
haha det tycker jag också men då borde dom gå rätt bra vad hade dina kompisar gjort åt sina då? eller var dom orginal?
jo men ändå kan det ju skilja på förgasare och drev? ta t.ex. yamaha dt50 sm vs Derbi? Derbi har 12mm förgasare och dt har 16mm sen drev vet jag inte men min dt som ska ha original drev drar min polares Derbi som också bara är urpluggad som min
okej men då förstrår jag men däremot så tror jag nästan att man ska köra orginal om man har 125:a ja menar när man ändå får köra fort behöver man ju inte trimma och oroa sig över polisen då också (fast har man ch så tar man ju bort db-killern ofc !!