motard/sporthoj 2-takt/4-takt ?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

motard/sporthoj 2-takt/4-takt ?

Inlägg av DT50_Jonte »

hej tsr !

funderar på en 125:a till nästa år :D
men har väldigt svårt att bestämma mig :S
ska jag köpa en motard eller en sporthoj liknande?
o sen ska man ha en 2-takt eller 4-taktare ?

har verkligen fastnat... berätta gärna vad ni tycker- fördelar/nackdelar osv :D
obs kmr att köra ganska mycket och hyffsat långa sträckor, så vill inte göra massa servicar hela tiden...
riktigt tacksam för svar :)

// DT50_Jonte
Senast redigerad av DT50_Jonte den 6 oktober 2011, 00:08, redigerad totalt 1 gånger.
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

själv funderar jag på husqvarna sm 125 4t dom drar lite bensin gjorda för längre sträckor osv :)
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

4t - går lugnare, drar mindre bensin, kräver ej lika mycket service, mindre effekt, väger mer än 2taktare. Iaf på såna här små cc volymer :)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

finnes typ .. 3 trådar redan om denna sort ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

Victorh skrev:själv funderar jag på husqvarna sm 125 4t dom drar lite bensin gjorda för längre sträckor osv :)
hehe sitter själv o funderar starkt på en sån :D dom verkar gå rätt hyffst i alla fall med effektrör o sen är ljudet underbart<3 :P fast vill fortfarnade att d ska hända lite när man gasar om ni förstår :P
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Användarens profilbild
Jimmye
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 19 september 2010, 20:28

Inlägg av Jimmye »

Köp en 2t då. ;) Yamaha tzr 125 eller suzuki rg 125 de rullar på bra med kolvbyte då och då. ;)
kaffetillmaten
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 augusti 2011, 22:00

Inlägg av kaffetillmaten »

DT50_Jonte skrev:
Victorh skrev:själv funderar jag på husqvarna sm 125 4t dom drar lite bensin gjorda för längre sträckor osv :)
hehe sitter själv o funderar starkt på en sån :D dom verkar gå rätt hyffst i alla fall med effektrör o sen är ljudet underbart<3 :P fast vill fortfarnade att d ska hända lite när man gasar om ni förstår :P
effekt rör på 4t gör typ ingen skillnad . men man kan ju alltid plana toppen och dra på en lite värre kamaxel :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

jarken skrev:4t - går lugnare, drar mindre bensin, kräver ej lika mycket service, mindre effekt, väger mer än 2taktare. Iaf på såna här små cc volymer :)
Husqvarnas 4t vinner husqvarna 2t i axx och topp :D

Sedan så väger husqvarnas 4t 4kg mera av husqvarnas 2t
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

Victorh skrev:
jarken skrev:4t - går lugnare, drar mindre bensin, kräver ej lika mycket service, mindre effekt, väger mer än 2taktare. Iaf på såna här små cc volymer :)
Husqvarnas 4t vinner husqvarna 2t i axx och topp :D

Sedan så väger husqvarnas 4t 4kg mera av husqvarnas 2t
verkar som att jag ska ha en ch altså :D i alla fall om dom drar på så mkt som du säger att dom gör ?? :O :O
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

DT50_Jonte skrev:
Victorh skrev:
jarken skrev:4t - går lugnare, drar mindre bensin, kräver ej lika mycket service, mindre effekt, väger mer än 2taktare. Iaf på såna här små cc volymer :)
Husqvarnas 4t vinner husqvarna 2t i axx och topp :D

Sedan så väger husqvarnas 4t 4kg mera av husqvarnas 2t
verkar som att jag ska ha en ch altså :D i alla fall om dom drar på så mkt som du säger att dom gör ?? :O :O
alltså har sett med egna ögon :) men det var nog jämnt :) men endå du kan ju fara och provköra? :D
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

Victorh skrev:
DT50_Jonte skrev:
Victorh skrev: Husqvarnas 4t vinner husqvarna 2t i axx och topp :D

Sedan så väger husqvarnas 4t 4kg mera av husqvarnas 2t
verkar som att jag ska ha en ch altså :D i alla fall om dom drar på så mkt som du säger att dom gör ?? :O :O
alltså har sett med egna ögon :) men det var nog jämnt :) men endå du kan ju fara och provköra? :D
japp det får nog bli så :) eller d blir nästa
år då jag inte är 16 än... :(
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

haha japp samm här blir nog 4t för mig om jag skaffar 125 för vill köra längre sträckor och dom går bra ,lite bensin,as skönt lljud,mindre serving :)
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

Victorh skrev:haha japp samm här blir nog 4t för mig om jag skaffar 125 för vill köra längre sträckor och dom går bra ,lite bensin,as skönt lljud,mindre serving :)
exakt !! vi verkar tänka typ lika :P menmen vi får se hur de bli nästa år då :D( kolla duke 125 dom går frisk o d är ju 4-takt :P )
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

DT50_Jonte skrev:
Victorh skrev:haha japp samm här blir nog 4t för mig om jag skaffar 125 för vill köra längre sträckor och dom går bra ,lite bensin,as skönt lljud,mindre serving :)
exakt !! vi verkar tänka typ lika :P menmen vi får se hur de bli nästa år då :D( kolla duke 125 dom går frisk o d är ju 4-takt :P )
jag med men skall ha någon cross modell med sm :D
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

Victorh skrev:
DT50_Jonte skrev:
Victorh skrev:haha japp samm här blir nog 4t för mig om jag skaffar 125 för vill köra längre sträckor och dom går bra ,lite bensin,as skönt lljud,mindre serving :)
exakt !! vi verkar tänka typ lika :P menmen vi får se hur de bli nästa år då :D( kolla duke 125 dom går frisk o d är ju 4-takt :P )
jag med men skall ha någon cross modell med sm :D
självklart ska man ha det.. har tyvärr inte så stor budget.. även fast duke inte är dyr så blir d nt den... ch är ju ganska billga faktskt :) hade bara duken som exempel eftersom d är så många som tycker om den o säger att dom går bra, men ändå klankar ner på 4-takt... duke är ju 4-takt :P men är det 11 kw i ch elr 8kw? regbeviset säger väll 8kw har ja för mig fast det är 11kw ändå.. strypt asså?? tycker 8 kw låter väldigt lite :( men har hört att de är 11 i dom fast dom är regestrerade som 8 XD
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Victorh skrev:
jarken skrev:4t - går lugnare, drar mindre bensin, kräver ej lika mycket service, mindre effekt, väger mer än 2taktare. Iaf på såna här små cc volymer :)
Husqvarnas 4t vinner husqvarna 2t i axx och topp :D

Sedan så väger husqvarnas 4t 4kg mera av husqvarnas 2t

vad snackar du om?? dom nya husqvarnorna 4t går inte lika med dom som är från 2010 (2t) och neråt...

om du såg dom dra lika så är 2t VÄLDIGT strypt.
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Patriku
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 augusti 2011, 16:09
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Patriku »

Hur stor är skillnaden mellan 2t - 4t i axx och toppfart? :D
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Patriku skrev:Hur stor är skillnaden mellan 2t - 4t i axx och toppfart? :D
kan vara jävlit stor elle ingen alls beror på modell:)
Användarens profilbild
Patriku
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 augusti 2011, 16:09
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Patriku »

Victorh skrev:
Patriku skrev:Hur stor är skillnaden mellan 2t - 4t i axx och toppfart? :D
kan vara jävlit stor elle ingen alls beror på modell:)
Tänkte på husqvarna :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

KTM 125 EXC är ju ett givet val, har själv en, om du vill ha fyrtakt så köper du bara 125 duke :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Patriku skrev:
Victorh skrev:
Patriku skrev:Hur stor är skillnaden mellan 2t - 4t i axx och toppfart? :D
kan vara jävlit stor elle ingen alls beror på modell:)
Tänkte på husqvarna :)
dom är nog jämna orginal men 2t gör jävlit bra med bara trimm rör :)
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

ktm_danielsson skrev:KTM 125 EXC är ju ett givet val, har själv en, om du vill ha fyrtakt så köper du bara 125 duke :)
japp men orkar inte med alla servicar på exc eftersom ja kmr köra väldigt mycket o rätt långa sträckor sen motorväg ibland osv... o har inte ekonomi för nån av dom :(
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Användarens profilbild
Patriku
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 6 augusti 2011, 16:09
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Patriku »

Victorh skrev:
Patriku skrev:
Victorh skrev: kan vara jävlit stor elle ingen alls beror på modell:)
Tänkte på husqvarna :)
dom är nog jämna orginal men 2t gör jävlit bra med bara trimm rör :)
Trimrören är ganska dyra kollade på ett HGS 500€ :/
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Patriku skrev:
Victorh skrev:
Patriku skrev: Tänkte på husqvarna :)
dom är nog jämna orginal men 2t gör jävlit bra med bara trimm rör :)
Trimrören är ganska dyra kollade på ett HGS 500€ :/
japp men det är värt finns rhino, arrow och gianelli också till dem :) du måste byta lite fögg delar för att kunna trimma :D
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

viktorh är det mycket strypningar i ch racing du som kanske vet ?? eller ska man typ bara byta kamaxel o eventullt rör? elr bara kamaxel ?
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

DT50_Jonte skrev:viktorh är det mycket strypningar i ch racing du som kanske vet ?? eller ska man typ bara byta kamaxel o eventullt rör? elr bara kamaxel ?
Vet inte hur det är med strypningar alla kompisar har i alla fall trimmrör om dom har trimmat :)
Fjönixegg
Elmoped
Inlägg: 63
Blev medlem: 6 oktober 2011, 20:13

Re: motard/sporthoj 2-takt/4-takt ?

Inlägg av Fjönixegg »

Motard har ju fler användningsområden, det är upp till dig vad du vill ha.
Med en motard kan du leka, köra upp och ner för trappor, stegra hoppa osv.. visserligen kan du väl göra det med en sporthoj men lär inte vara så bekvämt med fjädringen eller dylikt, sen på motard kan du köpa offroad däck!

Jag hade valt 2takt pga ljudet, samt att det finns flera hästar att plocka med ett nytt rör/ta bort strypningarna om man jämför med 4taktarna där 15 hästar är standard..

Många säger att man måste serva 2taktarna hela tiden, bs.. på min DT fyller jag på 2takts olja när det behövs, och växellådsolja efter 400-500 mil, motsvarar ungefär 2 månaders intervaller när jag kör aktivt.

Pendlar till skolan, 3 mil tur och retur, inget speciellt avstånd, ser bara till att den får stå och gå fem minuter hemma innan jag drar iväg så att den blir varm, gasar på den lite då och då, ingen tokvarvning, samma sak efterskolan, sitter på den i ett par minuter och smsar och ger lite gas så den blir varm och går bättre.

Kör även med den till praktiken två dagar i veckan, cirka 11 mil tur och retur på motorväg, på morgonen flyter det väl på i 110-120 km/h utan problem! och på hemvägen så kryper man väl i 30-60 km/h men finns ju mellanrum mellan bilarna :roll:

Drar runt 0.5 l/milen på motorvägen, 0.7 l/milen i stadstrafik + landsväg(till skolan) men då gasar jag på som fan så fort jag kan, kör på relativt låg växel så att avgasportarna är öppna för att hojen ska dra lite mindre..


Edit : Blir lite förbannad när vissa av er skriver att det är mycket mera service på en 2takt än en 4takt när det inte stämmer, ni kan inte dra alla hojar över en kam..

Visst skaffa en EXC, där kan vi prata service med tanke på att det är en ren enduro och inte gjord för gata om man jämför med de gatanpassade hojarna.

Sen glhf med att "trimma" en 4takt, vet inte exakt hur många hästar du kommer plocka ut, men det kommer inte vara så många iaf.. men att skaffa nytt rör/dämpare är givet för att få bort syljudet..
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

http://www.youtube.com/watch?v=gAB7EMAWWFY

han säger att det inte blev så stor effektskillnad på org och det ser ut o vara hyfsat drag i den iaf. Sh skulle jag aldrig skaffa, du kan köra på vägen, that's it liksom. med motard kan du ju ta dig fram lite överallt, roligare o köra och skönare körställning.
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

Zer0x skrev:http://www.youtube.com/watch?v=gAB7EMAWWFY

han säger att det inte blev så stor effektskillnad på org och det ser ut o vara hyfsat drag i den iaf. Sh skulle jag aldrig skaffa, du kan köra på vägen, that's it liksom. med motard kan du ju ta dig fram lite överallt, roligare o köra och skönare körställning.
precis det var den videon som fick mig att reagera lite... om de där inte är så stor skillnad mot orginal så går dom ju riktigt schysst faktisk :D
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

lätt motard ;)

sporthoj blir nice vid 250cc. inte innan det ;)


2-t: fränt ljud, go lukt, bra effekt.
4-t: äckligt gubbljud, äcklig lukt, sketdålig effekt.


allt på 2 hjul ska vara 2 takt <3
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

Re: motard/sporthoj 2-takt/4-takt ?

Inlägg av DT50_Jonte »

Fjönixegg skrev:Motard har ju fler användningsområden, det är upp till dig vad du vill ha.
Med en motard kan du leka, köra upp och ner för trappor, stegra hoppa osv.. visserligen kan du väl göra det med en sporthoj men lär inte vara så bekvämt med fjädringen eller dylikt, sen på motard kan du köpa offroad däck!

Jag hade valt 2takt pga ljudet, samt att det finns flera hästar att plocka med ett nytt rör/ta bort strypningarna om man jämför med 4taktarna där 15 hästar är standard..

Många säger att man måste serva 2taktarna hela tiden, bs.. på min DT fyller jag på 2takts olja när det behövs, och växellådsolja efter 400-500 mil, motsvarar ungefär 2 månaders intervaller när jag kör aktivt.

Pendlar till skolan, 3 mil tur och retur, inget speciellt avstånd, ser bara till att den får stå och gå fem minuter hemma innan jag drar iväg så att den blir varm, gasar på den lite då och då, ingen tokvarvning, samma sak efterskolan, sitter på den i ett par minuter och smsar och ger lite gas så den blir varm och går bättre.

Kör även med den till praktiken två dagar i veckan, cirka 11 mil tur och retur på motorväg, på morgonen flyter det väl på i 110-120 km/h utan problem! och på hemvägen så kryper man väl i 30-60 km/h men finns ju mellanrum mellan bilarna :roll:

Drar runt 0.5 l/milen på motorvägen, 0.7 l/milen i stadstrafik + landsväg(till skolan) men då gasar jag på som fan så fort jag kan, kör på relativt låg växel så att avgasportarna är öppna för att hojen ska dra lite mindre..


Edit : Blir lite förbannad när vissa av er skriver att det är mycket mera service på en 2takt än en 4takt när det inte stämmer, ni kan inte dra alla hojar över en kam..

Visst skaffa en EXC, där kan vi prata service med tanke på att det är en ren enduro och inte gjord för gata om man jämför med de gatanpassade hojarna.

Sen glhf med att "trimma" en 4takt, vet inte exakt hur många hästar du kommer plocka ut, men det kommer inte vara så många iaf.. men att skaffa nytt rör/dämpare är givet för att få bort syljudet..
okej men visst så är det säkert däremot så har du nog haft tur eller min kompis otur... för hans dt har han haft lite mer än ett år o den har fan stått på verkstaden mer än vad han har kört... han har lagt ut riktigt mycket pengar på att få den hel men den går sönder med jämna mellanrum ändå... så drf tror jag att det får bli en 4t för mig.. även fast dom inte går lika bra så är d skönt ljud, håller bra, drar typ ingen soppa, o är skottsäkra så in i bomben
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

PoWeRKinG skrev:lätt motard ;)

sporthoj blir nice vid 250cc. inte innan det ;)


2-t: fränt ljud, go lukt, bra effekt.
4-t: äckligt gubbljud, äcklig lukt, sketdålig effekt.


allt på 2 hjul ska vara 2 takt <3
är du helt slut i huvudet?
DT50_Jonte
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 februari 2011, 23:22
Kontakt:

Inlägg av DT50_Jonte »

Zer0x skrev:
PoWeRKinG skrev:lätt motard ;)

sporthoj blir nice vid 250cc. inte innan det ;)


2-t: fränt ljud, go lukt, bra effekt.
4-t: äckligt gubbljud, äcklig lukt, sketdålig effekt.


allt på 2 hjul ska vara 2 takt <3
är du helt slut i huvudet?

+1 det där stämmer inte alls
kolla in mitt projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=24983

Team Factory Edition

kolla gärna Team Factorys sida på facebook :http://www.facebook.com/pages/Team-Fact ... 0493781065
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

PoWeRKinG skrev:lätt motard ;)

sporthoj blir nice vid 250cc. inte innan det ;)


2-t: fränt ljud, go lukt, bra effekt.
4-t: äckligt gubbljud, äcklig lukt, sketdålig effekt.


allt på 2 hjul ska vara 2 takt <3
Då har du inte hört dubbelpipiga 125 cc 4t gå loss, det är musik för motoröron. Och betydligt mer än 15 hk, det kan jag lova.

De TSR-medlemmar i vara-området som kan ha hört Svarta Sara dra loss kan intyga att det inte vart varken tyst eller gått lugnt till.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Jävlar vad det ska gnällas om takten då...

Tvåtakt: Enkel motorkonstruktion innebär att genomflödet är större, ljud och bränsle kan smyga ut lite hur som helst

Fyrtakt: Ventiler stänger åt förbränningsrummet när det behövs = mindre genomflöde, tystare gång, större motstånd och bättre förbränning

Angående ljudet: Båda är sexiga, beror på vad du kör, såhär ska det låta:

www.youtube.com/watch?v=14yapHIb4Eo

www.youtube.com/watch?v=hc6SpiWKs20
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar