Ja det går att göra. Det tar bara 10 minuter haha man skruvar bara av vattenpumps kåpan och sen skruvar man av 3 bultar, sen skruvar man bara dit en fläkt och fläktkåpa. FÄRDIGT!!!!! haha.
GHFear skrev:Ja det går att göra. Det tar bara 10 minuter haha man skruvar bara av vattenpumps kåpan och sen skruvar man av 3 bultar, sen skruvar man bara dit en fläkt och fläktkåpa. FÄRDIGT!!!!! haha.
GHFear skrev:Ja det går att göra. Det tar bara 10 minuter haha man skruvar bara av vattenpumps kåpan och sen skruvar man av 3 bultar, sen skruvar man bara dit en fläkt och fläktkåpa. FÄRDIGT!!!!! haha.
ok för jag undrar om det är värt att göra? jag har en liggande minarelli hemma som jag plockade bort från en gam el aerox igår, jag har en sprintram som jag ska bygga på i vinter.. tänkte också om man kör luftkyld så blir moppen lätttare också;) är fläkten dyr att köpa? men det är bara luftkyld man behöver köpa? inget annat i motorn? sry för dum fråga men vev osvv??
om du har tänkt bygga hyper så rekomenderar jag starkt att ha kvar vätskekyld då den kyler mycket bättre. oxh som sagt kan du dra fram mer hästar ur motorn
1337Noah skrev:om du har tänkt bygga hyper så rekomenderar jag starkt att ha kvar vätskekyld då den kyler mycket bättre. oxh som sagt kan du dra fram mer hästar ur motorn
hmm hyper och hyper.. jag hade tänkt mig:
70 corsa
sportluftfilter
21-24mm förgasare
polini superspeedvarator
stage 6 racing koppling
yasunuc20/polini for race 3
1337Noah skrev:om du har tänkt bygga hyper så rekomenderar jag starkt att ha kvar vätskekyld då den kyler mycket bättre. oxh som sagt kan du dra fram mer hästar ur motorn
hmm hyper och hyper.. jag hade tänkt mig:
70 corsa
sportluftfilter
21-24mm förgasare
polini superspeedvarator
stage 6 racing koppling
yasunuc20/polini for race 3
osv..
ingen värsting men den kommer gå braa
kommer bli bra det men vätskekyld är endå att rekomendera:)