Tjena tjena!
Startar då en ny tråd för min Rieju då jag är le den gamla av någon anledning och för att jag har besämt mig för att bygga stunt av den.
Upplägg:
- Historia
- Mål
- Tacklista
- Videoklipp
- "The list"
- Projektets gång
Yes, har nu efter de hela 4 åren jag kört moped lessnat på att bara köra fram och tillbaka, samma visa om och om igen... 1000 lappar ryker hit å dit på trim och reparationer, därför har jag tagit beslutet att bygga stunt av min moped. Tycker att stuntning verkar så, allmänt skönt och roligt (bara man kan) så ja, därför tog jag detta beslut! Vet ej hur det kommer gå men jag är riktigt "på" detta och jag byggde ju "om" den till en hyffsat fin moped innan, det var varken lätt eller billigt så tror nog att det här ska gå med!
The list:
Klart = -
Har hemma/beställt = -
Kommer = -
Chassi:
- 12:a -
- Pegs -
- Dubbelok bak -
- Hål i bakskärm för foten -
Styling:
- Kåpmod -
- Polerade detaljer -
- Blank svarta kåpor -
- Dekala upp'n -
Setup:
- Block: AM6 -
- Cylinder: 70cc något -
- Tändning: Original -
- Vevparti: Original -
- Förgasare: ??mm Dellorto -
- Avgassystem: Metra kit thrower -
- Insug: Portat original -
- Membran: Malossi Vl 15 -
- Lufttillsförsel: -
- Drevning: 13 52 -
- Koppling: MHR fjädrar + ??? lameller -
De som inte är ifyllda är inte bestämda.

__Update 10:e Oktober__
Sho, går fordon just nu och på måndagar har vi bara svets. Man får göra vad man vill bara det har med svets att göra så ja, tog mig tid att göra en 12:a då, blev rätt nöjd med den, svetsarna va lite hej kom och hjälp mig men den verkar hyffsat bra

Kommer även en liten annan sak om ett tag, dubbelok blir inte av på ett litet tag pga att jag måste först göra en mall och det kan som tidigast bli nu i helgen men hade tänkt gå lös på gaffeln då så den blir riktigt snygg. Får se vad jag gör...

Tackar även Tom Blomqvist (Blomqvist15) som hjälpte mig med några mått till 12:an, du hamnar på tacklistan

// Bergsten