Hållt på några dagar nu o sätta på de nya grejorna på moppen, 70cc, ny
17.5 mm förgasare med större huvudmunstycke och sportluft samt mitt ZX rör.
Nu när vi då ska kicka igång den så startar den inte. Vi kollade runt lite i den och drog slutsatsen att den inte får någon bensin. Vi tror att detta beror på luftbubblor i förgasaren och att den inte suger för att det är första starten, när det väl har gått runt i systemet så ska det inte va några problem, men just nu är det snustorrt så verkar det varaproblemet. Vi testade o suga i vakumslangen när vi kopplat ur bensinslangen, men där var inte problemet, bensinen rann på fint(Alltså det var inte stopp i slangen). Imorgon tänkte vi testa att skruva av det höljet där alla munstycken sitter, och fylla den med bensin, skruva på höljet och testa o starta den... Vad tror ni om detta? :)
Några tips på första uppstart av ny förgasare?
Senast redigerad av JonteAerox den 2 oktober 2011, 01:16, redigerad totalt 2 gång.
Chiti! Har för mig att du sa att du hade dellorto black edition förgasare. Jag har en lika dan. Blev tvungen att göra två saker innan moppen ville starta med den nya förgasaren. Nr1: skaffa choke. (eftersom de inte medföljde) nr2: satt några grejer vid munstyckena som skydd vid leverans som man måste ta bort. //sahlin
DerbiDrdLimitedEdition skrev:Chiti! Har för mig att du sa att du hade dellorto black edition förgasare. Jag har en lika dan. Blev tvungen att göra två saker innan moppen ville starta med den nya förgasaren. Nr1: skaffa choke. (eftersom de inte medföljde) nr2: satt några grejer vid munstyckena som skydd vid leverans som man måste ta bort. //sahlin :)
Nej har Dellorto 17.5, inte Black edition (som bara är 19mm+) :)
Men det kanske är samma sak, skydd vid munstyckena! Ska absolut kolla det! Jag tog den gamla autochoken som satt på originalförgasaren o satte på :)
Och suga i vakumslangen behlver du inte göra! De sker automatiskt när du kickar. Så efter ett par kickningar bör den hoppa igång. Om du fått ordning på resten dvs
DerbiDrdLimitedEdition skrev:Plast grejen ska vara kvar :P "skyddet" som satt vid mitt munstycke var pyttelitet. Kan fota o skicka bild te dig imorn :D
Det hade vart as sjysst! Sitter det under munstyckena, så man måste skruva ut dem för att få bort det?
DerbiDrdLimitedEdition skrev:Kan iof komma förbi dig imorn o visa om du inte har något för dig. :)
Hehe bor i onsala, utanför kungsbacka, haha känns lite onödigt, räcker nog om du orkar skicka bild :) ska ta en titt på den imon, tror faktiskt att det kan vara dessa "skydd" då det verkar vara stopp i den typ. ^^
Aha, ojdu förväxlade dig med en polare som heter jonathan (jonte) som också kör aerox, precis köpt 70cc och den förgasarn du har. Haha! Trodde du var han,,, men a, kan skicka bilder.
DerbiDrdLimitedEdition skrev:Aha, ojdu :P förväxlade dig med en polare som heter jonathan (jonte) som också kör aerox, precis köpt 70cc och den förgasarn du har. Haha! Trodde du var han,,, :P men a, kan skicka bilder. :D
Hahaha sjukt ;) fan vad bra det hade varit om du orkat det, måste verkligen komma på vad det kan vara, så jag kan börja köra in cylindern 50mil.... SUCK xD
Tror du att jag kan börja stunta med den redan efter några mil? Jag menar man varvar ju verkligen inte när man stuntar. :) Fast det kanske blir som en uppförsbacke, att den får jobba väldigt hårt, för dem brukar ju avråda "påfrestningar som långa uppförsbackar".
Har kört på min nya 70 cc i en 4-5 mil på ett ungefär, kör med fullt ös o den håller än så länge.... men aa, låt den stå på tomgång ett tag innan körning o glid sedan ett par lugna mil så ska de inte vara några problem. Finns en massa teorier om just hur man kör in en ny cylinder.
Marcusarle skrev:Ta bort stiftet och spruta in soppa i motorn, startar den då och slocknar sedan, bör ni kolla upp så att insug osv är helt samt sitter fast.
MVH
Det tänkte jag också säga.
Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete.