Fox Hjälm - Era huvudmått och storlek? Storlekshjälp...

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Axxident
Elmoped

Fox Hjälm - Era huvudmått och storlek? Storlekshjälp...

Inlägg av Axxident »

Tjena TSR! Mitt första inlägg här och jag behöver hjälp direkt....

Beställde en Fox V1 hjälm från Ridestore i storlek Large men fick en XLarge hemlevererad ist. Hjälmen är ju såklart för stor så nu ska vi skicka tillbaka den och byta storlek.

Så nu när jag har läst på lite om hjälmstorlekar så börjar jag undra lite över vilken storlek jag egentligen ska ha, om det är Large eller Medium så därför undrar jag vilka huvudmått ni som har fox hjälmar har och vilken storlek ni kör på?

M = 57-58 cm
L = 59-60 cm
XL = 61-62 cm

Saken är den att jag inte hinner byta storlek en gång till eftersom att jag ska "övningsköra" med trafikskolan den 11 oktober ... :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Re: Fox Hjälm - Era huvudmått och storlek? Storlekshjälp...

Inlägg av Roxxen96 »

Axxident skrev:Tjena TSR! Mitt första inlägg här och jag behöver hjälp direkt....

Beställde en Fox V1 hjälm från Ridestore i storlek Large men fick en XLarge hemlevererad ist. Hjälmen är ju såklart för stor så nu ska vi skicka tillbaka den och byta storlek.

Så nu när jag har läst på lite om hjälmstorlekar så börjar jag undra lite över vilken storlek jag egentligen ska ha, om det är Large eller Medium så därför undrar jag vilka huvudmått ni som har fox hjälmar har och vilken storlek ni kör på?

M = 57-58 cm
L = 59-60 cm
XL = 61-62 cm

Saken är den att jag inte hinner byta storlek en gång till eftersom att jag ska "övningsköra" med trafikskolan den 11 oktober ... :)

Mät ditt huvudmått så får du la fram storkeken du ska ha? :D
Senast redigerad av Roxxen96 den 1 oktober 2011, 19:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Ta ett textilmåttband och mät runt pannan och bakhuvudet så har du storleken

Bild
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Axxident
Elmoped

Inlägg av Axxident »

Gjort det såklart, glömde bara skriva det :oops: Ligger runt 60 cm.
Men min granne/kompis pappa som har åkt MC i 20 år typ, och han säger dessutom att den ska sitta riktigt hårt... Men med 60 cm som huvudmått blir det alltså Large som jag ska köra på då antar jag :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Axxident skrev:Gjort det såklart, glömde bara skriva det :oops: Ligger runt 60 cm.
Men min granne/kompis pappa som har åkt MC i 20 år typ, och han säger dessutom att den ska sitta riktigt hårt... Men med 60 cm som huvudmått blir det alltså Large som jag ska köra på då antar jag :)
Ja :)
Axxident
Elmoped

Inlägg av Axxident »

Härligt :)
Skriv svar