Låg / högfartsmunstycken

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög
Inlägg: 242
Blev medlem: 16 mars 2008, 23:44
Ort: Surahammar

Låg / högfartsmunstycken

Inlägg av Riejurider »

Låg/högfartsmunstycken när ska jag byta dem ? och vad gör dem för ngt? :P
R.I.P DooD
Användarens profilbild
Hjalte
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 5 december 2007, 18:13

Re: Låg/högfartsmunstycken

Inlägg av Hjalte »

Riejurider skrev:Låg/högfartsmunstycken när ska jag byta dem ? och vad gör dem för ngt? :P
högfart byter du till ett mindre om den bluddrar på höra varv och till ett större när den går för snålt, dvs att stiftet är vitt.

Lågfart byter du till ett mindre om den bluddrar på låga varv.
T-J
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 689
Blev medlem: 12 februari 2008, 20:45
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av T-J »

deras funktion är att de släpper igenom bränsle/luft blandningen i en viss mängd

storleken på munstycken avgör hur mycket

lågfart avgör hur mycket bensin/luftblandning som kommer på låga varv

högfarts munstycket elller huvudmunstycket avgör bränsle/luftblandningen på höga varv

desto större´siffror på munstyckena desto större hål är det i dem
= släpper igenom mera bränsle/luftblandning

när du trimmar bör du byta huvudmunstycket

oftast bör man inte byta lågfartsmunstycket, kanske vid mer "seriös" trimning
Powerered by BRL
Borge
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 14 maj 2008, 09:51

Inlägg av Borge »

Dem styr din bränsletillförsel och bör ej bytas om din moped går bra nu. Detta är ingen slitagedel som bör bytas ut för förebyggande syfte utan du gör det vid eventuellt trimmningar/strypningar på din moped!
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög
Inlägg: 242
Blev medlem: 16 mars 2008, 23:44
Ort: Surahammar

Inlägg av Riejurider »

Vet inte om jag behöver byta dem men de är nå fel på moppen har provat med 10 olika munstycken xD 75-105 75=förlitet och 105 för stort och problemet med moppen är att när jag köpte ett nytt yasuni R1 och moppen varvar inte på 5-6 växeln :S ingen som vet vad felet kan vara?
R.I.P DooD
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög
Inlägg: 242
Blev medlem: 16 mars 2008, 23:44
Ort: Surahammar

Inlägg av Riejurider »

Är de inte en jävel som vet elr? :evil:
R.I.P DooD
T-J
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 689
Blev medlem: 12 februari 2008, 20:45
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av T-J »

sätt i ett 85-95 munstycke
Powerered by BRL
mrxrider
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 483
Blev medlem: 16 december 2007, 19:53
Ort: sverige:D

Inlägg av mrxrider »

drevningen? nä men jag hadde samma fel när jag hadde gianelli.......visade sig vara en kass kolv :(
men en ny kolv senare och ett heboså var det munstycket och inställningar som jälde nu går han(eller hon vetefan könet på an :shock: )
Användarens profilbild
LimmiL
Svårstartad skrothög
Inlägg: 311
Blev medlem: 27 november 2007, 16:52
Ort: borlänge

Inlägg av LimmiL »

jag tror inte bara att det har med munstycket att göra ta av cylindern och kolla hur den ser ut, sota ur röret, sen kan den ju vara för tungt drevad.

M.V.H
Its all about LimmiL
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög
Inlägg: 242
Blev medlem: 16 mars 2008, 23:44
Ort: Surahammar

Inlägg av Riejurider »

LimmiL skrev:jag tror inte bara att det har med munstycket att göra ta av cylindern och kolla hur den ser ut, sota ur röret, sen kan den ju vara för tungt drevad.

M.V.H
Hmm ska kolla cylindern hur den mår nån dag men de är inget fel på röret köpte de för nån dag sen helt nytt inte kört mycke med den sen är se inte tung drevning på den 11-48
R.I.P DooD
Låst