Min Aerox växlar fel??!!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
crillox94
Elmoped

Min Aerox växlar fel??!!!

Inlägg av crillox94 »

När jag kommer i typ 30 så växlar moppen ner till en tyngre växel och varvar typ inget och den orkar inget heller. Vad kan de bero på??? har en malossi rem polini variator och 4g vikter, ingen anning vad för koppling och tryckfjädrar jag har.
Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24

Inlägg av Derbimann1 »

Eftersom det är en automat så kan nog växellådan ha "brakat". När hade du den på service? Har för mig att dem fyllde på växellådsolja även till scootrar. det gjorde dem iaf till min fd Gilera (Scooter).
crillox94
Elmoped

Inlägg av crillox94 »

Tror den aldrig har varit på service har gjort det mesta själv, har aldrig pillat så mkt i växellådan, vad tror du det kan kosta om de undersöker och fixar min växellåda?/ en sak till den går ju typ bra i dom första 10 min sen så ''växlar'' den ner till och varva skit dåligt
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Derbimann1 skrev:Eftersom det är en automat så kan nog växellådan ha "brakat". När hade du den på service? Har för mig att dem fyllde på växellådsolja även till scootrar. det gjorde dem iaf till min fd Gilera (Scooter).

Man byter växellådsolja regelbundet " scooting gear oil " jag har nyss gjort det :P

Jag hade testat att byta växellådsolja, din kan vara riktigt gammal och dålig..

länk :

http://www.cykelkraft.se/Produktlista/0 ... lkod.dhtml

Fyllde på med den, och det funkar riktigt bra :) Om du behöver hjälp med hur man gör släng iväg ett pm!

Mvh
crillox94
Elmoped

Inlägg av crillox94 »

Okej Men kommer Moppen Växla normalt igen för jag hade ett riktigt fint axx innan? + att förra remmen lyckades jag smälta på 2 veckor xD
Skriv svar