Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
vivacity rules
Elmoped
Inlägg: 137 Blev medlem: 24 maj 2010, 19:17
Inlägg
av vivacity rules » 27 september 2011, 17:15
tja har en drd racing som har börjat ryka nåt så förjävligt! den har gjort det innan oxå men då slutade det efter ett tag. nån som har en ide om vad det kan va?
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724 Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga
Inlägg
av wille95 » 27 september 2011, 17:16
färg på röken?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Låser.
karlsson^ the one and only
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724 Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga
Inlägg
av wille95 » 27 september 2011, 17:23
vivacity rules skrev: vit/grå typ
ide om vad det kan va?
hary råka blanda i olja i tanken?
haru tanka diesel?
choken på?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Låser.
karlsson^ the one and only
vivacity rules
Elmoped
Inlägg: 137 Blev medlem: 24 maj 2010, 19:17
Inlägg
av vivacity rules » 27 september 2011, 17:32
nej
nej
nej
kan det bli så om man har gammal bensin? blandar ny och gammal olja?
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278 Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland
Inlägg
av ValoPallo » 27 september 2011, 18:06
Behärska dig
Om du har blandat för mycket olja i så kommer det ryka mycket
Om ditt kylarsystem läcker så kan du få kylarvatten i cylindern, då kommer du få en vit-blå rök
Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24
Inlägg: 63 Blev medlem: 27 september 2011, 12:59
Inlägg
av Derbimann1 » 27 september 2011, 18:06
För att citera han som skrev "skitmoppe" det är det inte. Har en Yamaha DT från 89 som ryker likadant som min Derbi Senda från 07,så nej.
Dock kan det vara gammal soppa?
Fel olja?
Fel bensin?
adde_ssx
Elmoped
Inlägg: 23 Blev medlem: 10 februari 2011, 17:18
Inlägg
av adde_ssx » 27 september 2011, 18:11
Fast det är min kompis och han har haft räät såå mycket problem med den!!!
Derbimann1
1995 07 10 - 2011 11 24
Inlägg: 63 Blev medlem: 27 september 2011, 12:59
Inlägg
av Derbimann1 » 27 september 2011, 18:19
vivacity rules skrev: hur ser/gör man om kylarn läcker då?
Lägg en pappersbit under moppen /Ganska stor pappersbit\ sen kollar du nästa dag om den är blöt och blåfärgad. Är den det så är det ett tecken på att den läcker.. använd fantasin..
vivacity rules
Elmoped
Inlägg: 137 Blev medlem: 24 maj 2010, 19:17
Inlägg
av vivacity rules » 27 september 2011, 18:23
[quote="adde_ssx"]Fast det är min kompis och han har haft räät såå mycket problem med den!!![/quote]
HAHAHAHAHAHAHA tattare....
jag drar ju dig!!
vivacity rules
Elmoped
Inlägg: 137 Blev medlem: 24 maj 2010, 19:17
Inlägg
av vivacity rules » 27 september 2011, 18:25
vad kan göra att kylan börjar läcka då? för jag körde ju igår kväll och då rök den inte så mycket men idag så började den ryka!!!
adde_ssx
Elmoped
Inlägg: 23 Blev medlem: 10 februari 2011, 17:18
Inlägg
av adde_ssx » 27 september 2011, 18:25
Det går la ordna
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552 Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!
Inlägg
av willemedDERBIN » 27 september 2011, 18:29
dricker han vatten ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
vivacity rules
Elmoped
Inlägg: 137 Blev medlem: 24 maj 2010, 19:17
Inlägg
av vivacity rules » 27 september 2011, 18:32
adde_ssx skrev: Det går la ordna
okej...?
nej inte vad jag har märkt men var ska det droppa från? hur fixar man det? ny kylare?
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659 Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36
Inlägg
av joar » 27 september 2011, 18:39
bubblar det i expansions kärlet när den är igång? har den tappat kompen?, kolven kan vara slut
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266 Blev medlem: 29 april 2010, 19:56
Inlägg
av Ekman » 27 september 2011, 18:41
Lånar tråden lite!
Kollade hur mycket kylarvätska jag hade för någon dag sen, det var över max och det har alltid förr varit mellan min och max. Hur kan det skifta så? nu är det emellan igen.
Det droppar kylarvätska och röker ganska mycket ibland. Mest grå/vit rök. Kan det vara min topplockspackning som är slut?
vivacity rules
Elmoped
Inlägg: 137 Blev medlem: 24 maj 2010, 19:17
Inlägg
av vivacity rules » 27 september 2011, 19:00
vicke xX SMT skrev: Lånar tråden lite!
Kollade hur mycket kylarvätska jag hade för någon dag sen, det var över max och det har alltid förr varit mellan min och max. Hur kan det skifta så? nu är det emellan igen.
Det droppar kylarvätska och röker ganska mycket ibland. Mest grå/vit rök. Kan det vara min topplockspackning som är slut?
Precis så är det för mig med ibland ryker det mycket och ibland är det mycket kylavätska!!!
vivacity rules
Elmoped
Inlägg: 137 Blev medlem: 24 maj 2010, 19:17
Inlägg
av vivacity rules » 27 september 2011, 19:12
kan det vara att den inte förbränner bensinen riktigt så att det lägger sig i röret? märkte att det va blöt uppe vid dämparen.
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659 Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36
Inlägg
av joar » 28 september 2011, 06:14
går den dåligt då?
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903 Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:
Inlägg
av 2stroke4ever » 28 september 2011, 13:16
om topplockspackningen är slut så läcker det inte synligt. Kolla när den är avstängd om vattnet har minskat. Sen när du har den igång bör den ryka rätt mycket vitt. (med en nyans av blått pga olja). Stiftet bör vara blött å svart. Troligtvis det problemet du har!
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659 Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36
Inlägg
av joar » 28 september 2011, 14:39
om topplocks packnigen är sönder så brukar det bubbla i expansions kärlet
vivacity rules
Elmoped
Inlägg: 137 Blev medlem: 24 maj 2010, 19:17
Inlägg
av vivacity rules » 29 september 2011, 06:29
Hur mycket kan det kosta att fixa det då? Hur länge kan man köra om den är trasig eller bör man inte köra överhuvetaget?
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896 Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå
Inlägg
av ZX » 29 september 2011, 06:57
En topplockspackning är varken dyr eller svårt att laga
Du borde inte köra me det nu.
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659 Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36
Inlägg
av joar » 29 september 2011, 13:47
runt 100kr för en packnings serie kan jag tippa på, men har du kollar om det bubblar i expansionskärlet? är ju dumt att byta om den är hel
juniiss
Varnad
Inlägg: 59 Blev medlem: 30 september 2011, 15:40
Inlägg
av juniiss » 10 oktober 2011, 02:37
ni alla har glömmt en sak! kan va pajj packbox/packboxar då kan det ryka satan men då blir det halv tjock rök
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659 Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36
Inlägg
av joar » 10 oktober 2011, 17:36
vilka stefor syftar du på?
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903 Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:
Inlägg
av 2stroke4ever » 10 oktober 2011, 19:49
joar skrev: vilka stefor syftar du på?
antar han menar den från vevhuset till lådan. Så det kommer in växellådsolja!
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659 Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36
Inlägg
av joar » 11 oktober 2011, 15:35
ja, men det skyddar väl inte för att det ska tränga upp ngt i cylindern?
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152 Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby
Inlägg
av yamaha2pwn » 11 oktober 2011, 15:38
ett tecken på att topplockspackningen läcker är att de luktar avgaser i kylarvattnet och att de kan bli nått vitt gojs som flyter där.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd