Religions tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Religions tråden

Inlägg av Victorh »

har pratar vi om religioner varför vara religiös och varför ha fördomar mot dem?
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

ja håller inte på med sånt, inge intresse fört
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

samma här bara dom skulle hålla käft och inte säga jorden går under imorgon...
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

NICKA O SE GLAD UT !!
DEM FÖRSVINNER SNART!

... ^^
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Hahaha jag som är kristen kommer nog bara å sitta å skratta åt alla cp fördomar som folk har:P
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Jehovas vittnen :@
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd

Inlägg av Punkarn »

Visste ni att Judarna älskade hitler och Hitler Våldtog jävlarna Så de dog :P
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

willemedDERBIN skrev:NICKA O SE GLAD UT !!
DEM FÖRSVINNER SNART!

... ^^
Not gonna happen :roll:

Jag är lite religiös av mig, jag tycker om att läsa bibeln och går i kyrkan ibland, men varje gång någon försöker förklara varför en religon är "just så", typ att Hinduismens själavandring egentligen är din själ som blir tränad i att leva, så börjar jag tvivla mer och mer

Samma sak med Magnus Betnér, varje gång han pratar om religion så försvinner en liten bit av den där frommheten :roll:
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

willemedDERBIN skrev:NICKA O SE GLAD UT !!
DEM FÖRSVINNER SNART!

... ^^
Pics or it didn't happen!! :D
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

Säger bara en grej..

Illuminati !

Det är det enda jag tror på, har inget emot dom andra religionerna men alla ska verkligen överdriva om allt och sen fattar jag inte hur man kan tro på att tex att det finns en gubbe ovanför oss som ska bestämma allt ? säger mig ingenting, men dom är glada och bara inte dom stör mig är jag glad !
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

somlow skrev:Säger bara en grej..

Illuminati !

Det är det enda jag tror på, har inget emot dom andra religionerna men alla ska verkligen överdriva om allt och sen fattar jag inte hur man kan tro på att tex att det finns en gubbe ovanför oss som ska bestämma allt ? säger mig ingenting, men dom är glada och bara inte dom stör mig är jag glad !
Jag måsta googla det där :roll:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Illuminati

Avskaffande av alla befintliga regeringar
Avskaffande av allt privat ägande
Avskaffande av arvsrätten
Avskaffande av patriotismen
Avskaffande av all religion
Avskaffande av familjen
Skapandet av en världsregering

Det här tycker jag låter skitskumt, att avskaffa familjen och privat ägande är väl ingen vidare idé? :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

ValoPallo skrev:
somlow skrev:Säger bara en grej..

Illuminati !

Jag måsta googla det där :roll:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Illuminati

Avskaffande av alla befintliga regeringar
Avskaffande av allt privat ägande
Avskaffande av arvsrätten
Avskaffande av patriotismen
Avskaffande av all religion
Avskaffande av familjen
Skapandet av en världsregering

Det här tycker jag låter skitskumt, att avskaffa familjen och privat ägande är väl ingen vidare idé? :P
Asså jag tror inte så asså som en religon på dom utan bara att dom finns, nej jag vet det dom gör är sjukt och gillar det inte men, som sagt det är det enda som jag verkligen tror att det finns. Och egentligen är det samma princip mot dom som är kristna dom tror på att gud finns,
men det är inte direkt så jag dyrkar Illuminati, jag hatar det dom gör men som sagt tror bara att dom finns :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Håller med dig Vallopallo det med betner men han är vänster lagd så var för lyssna på han :P plus kan säga en hel del skit om kristna men dom kan inte mot bevisa det å det tycker jag är sjukt rolig. Tex när dom säger att Big bang är san vilket det inte är då det är bara en teori:P

Har du varit med om ett under någon gång?:/
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

somlow skrev:Asså jag tror inte så asså som en religon på dom utan bara att dom finns, nej jag vet det dom gör är sjukt och gillar det inte men, som sagt det är det enda som jag verkligen tror att det finns. Och egentligen är det samma princip mot dom som är kristna dom tror på att gud finns,
men det är inte direkt så jag dyrkar Illuminati, jag hatar det dom gör men som sagt tror bara att dom finns :)
Du menar alltså att du tror på att Illuminati finns?
Tja... Det finns väl kristna och judiska också? :P

Aja, vi låter det där ligga, blev inge klokare :P
potog skrev:Håller med dig Vallopallo det med betner men han är vänster lagd så var för lyssna på han :P plus kan säga en hel del skit om kristna men dom kan inte mot bevisa det å det tycker jag är sjukt rolig. Tex när dom säger att Big bang är san vilket det inte är då det är bara en teori:P

Har du varit med om ett under någon gång?:/
Magnus Betnér är inte vänster, som han själv sa: "Jag är inte vänster, inte höger, och inte center heller"

Politik och religion ska man hålla isär ;)

Big Bang är ett fakta, om ni ska få mig att tro på Gud istället för evolutionen så får ni bannemej släpa hem Jesus till mig :)

P.s: Trevlig tråd detta, keep it going!
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Big bang är visst en teori som är grundad på att allt i rymden rör sej bort från varandra. Men en liten annan grej är att hur jorden kom till å liknande är ju inte jätte nödvändigt för oss idag liksom:P

Bra sagt politik och kristen dom får absolut inte blandas samman!:-
Senast redigerad av potog den 27 september 2011, 06:40, redigerad totalt 1 gånger.
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

OT bara ja som känner att tråden kommer spåra?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

wille95 skrev:OT bara ja som känner att tråden kommer spåra?
Håller med totalt
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

På vilket sätt spåra ur?:/
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

allt spårar endå ut på tsr :)

btw har hatat religion och kristendome sedan min religions lärare sa att det var gratis att vara medlem i kyrkan men det stämmer ju fan inte!
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres

Inlägg av Riejuman »

vi har ju sett många trådar nu på sistone som spårat ur.
Användarens profilbild
Zkiller
Elmoped

Inlägg av Zkiller »

Jag tycker att all religion är helt åt hevlete och att det mästa vore lättare utan :wink:
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Din lärare har rätt;)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

potog skrev:Din lärare har rätt;)
nee vi betlar skatt. konfirmationen kostar(lägret)

så jom inte å säg sådär!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Tänkte länka 2 filmer här från youtube:D den första är en film på två timmar som förklarar att allt i bibeln bara är en myt å dom drar liknelser mellan bibeln och egyptiernas sol gudar osv asså en anti krist film :P

Den andra är en kristen film som mot bevisar allt i punkt å pricka!
Många ser ju bara den första å blir helt körda i hövet med lögner å sen så går dom å säger skit till kristna...... Menar bara på att om du väl har tänkt å se den första så kan du inte låta bli å se den andra!

#1 http://www.youtube.com/watch?v=guXirzknYYE

#2http://www.youtube.com/watch?v=JFI6m6Icav4

tipps se en första timman på båda å se resten en annan gång ;)
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd

Inlägg av Punkarn »

Herregud :P
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

wille95 skrev:OT bara ja som känner att tråden kommer spåra?
Den kommer göra det, helt säkert, frågan är bara när :)

F.ö så tror jag inte på någon religion alls.
Senast redigerad av ktm_danielsson den 28 september 2011, 18:24, redigerad totalt 1 gånger.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Inlägg av YamahaFille »

Jag har konfirmerat mej(fast bara för presenterna såklart) men är ikke det minsta religiös. Man får helt enkelt göra som man vill, men man har ju hört att Sverige tex är väldigt hatat för att typ ingen tror på gud här. Men jag menar det finns väl hur många länder som helst som inte heller är så speciellt religiösa av sig!
Tycker detta är mycket konstigt =S
Bild
Bild
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

potog skrev:Tänkte länka 2 filmer här från youtube:D den första är en film på två timmar som förklarar att allt i bibeln bara är en myt å dom drar liknelser mellan bibeln och egyptiernas sol gudar osv asså en anti krist film :P

Den andra är en kristen film som mot bevisar allt i punkt å pricka!
Många ser ju bara den första å blir helt körda i hövet med lögner å sen så går dom å säger skit till kristna...... Menar bara på att om du väl har tänkt å se den första så kan du inte låta bli å se den andra!

#1 http://www.youtube.com/watch?v=guXirzknYYE

#2http://www.youtube.com/watch?v=JFI6m6Icav4

tipps se en första timman på båda å se resten en annan gång ;)

För att spara er lite tid! Se ingen av dom och inse att båda är skitsnack :D

Religion är tråkigt, hatar ateister också för dom verkar tycka att dom har rätten att trycka ner alla som tror på nått. Vafan kan inte folk bara acceptera att man tror olika?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Här kommer då foliehatten nr 1:

Kolla på Ancient Aliens.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Religion är nästan bara skit, och man skulle troligen kunna bevisa det statistiskt.

Ni kan ju bara föreställa er hur många som blivit dödade p.g.a. religion, och sen jämföra med hur många som lever tack vare religion.

Visst, det kan ha vissa fördelar och kan vara mysigt ibland, men det har gått överstyr tillräckligt många gånger för att jag ska bli skeptisk. Värst av allt är hur religion kan manipulera svaga individer och få dem att tänka irrationellt och göra farliga saker. T.ex. morsan i USA som lät sina barn svälta ihjäl eftersom hon trodde att gud skulle ordna upp det.

Såg en bra film för ett tag sen som demonstrerar händelseförloppet när svaga personer använder religion för att få svar när de är desperata.

Det gick i alla fall ut på att en grupp människor sökte skydd i en matbutik då det vimlade av monster utanför som vill äta upp dem. De fick stanna där ganska länge och alla där inne blev mer rädda och rädda, men värst var det för Lisa som var räddare än alla andra. Men hennes rädsla kulminerade i att hon insåg att det var guds straff, monstren var utsända av gud. Nu kom hon på att hon inte behövde vara rädd, utan behövde bara spela efter guds plan.

Självklart ville hon "rädda" fler och börjar försöka övertyga de andra. En liten grupp står fast vid att tänka rationellt, medan resten är förvirrade och velar där emellan. Men vart efter det händer fler konstiga saker blir de tvivlande mer desperata och söker svar, och de rationellt tänkande kan förstås inte hosta upp en förklaring som stillar de tvivlandes rädsla, men däremot kan Lisa med hennes gudsteori förklara vad som händer. Till slut är alla förutom de rationellt tänkande övertygade om att det är gud som orsakar detta. MEN, det räcker självklart inte med att alla inser att det är gud som ligger bakom.

Monstren fortsätter attackera och de som nu tror på gud behöver ha nya svar, och vänder sig då till Lisa, deras frälsare. Som en fanatiker som hon är ( som tallibaner och andra konstiga personer ) inser hon att svaret är att självklart måste de offra till gud. Så helt plötsligt börjar gudsfolket döda personer och kasta ut dem till monstren. De rationella blir ju självklart extremt utsatta och planerar att fly innan de blir offrade. De försöker fly och det är nära att Lisa lyckas döda en liten flicka om jag inte minns fel, men i alla fall, de lyckas komma därifrån med nöd och näppe, några stryker förstås med. När de väl tagit sig därifrån och kört ett tag blir de räddade av militären som håller på och utrotar monstren.

Och vad får vi ut av det här då? Jo svaga söker svar i religion när det saknas rationella lösningar. Detta kan infektera fler pressade människor och ger den svaga, farliga människan makt vilket kan leda till både det ena och det andra. Hade Lisa inte haft en religion att ta lösningar från hade hon inte fått makt över de andra och de hade troligen inte börjat mörda folk och de hade kunnat vänta tills de blivit räddade, de rationella hade inte behövt riskera och dö i flykt mm.

Ja det är en film, men själva händelseförloppet är typiskt för religion överhuvudtaget. Min syn i alla fall :roll:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

A jag vet inte vad jag ska säga om det där:S

Men det med att många har blivit dödade av region det är a va ska vi säga:P

tex Korståg det står ju ingenstans i bibeln att du ska föra guds budskap med våld. Alltså folk går bort från grunden. muslimerna gjorde samma sak.

Han som gjorde den filmen värkar ha lite vild fantasi precis som dom i livets ord :P

Å det mäd att man kan nästan mot bevisa det. e så icke sant så det inte finns evolution å region ingen av dom kan bevisa att den andra e san:P
Då undrar ni var för tror folk då om det inte kan bevisas att det är sant jo tex jag som är kristen jag har ju upplevt övernaturliga saker å liknande som evolutionen inte kan förklara men det kan bibeln. ett tex på det är att jag har blivit helad fler tal gånger :P

en film snutt som motbevisar evolutionen lite gran :P
http://www.youtube.com/watch?v=ZmCGYb_D ... re=related
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Är inte religiös. Dock så har jag en del i släkten som är kristna.

Vaför jag inte är religiös är för att jag inte kan tänka mig att det som t.ex står i bibeln kan vara sant. Man daterade att den"äldsta" personen i bibeln levde för 6000 år sedan. Vore det inte lite underligt om ALLT det som står i bibeln verkligen är sant då historierna till en början säkert berättades muntligt? Jag har svårt att tro att historien inte har förändrats och vikit av i en annan riktning mot vad som först berättades. Jag menar, 6000 år är ett bra jävla tag!

Jag skulle nog kalla mig realist, jag tror på den vetenskapliga förklaringen om hur universum och jorden har skapats. Man mäter ju våglängderna på det röda ljuset och kan ju konstatera att universum expanderar. Då borde det väl vara rimligt att den kraft som gör att universum expanderar ursprungligen kommer från något liknande "The Big Bang"?

Ska tillägga att jag verkligen inte har något mot religiösa människor, det är upp till var och en att tycka det man vill. Vad jag dock inte tycker om är när folk använder religionen som ursäkt för att döda människor. Det är fruktansvärt idiotiskt. Jag har aldrig hört talas om någon religion där de förespråkar att man ska döda människor för att komma till himlen och bli skonad från sina synder osv. Det är bara trams. Det står t.ex. i Koranen att det är strängt förbjudet att döda andra människor.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Ni som tror på big bang Jag undrar ju vad kom den smällen ifrån det är ju liksom inte en början det måste ju ha varit något innan :P

Sant det du sa med gamla testamentet men dom har ju hittat bitar från 2000 år sedan av skrifter (bibeln) å liknande å dom skiljer sig inte ett dugg förutom att språket å orden har utvecklas :P
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

potog skrev:Ni som tror på big bang Jag undrar ju vad kom den smällen ifrån det är ju liksom inte en början det måste ju ha varit något innan :P

Sant det du sa med gamla testamentet men dom har ju hittat bitar från 2000 år sedan av skrifter (bibeln) å liknande å dom skiljer sig inte ett dugg förutom att språket å orden har utvecklas :P
Det är ju en jävligt bra fråga ;)
Men det är ju bara en teori. Men dock finns det ju en del saker som styrker denna händelse, de bevisar dock inte dem!
T.ex våglängden på det röda ljuset från rymden som hela tiden blir längre, universum expanderar.
Finns bakgrundsstrålning i form av värme.
Fritt strövande ämnen som varken bildas då en stjärna dör eller skapas, dessa bör ju härstamma från något annat håll då. Varför inte en gigantisk smäll? ;)

Det är ju ett jäkligt abstrakt ämne som egentligen bara stör en då man inte kan svara på det, eller ens föreställa sig hur stort det är.
Själv tycker jag den vetenskapliga teorin verkar vettigare än att ett ensamt väsen ska ha skapat allt detta ;)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Gud har ju funnits i all evighet så det är ju följt möjligt att han ska big bang.
Må det va ljus å det blev ljus. Än del vetenskaps män ser ju detta som bang Då det stärks av att Gud skapade ljuset före solen:P
Skriv svar