Riktig epa eller a traktor?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

kmr du palla åka runder i 30 till massa ställen? känns som tiden står stilla i 30 :P
Bild
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

Mura skrev:kmr du palla åka runder i 30 till massa ställen? känns som tiden står stilla i 30 :P
ja ....

håller med ...

om jag hade kunnat så hade jag tat buss bekvämare och MYCKET billigare än epa ...

men nu äre juh 7 km till närmsta buss så :D
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

Det finns ganska fräscha mopedbilar för 30k så om jag vore du skulle jag skaffa en sån och sen plocka variatorstrypningen så gar du en snål bil som gör ~70 km/h :)
Zer0x
Avstängd

Inlägg av Zer0x »

Det finns ganska fräscha mopedbilar för 30k så om jag vore du skulle jag skaffa en sån och sen plocka variatorstrypningen så gar du en snål bil som gör ~70 km/h :)
Användarens profilbild
DenSvartaArken
Svårstartad skrothög

Inlägg av DenSvartaArken »

M0on skrev:Modedbil är tyvärr uteslutet med tanke på hur sjukt dyr den är!
Men ni avråder mig från att köpa A traktor med tanke på vad jag ska göra? Och är inte A traktor lite väl seg o köra?
Om du inte kan något om dom och har en budjet på 20.000kr så råder jag dig att inte köpa en, för då kommer du bara kunna få tag i a-traktorer. I bensinpengar så kommer du inte ha råd med dom i slutändan, om du ska köra lagligt d.v.s , man kan ju köra med ryckspärr men det ska du hålla dig undan om du inte vet hur en växellåda fungerar.
En ryckspärr fungerar så att man har ett snöre spänt med en nål i ena änden, i andra änden så har man något som går ner i växellådan och spärrar växellådan på 1,2,R. (Nålen är den man rycker ut, så släpps spärren ner i växellådan)
Inte ryckt i spärren=1,2,3,4,5,R
Ryckt i spärren=1,2,R .
Med dubbla växellådar så går den lagligt då du har ryckt spärren, det gör man när polisen kommer.
Men nu till det jobbiga, när du har ryckt spärren så måste du oftast hissa upp bilen och plåcka ner växellådorna igen och fixa tillbaka det, jobbigt jobbigt jobbigt :)
Har du frågar ang. A-Traktor eller Epa-traktor? Fråga mig!
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

Stör mig lite på er som säger att de går slött och köra epa/a-traktor och att de kostar så himmla mycke :roll: Jag har nyligen köpt en Duett med en D24 i och de går inte slött kan jag säga och drar starax under litern milen så......
Vi bönder kan, medans ni stadsbor vill! Så sluta klaga
lillabengan
Elmoped

Inlägg av lillabengan »

DenSvartaArken skrev:
Men ni avråder mig från att köpa A traktor med tanke på vad jag ska göra? Och är inte A traktor lite väl seg o köra?
Om du inte kan något om dom och har en budjet på 20.000kr så råder jag dig att inte köpa en, för då kommer du bara kunna få tag i a-traktorer. I bensinpengar så kommer du inte ha råd med dom i slutändan, om du ska köra lagligt d.v.s , man kan ju köra med ryckspärr men det ska du hålla dig undan om du inte vet hur en växellåda fungerar.
En ryckspärr fungerar så att man har ett snöre spänt med en nål i ena änden, i andra änden så har man något som går ner i växellådan och spärrar växellådan på 1,2,R. (Nålen är den man rycker ut, så släpps spärren ner i växellådan)
Inte ryckt i spärren=1,2,3,4,5,R
Ryckt i spärren=1,2,R .
Med dubbla växellådar så går den lagligt då du har ryckt spärren, det gör man när polisen kommer.
Men nu till det jobbiga, när du har ryckt spärren så måste du oftast hissa upp bilen och plåcka ner växellådorna igen och fixa tillbaka det, jobbigt jobbigt jobbigt :)

är helt på hur seriös man gör spärren. är inte värt pengarna för drar mer och man får knappt igen pengar du lägger på den. har en 240 med omvänd backspärr och enkellåda så har tillgång till 1,2,3,4 samt R men det är bara tur om man klarar sig med det i trafiken. men råder köp inte kostar mer än vad det smakar i slut ändan.
Rieju drac (Y)(y)(Y)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

moppepojk skrev:Stör mig lite på er som säger att de går slött och köra epa/a-traktor och att de kostar så himmla mycke :roll: Jag har nyligen köpt en Duett med en D24 i och de går inte slött kan jag säga och drar starax under litern milen så......
och din moppe drar ca 05 ...

det dricker

fråga din mamma hur mycket hennes bil drar

samt du har diesel .... räkna på det i slut ändan ...

jag köper bensin för 900 kr / vecka :D

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

Ja jag fråga mamma och hennes bil drar 0,4 liter milen
M0on
Elmoped

Inlägg av M0on »

DenSvartaArken skrev:
Om du inte kan något om dom och har en budjet på 20.000kr så råder jag dig att inte köpa en, för då kommer du bara kunna få tag i a-traktorer

Jag sa längre upp att jag kan lägga 35 :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

M0on skrev:Jag vet att jag förlorar mycket pengar på detta. Men jag behöver verkligen en epa / a traktor för att kunna åka runt på vintern till olika skid backar. Annars så måste mamma göra det vilket inte riktigt e så sjyst.
Varför måste du just ha en traktor då? Är det inte lättare att skaffa en vintermoppe istället? En kompis har en DT 50R som hon kör med hur mycket som helst på vintern utan problem

Annars kan du ju skaffa en RIKTIG traktor :)

Bild
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
M0on
Elmoped

Inlägg av M0on »

ValoPallo skrev:
M0on skrev:Jag vet att jag förlorar mycket pengar på detta. Men jag behöver verkligen en epa / a traktor för att kunna åka runt på vintern till olika skid backar. Annars så måste mamma göra det vilket inte riktigt e så sjyst.
Varför måste du just ha en traktor då? Är det inte lättare att skaffa en vintermoppe istället? En kompis har en DT 50R som hon kör med hur mycket som helst på vintern utan problem

En vintermoped hade ju varit helt perfekt... Men jag tror inte direkt att det skulle funka? KAllt som fan och lite ostabilt kanske? :/
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

M0on skrev:
ValoPallo skrev:
En vintermoped hade ju varit helt perfekt... Men jag tror inte direkt att det skulle funka? KAllt som fan och lite ostabilt kanske? :/
Anande lite att du skulle säga sådär :roll:

Kläder finns av en anledning, på vintern är det ändå tänkt att man ska klä på sig så mycket att man inte fryser

Stabilitet är inga problem sålänge du har bra vinterdäck / dubbdäck, men om du vill vara riktigt säker kan du skaffa en låg moppe som du når ner till marken bra med
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

ärsh jag körde 3 vintrar med sm däck roligt som fan haha :D
Bild
M0on
Elmoped

Inlägg av M0on »

Fast moppe kommer fortfarande inte funka..... Pjäxorna skulle jag ju inte kunna lägga ngn stans :/ och skidor på ryggen lixom. Lutar fortfarande mot en epa :/
Användarens profilbild
DenSvartaArken
Svårstartad skrothög

Inlägg av DenSvartaArken »

M0on skrev:
DenSvartaArken skrev:
Om du inte kan något om dom och har en budjet på 20.000kr så råder jag dig att inte köpa en, för då kommer du bara kunna få tag i a-traktorer

Jaha, men senast jag kolla så fanns det någon äkta epa för 37 000kr, men du ska inte tro att det finns någon runt stockholmsorten, det kan tillkomma en resa på någon tusenlapp i bensinpengar också :wink:
Har du frågar ang. A-Traktor eller Epa-traktor? Fråga mig!
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

DenSvartaArken skrev:
M0on skrev:
DenSvartaArken skrev: Om du inte kan något om dom och har en budjet på 20.000kr så råder jag dig att inte köpa en, för då kommer du bara kunna få tag i a-traktorer

Jaha, men senast jag kolla så fanns det någon äkta epa för 37 000kr, men du ska inte tro att det finns någon runt stockholmsorten, det kan tillkomma en resa på någon tusenlapp i bensinpengar också :wink:
dem finns mer på våran sida av landet har jag märkt :O

Användarens profilbild
derbitixx
Elmoped

Inlägg av derbitixx »

ValoPallo skrev:
difaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju :lol:
Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutiderna :D
Skriv svar