ja ....Mura skrev:kmr du palla åka runder i 30 till massa ställen? känns som tiden står stilla i 30
Om du inte kan något om dom och har en budjet på 20.000kr så råder jag dig att inte köpa en, för då kommer du bara kunna få tag i a-traktorer. I bensinpengar så kommer du inte ha råd med dom i slutändan, om du ska köra lagligt d.v.s , man kan ju köra med ryckspärr men det ska du hålla dig undan om du inte vet hur en växellåda fungerar.M0on skrev:Modedbil är tyvärr uteslutet med tanke på hur sjukt dyr den är!
Men ni avråder mig från att köpa A traktor med tanke på vad jag ska göra? Och är inte A traktor lite väl seg o köra?
DenSvartaArken skrev:Om du inte kan något om dom och har en budjet på 20.000kr så råder jag dig att inte köpa en, för då kommer du bara kunna få tag i a-traktorer. I bensinpengar så kommer du inte ha råd med dom i slutändan, om du ska köra lagligt d.v.s , man kan ju köra med ryckspärr men det ska du hålla dig undan om du inte vet hur en växellåda fungerar.M0on skrev:Modedbil är tyvärr uteslutet med tanke på hur sjukt dyr den är!
Men ni avråder mig från att köpa A traktor med tanke på vad jag ska göra? Och är inte A traktor lite väl seg o köra?
En ryckspärr fungerar så att man har ett snöre spänt med en nål i ena änden, i andra änden så har man något som går ner i växellådan och spärrar växellådan på 1,2,R. (Nålen är den man rycker ut, så släpps spärren ner i växellådan)
Inte ryckt i spärren=1,2,3,4,5,R
Ryckt i spärren=1,2,R .
Med dubbla växellådar så går den lagligt då du har ryckt spärren, det gör man när polisen kommer.
Men nu till det jobbiga, när du har ryckt spärren så måste du oftast hissa upp bilen och plåcka ner växellådorna igen och fixa tillbaka det, jobbigt jobbigt jobbigt
och din moppe drar ca 05 ...moppepojk skrev:Stör mig lite på er som säger att de går slött och köra epa/a-traktor och att de kostar så himmla myckeJag har nyligen köpt en Duett med en D24 i och de går inte slött kan jag säga och drar starax under litern milen så......
DenSvartaArken skrev:Om du inte kan något om dom och har en budjet på 20.000kr så råder jag dig att inte köpa en, för då kommer du bara kunna få tag i a-traktorerM0on skrev:Modedbil är tyvärr uteslutet med tanke på hur sjukt dyr den är!
Varför måste du just ha en traktor då? Är det inte lättare att skaffa en vintermoppe istället? En kompis har en DT 50R som hon kör med hur mycket som helst på vintern utan problemM0on skrev:Jag vet att jag förlorar mycket pengar på detta. Men jag behöver verkligen en epa / a traktor för att kunna åka runt på vintern till olika skid backar. Annars så måste mamma göra det vilket inte riktigt e så sjyst.
ValoPallo skrev:Varför måste du just ha en traktor då? Är det inte lättare att skaffa en vintermoppe istället? En kompis har en DT 50R som hon kör med hur mycket som helst på vintern utan problemM0on skrev:Jag vet att jag förlorar mycket pengar på detta. Men jag behöver verkligen en epa / a traktor för att kunna åka runt på vintern till olika skid backar. Annars så måste mamma göra det vilket inte riktigt e så sjyst.
En vintermoped hade ju varit helt perfekt... Men jag tror inte direkt att det skulle funka? KAllt som fan och lite ostabilt kanske? :/
Anande lite att du skulle säga sådärM0on skrev:En vintermoped hade ju varit helt perfekt... Men jag tror inte direkt att det skulle funka? KAllt som fan och lite ostabilt kanske? :/ValoPallo skrev:Varför måste du just ha en traktor då? Är det inte lättare att skaffa en vintermoppe istället? En kompis har en DT 50R som hon kör med hur mycket som helst på vintern utan problemM0on skrev:Jag vet att jag förlorar mycket pengar på detta. Men jag behöver verkligen en epa / a traktor för att kunna åka runt på vintern till olika skid backar. Annars så måste mamma göra det vilket inte riktigt e så sjyst.
Jaha, men senast jag kolla så fanns det någon äkta epa för 37 000kr, men du ska inte tro att det finns någon runt stockholmsorten, det kan tillkomma en resa på någon tusenlapp i bensinpengar ocksåM0on skrev:DenSvartaArken skrev:Om du inte kan något om dom och har en budjet på 20.000kr så råder jag dig att inte köpa en, för då kommer du bara kunna få tag i a-traktorerM0on skrev:Modedbil är tyvärr uteslutet med tanke på hur sjukt dyr den är!
Jag sa längre upp att jag kan lägga 35
dem finns mer på våran sida av landet har jag märkt :ODenSvartaArken skrev:Jaha, men senast jag kolla så fanns det någon äkta epa för 37 000kr, men du ska inte tro att det finns någon runt stockholmsorten, det kan tillkomma en resa på någon tusenlapp i bensinpengar ocksåM0on skrev:DenSvartaArken skrev: Om du inte kan något om dom och har en budjet på 20.000kr så råder jag dig att inte köpa en, för då kommer du bara kunna få tag i a-traktorer
Jag sa längre upp att jag kan lägga 35
ValoPallo skrev:Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutidernadifaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju