PoWeRKinG skrev:jag hade en och det var min första moppe.
men sen märkte jag att dom är livsfrliga att köra så skafade Derbi ^^
varför var den det då?
Jag är veteran när det gäller att krocka. Krockat med både Aerox och Derbi. Och Derbi är "hårdare" där fram så när det smäller stannar Derbi o du lägger dig. Men jag hade otur att flyga in i en stolpe, men ändå
Aeroxen där emot spricker o knycklar ihop sig och du skadar dig.
Senast redigerad av larsniklas den 25 september 2011, 21:31, redigerad totalt 1 gånger.
varför var den det då?
Jag är veteran när det gäller att krocka. Krockat med både Aerox och Derbi. Och Derbi är "hårdare" där fram så när det smäller stannar Derbi o du lägger dig.
Jag är veteran när det gäller att krocka. Krockat med både Aerox och Derbi. Och Derbi är "hårdare" där fram så när det smäller stannar Derbi o du lägger dig.
Aha okej... Tror du Rieju också är hårda?
Haha, skulle tro det för att jag tror det är "cross" designen som gör detta. + du sitter högre upp.
larsniklas skrev:
Aha okej... Tror du Rieju också är hårda?
Haha, skulle tro det för att jag tror det är "cross" designen som gör detta. + du sitter högre upp.
larsniklas skrev:Jag är veteran när det gäller att krocka. Krockat med både Aerox och Derbi. Och Derbi är "hårdare" där fram så när det smäller stannar Derbi o du lägger dig. Men jag hade otur att flyga in i en stolpe, men ändå
varför var den det då?
Jag är veteran när det gäller att krocka. Krockat med både Aerox och Derbi. Och Derbi är "hårdare" där fram så när det smäller stannar Derbi o du lägger dig. Men jag hade otur att flyga in i en stolpe, men ändå
Nej det är inte för att jag kör dåligt men tack för att du berättar hur dålig du är på att köra ^^
men det är inte så bra med så små hjul och köra fort. det blir fel helt enkelt och det blir svårt att styra och lätt att tapa kontrollen då just aerox har designfel som gör att viktfördelningen och hur man sitter gör så att framhjulet får en dålig oc farlig vinkel när man sitter på..
crossmoppar är bättre då dom har stora hjul och man sitter på ett bra ställe
så hypertrimmad scooter är inget jag rekomenderar som bruks för allas säkerhet
PS: tror jag läst att ca 80% av alla moppekrockar där föraren mist kontrollen har varit med scooter... det var något sådant iallafall
Skåningens-handelsbod skrev:nån roxx kommer ALDRIG in i mitt garage, inte så länge jag lever, i min ägo vill säga.
Lagar gärna andras.
okej kina frun
Aeroxen saknar något vitalt nämligen, manuell växling, därför.
aerox-sami skall du inte dra det där skämtet en gång till glömmde att skratta
Nämen nej har ingen roxx men skulle int ha emot att ha en men dom är ganska tunga ändå. Sen har alla roxx också tkr jag så helldre skulle jag ta en yamaha BW eller liknande
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
potog skrev:e du go eller!!?! enda skillnaden är att neos är luft kyld inget annat
Neos stående minarelli Aerox liggande väll?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten