Vurpade med moppen för första gången idag, och efter en snabb genomgång under tiden som jag rullade hem så hittade jag några fel. Eftersom att jag inte är så kunnig så vet jag inte riktigt hur jag ska lösa några av de.
Mopeden jag vurpade med är en Derbi Senda
Det första jag lade märke till var att olje lampan tändes när man slog på tändningen, men efter ca 10min så upphörde det. Är det något jag bör undersöka?
Det andra jag lade märke till var att baklampan inte fungerade, men det är väll bara att köpa en ny, om det möjligen inte hänger ihop med att helljuset inte heller fungerar, vilket var min tredje upptäckt. Kan det vara något elfel? Halvljus och blinkers fungerar fint. Jag antar att det bara är att köpa nytt...
När jag skulle låsa moppen så upptäckte jag att styrlåset inte ville fungera. Man vrider ju nyckeln ett kvarts varv åt vänster för att låsa, men det tog stop efter ca 1/8 varv. Hur kan jag undersöka detta, och finns det att köpa? jag har gått igenom twostroke.se men inte hittat något styrlås.
Annars verkar den vara intakt, förutom ett lite böjt styre. Den startar fint, men jag tycker nog att motståndet i kicken är lite sämre. Växellådan verkar fungera som den ska(1an, neutral och 2an har hittills testats när moppen stått still). Men, är det något jag bör undersöka? Vad ska man gå igenom direkt efter en vurpa?
Tack på förhand