yamati lätt , toppar fan 60 org på raka :SCIME skrev:Vilka kina mopeder är bäst kvalite, motor, hastighet orginal ??
yamati a2 racing verkar ganska bra starkare motor än jetforce som väger 106 kg och yamatin 86 kg
jetforce 5 hk 7300 rpm/min
yamati 5 hk 7500 rpm/min
Tror du på vad du själv säger elr ? en kina moppe gör knappt 90 med 80cc förgasare rör mm.Bredmar skrev:Haha, en snubbe på mitt område i växjö säljer några china mopeder som gör typ 70km/h orginal med pluggade effektrör ORGINAL! han säljer dom för 8000:- som registrerade EU-mopeder om du tar bort strypningen i effektröret så gör dom säkert 90- 100km/h
stämmer min kom aldrig upp i 80 ens med den trimet på min baotianRiejurider skrev:Tror du på vad du själv säger elr ? en kina moppe gör knappt 90 med 80cc förgasare rör mm.Bredmar skrev:Haha, en snubbe på mitt område i växjö säljer några china mopeder som gör typ 70km/h orginal med pluggade effektrör ORGINAL! han säljer dom för 8000:- som registrerade EU-mopeder om du tar bort strypningen i effektröret så gör dom säkert 90- 100km/h
HAHA skön snubbe okej verkar ganska bra vet du något om märket eller affärenBredmar skrev:Haha, en snubbe på mitt område i växjö säljer några china mopeder som gör typ 70km/h orginal med pluggade effektrör ORGINAL! han säljer dom för 8000:- som registrerade EU-mopeder om du tar bort strypningen i effektröret så gör dom säkert 90- 100km/h
Säg inte att alla kina moppeder har gräsklippar motorer och att effekten halveras pga vad du nu menar så är det inte. Visst finns det skitt moppeder från kina men alla är inte det. Det här säger jag inte för att försvara cpi på något sätt eftersom dom görs i taiwan och österrikehyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
det är ingen 4 takts utan en två takt samma som den och har variatorring !!hyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
1 kina moppe har kanske då 5hk men dom 5hk halveras ju nästan eftersom det är en jäkla gräsklippar motor på dom alltså en 4-takts motor
2 jetforce har variator ring som lätt kan göra över 70km/h när man tagit bort den plus att jet force är 2-taktare det finns till och med direkt insprut på jetforce vilket gör det ännu bättre i bensin för brukningen och accet men fördrar ändå förgasare och att en kina moppe gör 70km/h orginal måste jag bara säga att antingen så ljuger han väldigt mycke eller så har den en väldigt stor glädje mätare
ja men på peugeots mopeder kan man garantera att dom har 5hk org det kan man inte göra på kina moppar eller på min moppe själv som är gjord i korea.CIME skrev:det är ingen 4 takts utan en två takt samma som den och har variatorring !!hyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
hyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
läs på dig pöjk, 4-takt med samma effekt drar en 2-taktare som blixten, varför? jo pga det mycket högre vridmomentet och breda registret. kolla bara på crossarna, 4-taktarna har lägre effekt men ligger i toppen likt förbannat, de kan ju dreva högre och behålla samma axx ungefär ändå pga de inte förlorar allt på låga varvhyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
då kan du kanske förklara vf min hyosung är snabbare än min kompis baotian? hehechifen skrev:läs på dig pöjk, 4-takt med samma effekt drar en 2-taktare som blixten, varför? jo pga det mycket högre vridmomentet och breda registret. kolla bara på crossarna, 4-taktarna har lägre effekt men ligger i toppen likt förbannat, de kan ju dreva högre och behålla samma axx ungefär ändå pga de inte förlorar allt på låga varvhyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
vill du snacka om insprutning på 2-takt och soppaförbrukning så ligger du ju helt fel till om du jämnför med något som drar näst intill hälften så mycket soppa (4-taktaren).
men du har rätt i att några 70 org går de inte idå skulle han inte få sälja dem reggade och om de gör 70 är nog strypningen borta.
efter som de inte varvar lika mycket = går inte lika fort och att de inte får upp samma effekt som 2-taktarna (har också mycket med att göra med varven) men sedan är det inte så många hög kvalitéts 4-taktare på marknaden eller hur? inte lika mycket pengar nedlagt i motorn som t ex en aerox original... tänk efter lite innan du öppnar munnen din.Reves skrev:en 4 takt i låg kubik som tex 50-80cc går fan inte bättre än 2 takt prova själv förfan innan du snackar skit
han har tagit bort strypningen som går till variatorn (den rosa kabeln)chifen skrev:annan utväxling? uppmätt samma hästar? han har väl varvstopp tidigare så den inte varvar fullt kanske... mät upp hästar och kör på passande utväxling för båda motorersom att tjaffsa om att en moppe med 10/100 drevning med hypersetup går långsammare än sendan som kör 13/53 med urpluggat
olika utväxlingar, förluster i kraftöverföring osv
kolla så de har lika starka motorer först också, 4-taktare förlorar oftast lite på varven som gör att de inte toppar lika mycket med samma utväxling och kan därför utväxlas lite högre
Okej alltså, jag är kompison som har den därra Baotian.hyosungsf50 skrev:då kan du kanske förklara vf min hyosung är snabbare än min kompis baotian? hehechifen skrev:läs på dig pöjk, 4-takt med samma effekt drar en 2-taktare som blixten, varför? jo pga det mycket högre vridmomentet och breda registret. kolla bara på crossarna, 4-taktarna har lägre effekt men ligger i toppen likt förbannat, de kan ju dreva högre och behålla samma axx ungefär ändå pga de inte förlorar allt på låga varvhyosungsf50 skrev:hur kan man överhuvudtaget jämföra jetforce mot kina moppe?
vill du snacka om insprutning på 2-takt och soppaförbrukning så ligger du ju helt fel till om du jämnför med något som drar näst intill hälften så mycket soppa (4-taktaren).
men du har rätt i att några 70 org går de inte idå skulle han inte få sälja dem reggade och om de gör 70 är nog strypningen borta.
dom har lika många hästar
jippi mother fucker 2km/h snabbare hahahaha din har ingen cdi strypnming då:P det har miinDz2 skrev:Okej alltså, jag är kompison som har den därra Baotian.hyosungsf50 skrev:då kan du kanske förklara vf min hyosung är snabbare än min kompis baotian? hehechifen skrev: läs på dig pöjk, 4-takt med samma effekt drar en 2-taktare som blixten, varför? jo pga det mycket högre vridmomentet och breda registret. kolla bara på crossarna, 4-taktarna har lägre effekt men ligger i toppen likt förbannat, de kan ju dreva högre och behålla samma axx ungefär ändå pga de inte förlorar allt på låga varv
dom har lika många hästar
1. Den har inte samma effekt, Hyosung har mycket mer.. (5Hk mot ~2Hk)
2. Din hyosung är inte snabbare heller? ...eller har jag missat att jag drar dig på låånga raksträckor? (1-2km+)
Visst den har klart bättre acceleration, men inte högre toppfart. (Än, iaf)
well well shit the same:P ska ändå beställa den ostrypta cdi:n på månda:DDz2 skrev:Haha, förlåtgabbelito skrev:och min gör 75 på raksträckanej, kom igen nu, stay OT
^^ Skall inte hända mer här iaf xD! =D
- Ville bara bevisa att kinapuff kan ändå gå rätt så snabbt , typ..
2-takts moppar kmr alltid gå bättre än 4-takt kina skit thats itchifen skrev:efter som de inte varvar lika mycket = går inte lika fort och att de inte får upp samma effekt som 2-taktarna (har också mycket med att göra med varven) men sedan är det inte så många hög kvalitéts 4-taktare på marknaden eller hur? inte lika mycket pengar nedlagt i motorn som t ex en aerox original... tänk efter lite innan du öppnar munnen din.Reves skrev:en 4 takt i låg kubik som tex 50-80cc går fan inte bättre än 2 takt prova själv förfan innan du snackar skit
du kan ju ha en helt annan utväxling som sagt på en 4-taktare då de orkar dra även från låga varv pga vridmomentet, då går de ganska bra också. visst du kommer inte kunna ställa upp i hyperklassen men det är inte så mycket framtaget till 50cc 4-takt heller. vänta några år baraingen som trodde 4-takts skotrarna skulle gå bra när dom kom heller, några år senare piskar de på rätt bra, eller hur?
tack äntligen en som håller med migRiejurider skrev:2-takts moppar kmr alltid gå bättre än 4-takt kina skit thats itchifen skrev:efter som de inte varvar lika mycket = går inte lika fort och att de inte får upp samma effekt som 2-taktarna (har också mycket med att göra med varven) men sedan är det inte så många hög kvalitéts 4-taktare på marknaden eller hur? inte lika mycket pengar nedlagt i motorn som t ex en aerox original... tänk efter lite innan du öppnar munnen din.Reves skrev:en 4 takt i låg kubik som tex 50-80cc går fan inte bättre än 2 takt prova själv förfan innan du snackar skit
du kan ju ha en helt annan utväxling som sagt på en 4-taktare då de orkar dra även från låga varv pga vridmomentet, då går de ganska bra också. visst du kommer inte kunna ställa upp i hyperklassen men det är inte så mycket framtaget till 50cc 4-takt heller. vänta några år baraingen som trodde 4-takts skotrarna skulle gå bra när dom kom heller, några år senare piskar de på rätt bra, eller hur?
Mjo, men nu e det ju såhär att det mänskliga psyket gör så att vi alltid vill ha mer.Andreas34 skrev:men shit, jag kör en baotian ghost... bara lite lättare vikter och jag drar dom flesta som är på skolan, hänger på en speedfight 2 X-race med 6 grams-vikter och min gör ca:65-70 på raka och då är det bara lättare vikter..
tycker inte det är nåt o diskutera utan att bara vara glad för den moppe man har