Här kommer jag att sköta reparation och underhåll av mopeder och diverse andra fordon, lackering, renoveringar och liknande, motorrenoveringar kommer jag dock antagligen att göra i pannrummet
--------------------------------------------------------------------------------------
Mål:
Bygga en ordentlig verkstad
Sysselsättning
Få en bekväm arbetsmiljö
Lära mig planera tills jag börjar bygga eget
--------------------------------------------------------------------------------------
Ska göras:
(I prioriterad ordning, dvs det viktigaste längst upp)
Grönt: Klart
Orange: Håller på
Rött: Ej påbörjat
Bygga en rejäl arbetsbänk
Bygga hyllor för reservdelar
Lyftanordning i taket
Ha ett komplett verktygslager
Liten garderob att ha förarkläder i
Dra elektricitet för belysning, verktyg och eventuellt värme
Måla om (Ska göras på projektveckan)
Eventuellt isolering om budgeten tillåter
-------------------------------------------------------------------------------------
Bilder på hur det såg ut innan projektstart:

-------------------------------------------------------------------------------------
21 September 2011
Idag började jag på en modell i Google Sketchup, ett gratisprogram som du kan ladda ner HÄR

Anledningen till att jag först gör en modell är för att jag ska kunna prova olika möjligheter, så att jag inte målar om hela skiten till pissgult bara för att "Se hur det skulle se ut"
22 September 2011

Lagt på tak och dörrar

Hyllor för reservdelar

Talja i taket

Arbetsbänk och hyllor för verktyg
1 Oktober 2011
Idag drabbades jag av plötslig kreativitet, så jag skrev lite byggnadsinstruktioner och filade lite på modellen, också har jag gått igenom gårdens trätillgångar, så imorgon kanske jag börjar bygga på arbetsbänken
Hittade även två skivor som verkar vara ytterst stabila, tror att de kommer från nått nattduksbord eller liknande, tror att de får bli själva arbetsbänken
Ska åka in till stan nåndag och prata med ett byggvaruhus om isolering, med lite tur hittar jag nått billigt som jag kan täta med så man slipper frysa den bastubrända röven av sig i vinter

Arbetsbänk 2.0, planen är att jag ska använda de två skivorna som jag beskrev ovan som själva bänkytan, och skruva fast dem på en balk som jag lägger fast i väggen, får se hur det blir

Ritningen, notera de nördiga byggtermerna