Tjena ska ha 125:a nästa år och har börjat kolla på lite olika hojjar!
Fastnat för KTM EXC 125 och Husqvarna 125 SM. Husqvarnan är hyffsat billig, 20-25 k medans en KTM kostar ungefär 40k med SM däck. Har hört att Husqvarna är mera gatanpassad och har längre service intervaller än en KTM. Är detta sant? För KTM kör ju på crossmotor men gör husqvarnan det? Om det är någon som har en/kört en av dom kom gärna med kommentarer över hur dom går och om det är någon större skillnad på styrka,axx och toppfart. Samt hur service intervallerna är.
MvH Tobbe
Stämmer som du själv säger, sms:en eller vilken modell du nu syftar på, är lite mer gatanpassad, lite lägre effekt, lite lägre slitage etc. Kåtten helt "oanpassad", kompromisslös. huskyn har dessutom separat smörjning, ganska skönt så man kan tanka normalt och slippa stå och skaka hela hojen för att blanda i olja
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:Stämmer som du själv säger, sms:en eller vilken modell du nu syftar på, är lite mer gatanpassad, lite lägre effekt, lite lägre slitage etc. Kåtten helt "oanpassad", kompromisslös. huskyn har dessutom separat smörjning, ganska skönt så man kan tanka normalt och slippa stå och skaka hela hojen för att blanda i olja
man ser säkert ut som ett mongo när man tankar dårå
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
bensinskalle skrev:Stämmer som du själv säger, sms:en eller vilken modell du nu syftar på, är lite mer gatanpassad, lite lägre effekt, lite lägre slitage etc. Kåtten helt "oanpassad", kompromisslös. huskyn har dessutom separat smörjning, ganska skönt så man kan tanka normalt och slippa stå och skaka hela hojen för att blanda i olja
man ser säkert ut som ett mongo när man tankar dårå
Japp de gör man, många som tittar snett
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Om du inte ska köra mx/enduro någonting (utom kanske bara lite lek någon gång) och inte har lust att köpa 2t olja och ställa dig, skaka hojen varenda gång du ska tanka (ifall du inte köper färdigblandad då... 150kr/5l...), vill byta olja ca var tionde timme, kan leva med att ha lite mindre hästar och lite klenare motor och inga "powerparts" (ktm's egna styling sortiment).. Ja då är nog Husqvarnan något för dig..
Om du har tid,lust och pengar tycker jag absolut du ska ta exc! Har själv en och är gryyyyymt nöjd på alla sätt, finns inget att klaga på (skulle dock sitta fint med en oljetank..)
DerbiTobbe skrev:Sugen på en KTM men dock väldigt dyr
Får la se vad man har råd me
Om jag skulle välja idag skulle jag nog nästan tagit husqvarnan p.g.a oljetanken enbart (inget annat) för det är något väldigt störande tycker jag i alla fall att aldrig kunna tanka ren bensin..
Om jag skulle välja idag skulle jag nog nästan tagit husqvarnan p.g.a oljetanken enbart (inget annat) för det är något väldigt störande tycker jag i alla fall att aldrig kunna tanka ren bensin..
Kör med att blanda olja direkt i tanken på moppen och tycker inte det är jobbigt så jag klarar nog av det
Det är mest ekonomin som tar stopp för en KTM...
Men som sagt får väl se hur mycket man har när den dagen kommer
Kör med att blanda olja direkt i tanken på moppen och tycker inte det är jobbigt så jag klarar nog av det
Man vänjer sig, men om du hittar någon billig ktm slå till! Du kommer inte ångra dig.. Köp min ?
ktm_danielsson skrev:
Man vänjer sig, men om du hittar någon billig ktm slå till! Du kommer inte ångra dig.. Köp min ?
Haha du vill väl ha den själv?
Självklart slår jag till om det kommer någon fin Sm
Fast vill hellst inte ha under 05 och dom över brukar kosta endel
DerbiTobbe skrev:
Haha du vill väl ha den själv?
Självklart slår jag till om det kommer någon fin Sm
Fast vill hellst inte ha under 05 och dom över brukar kosta endel
Haha jo det vill jag Ja 06orna kostar ju 35k+ med fälgar om dom är fina..
Jag funderar på exact samma sak, Men jag tror nog att jag köper en Ktm p.ga. Looks och kraft. Tror ni att man skulle kunna få en bra sm kittad Exc för 45k?
The vibe skrev:Jag funderar på precis samma sak, Men jag tror nog att jag köper en Ktm p.ga. Looks och kraft. Tror ni att man skulle kunna få en bra Exc för 40-55k?
E: kunde inte radera p.ga. nån konstig orsak.
Senast redigerad av The vibe den 23 september 2011, 05:54, redigerad totalt 2 gång.
The vibe skrev:Jag funderar på exact samma sak, Men jag tror nog att jag köper en Ktm p.ga. Looks och kraft. Tror ni att man skulle kunna få en bra sm kittad Exc för 45k?
The vibe skrev:Jag funderar på exact samma sak, Men jag tror nog att jag köper en Ktm p.ga. Looks och kraft. Tror ni att man skulle kunna få en bra sm kittad Exc för 45k?
Då kan jag säga att husqvarna sms och wre är väldigt lata, som orginal bara 105 km/h och efter trimmat 140. Men som cross förare och gammal KTM kund så säger jag också att reserv delar är dyra.
Motofinne skrev:Då kan jag säga att husqvarna sms och wre är väldigt lata, som orginal bara 105 km/h och efter trimmat 140. Men som cross förare och gammal KTM kund så säger jag också att reserv delar är dyra.
Vill du slippa lättare undan = sms
Vill du skruva mycket och pengar räcket = exc
själv skulle jag köpa sms, men det är min åsikt
Har du äns testkört wre 125???:roll: dom går inte i 105 km/h org men man kollar ju efter bhp på mcs och inte farten
men jag håller med... jag skulle tagit en husqvarna för en ktm om det var jag som ska betala och serva hojjen