Stog vid en mack idag men stereon igång i cirka 5 min sen ville nt min grecav eke -02 starta. Den va stendöd trots att det är över 12 volt i batteriet. Har nt vart nå problem o starta den förut. Nån som har tips på vad de kan vara?
Rulla igång den går nt då de är automat :/ och batteriet sitter på laddning
Men det har 12,5 volt så de ska räcka. Va samma sak för några dagar sedan men då funka den efter att batteriet laddats. Men nu funkar de ej o batteriet har ju en tillräckligt med kräm. Vad ska jag göra? Funderar på om
Nån kabel kan va skit...
Laddar inte batteriet mer än 12,5 när det är fullt är det lite dåligt... Brukar då att dra i 13-14 volt. Tänk på att startmotorn drar ström när den går, sen så behöver tändningen 12v också. Då är det inte säkert att det räcker för en start.
Råkade idag kortsluta den på något sätt. Råkade komma emot nånting precis vart startmotorn samtidigt som min bror försökte starta den. Nu funkar ingen el i hela bilen. Batteriet har 12,5 volt så de är ej det men ingen lampa lr nåt i hela bilen funkar. Tom klockan i bilen har stannat. Vad kan ha hänt? måste verkligen få de fixat! (
hejhej, kanske har samma problem min ger också noll respons när jag vrider på nyckeln, har själv en microcar men motorn och det måste ju se någolunda samma ut, vars fan sitter startmotorn? xD
Om allting verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår.